Recenze (2 506)
Tokyo Vice (2022) (seriál)
Wow, v posledních epizodách druhé sezony to tedy solidně rozjeli, perfektní drama s bezchybným dotažením do konce. Jak většinu série jeli pomalé vyprávění se soustředěním na postavy a vztahy mezi nimi, tak to byl jen buildup k tomu aby v poslední třetině série příběh scénáristé čistě rozsekli - až je mi líto že jsem seriál jel postupně s týdenními rozestupy, při bingování by ta gradace působila ještě mnohem líp. Kdo se bál že tato sezona skončí stejně neuzavřeně jako ta předchozí, tak se do seriálu směle může pustit, neuzavřené tu nezůstalo prakticky nic - jen s mírným závěrečným pomrknutím k tomu že (nové) příběhy těch postav mohou v dalších sezonách klidně pokračovat. Ale nečekejte akci, ta je v seriálu jen velmi minimálně. Jako celek je to nejlepší Michael Mann od Collateralu.
Frontline - 20 dnů v Mariupolu (2023) (epizoda)
Absolutní zrůdnost, nejděsivější dokument jaký jsem kdy viděl. Toto by měli pouštět povinně všem, promítat na každé škole na světě. Každý rus který tohle podporuje by měl zemřít.
The Escape (2016)
Clive Owen pod Blomkampovou taktovkou navázal přesně tak jak skončil před lety pod Tony Scottem - v nejlepším. James Bond kterého jsme potřebovali.
Invalida (2023)
Ryze Slovenská Ritchieovka? Ryze Slovenská Ritchieovka!!
Médium (2022) (seriál)
Překvapivě hodně velká pecka, velmi se modlím za druhou sérii.
Babylon (2022)
Nejvíc nedoceněný film poslední dekády. A se soundtrackem který z hlavy už nikdy nedostanu.
Star Trek: Podivné nové světy - Podprostorová rapsodie (2023) (epizoda)
A nejlepším muzikálem roku se stává...!?! Seriously, když jsem se poprvé dozvěděl že jeden díl bude muzikálový, říkal jsem si co to proboha bude za hovadinu... a jim se to povedlo výborně zakotvit v příběhu a funguje to. Tento díl je parádní muzikálové melodrama, a přitom pořád zůstává Star Trekem, ba co víc, přímo nadšenou oslavou Star Treku. Ano, je to hovadina, ale tak láskyplná, čirá fanouškovská hravost. Jak Gene Rodenbery musel z ST: Discovery nasráním rotovat v hrobě, z tohoto musí plakat štěstím. A smíchy.
To Catch a Killer (2023)
Kdyby mi někdo řekl že tohle točil David Fincher, tak bych mu věřil. Perfektně zpracovaný a promyšlený procedurální thriller, s nečekaným přesahem a fantastickou tíživou atmosférou. Nehezký svět ve kterém se dějí nehezké věci, a ústřední vyšinutý "unabomber" z něj pak vychází jako jeho snad až nevyhnutelné dítě. Je to film dokonalý? Ne, protože ho přecejen netočil Fincher, za hranice žánru vyráží až příliš opatrně, a scénář a tempo té detektivní linky by si v druhé polovině zasloužily ještě trochu doladit. Do Se7en a Mlčení Jehňátek pořád ještě notný kus chybí... ale pořád je to dost na to aby dítko Damiána Szifróna bylo zatím nejlepším filmem tohoto roku. A v době, kdy ke třem hodinám stopáže má kdejaká superhrdinská kravina, je to už třetí ani ne dvouhodinový dospělý film v krátké době po sobě, po Dead Shot a Třech Mušketýrech, kdy si říkám že tohle by si tu delší stopáž opravdu zasloužilo. 9/10
Pěst legendy (1994)
Nejlepší HK kung fu film, Yuen Woo-Ping i Jet Li na vrcholu. 9/10
Pluk mizerů (2022) (seriál)
Tucet Špinavců potkává Jamese Bonda se špetkou Lawrence z Arábie. A s klasickým britským punkem a metalem jako sountrackem, který k tomuhle neurvale zábavnému válečnému běsnění sedne jak prdel na hrnec. Instantně jedna z nejlepších věcí z 2WW ever. 9/10