Oblíbené filmy (10)
Je třeba zabít Sekala (1998)
Patrně nejlepší český film 90. let. Brilantní scénář Jiřího Křižana se svou rozmáchlostí a vnitřní pravdivostí vyrovná vesnickému dramatu jako je Maryša. Obsazení tří skvělých polských herců se osvědčilo a Vladimír Michálek je prostě dobrý režisér. Kamera: Martin Štrba, Střih: Jiří Brožek...
Lásky jedné plavovlásky (1965)
"Proč si vo mě řek, že sem hranatá?" aneb "Kde domov můj..."
Match Point - Hra osudu (2005)
Kdybych to nevěděla předem, tak asi Woodyho Allena nepoznám. I když... příručka ke čtení Dostojevského?! Woody ho zřejmě četl bez příruček, dobře a mnohokrát. Dokonalý scénář tohoto filmu tomu alespoň nasvědčuje. Skvělé obsazení, J. R. Meyers je správně chladný a přislizlý, jen je pro mě v některých scénách trochu ve stínu Scarlett Johansson. Jediné, co mi opravdu vadí je "ocas" - Hra osudu, kterým titul patrně ověnčili čeští distributoři.
Mléko strachu (2009)
Na film jsem šla víceméně "náhodou" v rámci loňského ročníku MFF KV. Dobře jsem udělala. Na to, jaké téma zpracovává je velmi jemný, nenápadný, a přitom emocionálně silný. Výtvarně překrásný snímek (barevnost, široké záběry na krajinu, detaily obličeje...) Pro mě zajímávý "výlet" do úplně cizího světa, kde duchové, pohanské mýty a lidové pověry mají stále své místo. Vedle Panny Marie, květin, svatebních šatů a telenovel. Krásná hudba, hlavní představitelka (Magaly Solier) je na své mládí výjimečně citlivá, talentovaná a charismatická herečka. Jedním slovem SÍLA.
Nuda v Brně (2003)
Film (pří)jemně navinulý Československou novou vlnou, který je plný něhy, rohlíků, pravdy, rajčat, něhy, letní atmosféry, něhy, žárovek, něhy indulony, něhy a okouzlující trapnosti. Olinka, Standa a BRNO, to je na celý život! A "Nešahej na tu plotnu".
Perličky na dně (1965)
Podle mě nejlepší filmová adaptace Hrabala. Všechny povídky dohromady i každá zvlášť jsou mimořádně zdařilými filmovými počiny. Není divu, když vznikly v době takového kvasu...
Pokání (1984)
Tento film jsem znala z vyprávění, sháněla jsem ho a toužila vidět snad deset let. Pak jsem šla "náhodou" kolem Levných knih a ... POKÁNÍ! Asi nejsilnější a nejdrsnější filmový zážitek vůbec. Nápaditá artistní alegorie, excelentní dílo... těžké jak olověná koule.
Prolomit vlny (1996)
Nádherný "velký příběh" a jeho syrové, otevřené zpracování je jasným důkazem, že mýty mají své místo v každé době... Někdo může namítnout, že je to celé jedno velké vydírání, kýč a sentiment. Já si myslím, že je to srdcervoucí a krásné.
Přelet nad kukaččím hnízdem (1975)
Jedna z nemnoha adaptací knihy, která se své předloze s přehledem vyrovná. Protože Miloš, protože Jack a všichni, kdo v tom měli prsty. Vivat!
Ruská archa (2002)
Neuvěřitelný film. Nejen po technické a organizační stránce (jediný záběr!), ale také výtvarným nápadem a výpovědí. Tohle je (taky) Rusko. Touha, potenciál, zklamání, štvanice, lesk a bída. Dojal mě Puškin s Natálií na schodech.