Recenze (102)
Nejvyšší nabídka (2013)
Tento film je vybroušený klenot, na který mi nesahejte!!! Skvost, který má (na mně) magickou moc. Po dvou hodinách sledování filmu jsem se podíval, kolik času ještě zbývá do konce. A ke svému velkému údivu jsem zjistil, že ty dvě hodiny trvaly pouhou jednu hodinu. Zkrátka mě to tak vtáhlo do děje, že se hroutil čas, ale přitom se to nevleklo, ani náznak nudy! Další div byl ten, když jsem již v polovině filmu odhadl konec, přesto mi nijak nevadilo, že jsem se trefil, jak se ukázalo v závěrečné části, protože zvláště od Geoffreyho Rushe to byl takový herecký koncert, že jsem nemusel tolik sledovat zápletku, nýbrž jeho výkon. Snad jsem měl štěstí, že jsem od tohoto filmu tolik neočekával, o to větší potěšení mi přinesl. Zaryl se hluboko pod kůži.
Snídaně na Plutu (2005)
Skoro před pěti lety jsem si tento film hodil do notebooku, že se na to kouknu. Ale nějak jsem se ne a ne k tomu dostat, moc mě nelákalo téma mladého transvestity. A pak jsem pořídil nový notebook a na ten film zapomněl. Až nyní jsem něco hledal a na ten film tak znovu narazil. A byl to šok. Šok v tom smyslu, že mi něco tak skvělého uteklo. Cillian Murphy exceluje ve své roli a film už od poloviny začíná gradovat. Konec filmu jsem byl naprosto povznesen úžasným dílem, které možná není pro každého, ale jsem rád, že patřím mezi ty, jimž je film potěchou pro mysl. Humor filmu byl úžasný, ne takový primitivní prvoplánový humor, který 10 minut dopředu prozrazuje, že přijde vtip. Zde naopak je to nabušeno i skrytým humorem, který si musí člověk pozvat k sobě. Děl plyne a nekulhá, za poslední měsíce je to nejlepší, co jsem viděl. I po několika dnech hřeje vzpomínka na film. Ale pozor, fakt to asi nebude pro každého, protože v tom filmu je více, než se zdá.
Fontána (2006)
Jsem z toho filmu tak rozerván, že bych dal od jedné do pěti hvězd. Líbilo a nelíbilo zároveň. Ovšem mělo to tendenci jednoznačně klesající, proto se musím přiklonit k nižšímu hodnocení. Na konci bych už ocenil více než jednou hvězdou pouze vizuální efekty a hudbu. Ano, kdyby ten film byl beze slov, pouze hudba a obrazy, dal bych snad i plný počet. Ale o tom to není a čím více si to hrálo na filozofii, (a že ji mám rád,) tím více jsem si říkal: "Co to kurva je?" Když jsem se v závěru koukal na hodinky, kdy to už skončí, bylo jasné, že já a tento film jsme k sobě cestu nenašli a asi ani nenajdeme. Než toto, to si raději přečtu Malého prince.
Pan Nikdo (2009)
S touto filozofií se moje filozofie míjela. Film natočen hezky (snad), myšlenka (snad) taky dobrá, ale 156 minut plkání v řeči, které jsem zkrátka nerozuměl. Tak 3 hvězdy asi jen za obrázky. Zatím nemám náladu na další shlédnutí. Jestli někdy k tomu dojde, tak je možné, že hodnocení zvednu. Ale taky že film úplně zatratím. Budu muset počkat do roku 2092 a pak se uvidí.
Stuart: Život pozpátku (2007) (TV film)
Líbilo, moc. Skládání střípků jedné rozbité lidské duše... Škoda, že mi tento film nějak v minulosti unikal a já ho viděl poprvé až nyní. Vůbec nevylučuji, že po příštím shlédnutí hodnocení zvednu, rozhodně však nepůjdu níže.
Mlha (2007)
Zpracování Mlhy není zcela špatné, avšak našel jsem ve filmu některé nedostatky, které mi hodně vadily. Asi bylo "chybou" to, že jsem četl dávno před tím knižní předlohu. A nedostatky jsem nacházel právě v těch místech, kde se film lišil od knihy. Když už je něco dokonalé, nemá cenu to vylepšovat, zpravidla se to nepovede a celkový dojem to zkazí, jak se stalo i v případě filmového zpracování Mlhy.
Nedotknutelní (2011)
Když to byla novinka, viděl jsem to dvakrát za sebou. A teď potřetí, protože se na to nedá zapomenout - tímto chci oponovat těm, kteří tvrdí ve svých komentářích, že se to z hlavy za chvilku vykouří. Nevykouřilo! Je to totiž mnohem lepší film, než si myslí. S vynikající hudebním podkresem. Film, co chytí u srdce, ale přitom vás neždímá. Tady těch 5 hvězd bylo naprosto zasloužených hned napoprvé a vysoké umístění v žebříčku naprosto odpovídá realitě.
Když letí havran (1984)
Bohužel musím souhlasit s ostatními, že tento zajímavý film hudba naprosto pokazila. Jinak by to bylo bez diskuze hodnoceno výše.
Láska na kari (2014)
Dalo se na to koukat, pobavilo, neurazilo, ale přesto se nemohu zbavit dojmu, že tomu špetka nějakého koření chyběla. Nebo tam bylo naopak o špetku více?
Náš vůdce (2008)
Nějak mám pocit, že tento film je dnes mnohem aktuálnější, než "včera".