Oblíbené filmy (10)
12 opic (1995)
Při koukání se ba 12 monkeys jsem měl husí kůži a byl jsem celej rozklepanej. Proč? Protože Brad Pitt a Bruce Willis se zde potkávjí při přestřelce svých nejlepších výkonů. Byl jsem jim za to vděčný a opravdu jsem si to celou dobu užíval. Režie pana Gilliama mě navíc taky držela celou dobu v šachu a tak přestávka na čůrání nepřipadala v úvahu. Jediné čeho lituju je to, že jsem to neviděl v kině, to by bylo panečky pošušňáníčko...
Smrtonosná past (1988)
Prvotřídní ukázka toho, jak úplně "obyčejný" fízl dokáže být neobyčejným. Kouří, nadává a vůbec je tak nějak podobniznou každého obyčejného chlapa. S odstupem času musím říct, že takhle mají vypadat akční řežby. Klasika, které i s větší prohřežky odpustíme.
Králova řeč (2010)
K-K-K-Koktající vladař mě uchvátil. Velmi dobré obsazení, chytré dialogy a příběh jako takový. Skvělý obraz a kamera, kostýmy, celá atmosféra a to vše dává dohromady parádní film.
Krakatit (1948)
Já vám nevím, ale Čapek je jeden z mnoha důvodů, proč jsem hrdý na to, že jsem Čech. On prostě uměl věci prodat už ve třicátých, i když "prodat" není dostatečně slušné. Čapek je nadčasový a vše od něho má neuvěřitelnou hloubku a poselství. Nevím, zda bych dával pět hvězd, kdyby film byl o něco horší, ale dost možná, že jo. Už jen ten název mi vždycky rozvibruje cosi v mé hlavě a já na to slyším. Legenda - skvělý film, herecké výkony, parádní kamera a atmosféra, co chce víc?
Dvanáct rozhněvaných mužů (1957)
Komorní drama televizní produkce která ale hravě předčí kdejaký ukecenější film. Je až neuvěřitelné, jak dokázali tvůrci zaměstnat naší představivost a celou dobu nás tak držet ve střehu a domýšlet si kdejakou situaci či momentku. Herecké výkony nemají jedinou chybu a celé to prostě dává smysl, až je z toho jednomu třeba blivno. 12 patří bez pochyb do zaslouženého filmového nebe a je jen škoda, že to nevysílají u nás v televizi, tohle si zaslouží i po 50 letech stálé oživování...
Kmotr (1972)
Mafiánské téma je mi sakra blízké a hned několik filmů laděných do tohoto hávů patří do mých TOP. Nicméně právě Kmotr tomu všemu vévodí a jen tak něco ho z trůnu nesundá. Kniha je sice pořád o fous lepší, i tak se Kmotr povedl více než mistrovsky. Michael Corleone je pro mě hrdina se kterým umřu a budu na to hrdý, nevím proč, ale někdy jsem se v něm i docela viděl...
Tenkrát v Americe (1984)
Neúplatní (1987)
Vrchní, prchni! (1980)
Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994)
Nezbývá říct nic jiného než GENIÁLNÍ. Tohle můžu vidět každý druhý týden a neomrzí se to. Kultovní hlášky, geniální scény, dialogy při nichž by se atmosféra dala krájet jako máslo a hlavně úžasný Travolta, Samuel L. Jackson, Thurman a hlavně Willis. Jo, tohle je nejlepší film a zároveň nejlepší Quentinův počin.