Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Animovaný
  • Sci-Fi

Recenze (2 507)

plakát

Gentlemani (2024) (seriál) 

Ritchie je tam cítit hlavně v pro něj nejtypičtějších tématech, ne už tak moc ve zpracování - jeho filmy uhání tempem kterému se seriál ani nepřibližuje, a k jeho ikonicky stylové režii je tohle spíš jako dílo nadšených napodobitelů... takže se nemůžu zbavit dojmu že seriálové zpracování je prostě zbytečné, když mu to ve filmových gangsterkách vždycky funguje líp. Tedy hlavně v těch starších a povedenějších, Ne že by seriál byl utahaný ve srovnání s jinou televizní konkurencí, bavil jsem se, hlavně v první polovině. Je příjemné že většina dílů se drží rozumné délky, a že každý díl funguje víceméně jako standalone příběh. Které se sice ke konci trochu svážou dohromady, ale to už je docela drhnoucí a křečovité - ne jako gradující vyvrcholení, ale jako snaha tomu dát aspoň nějaké finále. 7/10

plakát

Hrozba smrti (2024) 

Na to jaká je to ptákovina je to opravdu trochu moc dlouhé, a Gylenhal se tu pokouší hrát nějaká seriozní traumíčka což je dost zbytečné, ale jako celkem svižně natočená jednohubka s parádními bitkami je Road House fajn.Škoda totálně nevýrazného hlavního záporáka, Connor to sice trochu zachraňuje tím že pochopil že má hrát (nebo "hrát") prostě psychotické pako, ale nemá moc prostoru. Velmi mě bavil ten "hodný" gangster, čistě komediálních momentů jako ty s ním tu mělo být víc. 7/10

plakát

Oscar 2024 (2024) (pořad) 

Velice povedený galavečer, má to nějakou důstojnost a u pár vtipů jsem se zasmál. Tedy když srovnávám s předchozími Oscary v... no poslední dekádě, a ne s Gervaisem, který by si ho (a všechny ostatní v sále) namazal na chleba. Nečekal jsem že Flowers Moon skončí úplně s prázdnou, ale celkově k výsledkům nejde mít velké výhrady, dobře rozdáno. Kéž by předávání Oscarů vypadalo vždycky takhle.

plakát

Pán času - Špunti z kosmu (2024) (epizoda) 

Ehm, co to do pekla bylo? To se Russel cíleně pokusil mě zabít? Vánoční speciály mě bavily, ale tohle... uff, to bylo horší než Chibnailovy díly s Jodie, a to je co říct. V prvních pěti minutách kvůli hloupému vtipu popřít logiku Doctorského cestování v čase, hned potom sebrat všechny emoce základu Doctorského lore, a zbytek dílu je plný nechutných gagů, a otravných mimin a debilního se rozjímání nad nimi. Tímhle začít nový Doktor Who run, to se Russel T. Davies snad posral (a přesně o tom je půlka z těch gagů)

plakát

Rebel Moon: Druhá část – Jizvonoška (2024) 

Jednička se snažila o to samé co před čtyřiceti lety už Battle Beyond the Stars od Rogera Cormana, tedy kopírku Sedmi Statečných v záměrně bizarní napodobenině Star Wars vesmíru. A jako pitomé a velkolepé béčko jsem si ji relativně užil (vím, jsem jediný, zbytek světa se bavil jen nitpickingem příběhu a výsměchem Snyderovi, který si ale podle mě mnohem víc zasloužil za svou DC éru).U dvojky jsem tedy doufal v to co jsem v jedničce tak úplně nedostal, velkolepou bitvu ala první čtvrthodina Man of Steel (zdaleka nejlepší část toho filmu). A ona tu je a je docela super, přesně ten materiál který bych rád viděl i na plátně. Ale trvá hodinu než k ní dojde, a ta první hodina, uff.. tam se děje úplné hovno. A jak já mám teda velké pochopení k používání slow motion v akci nebo k vypíchnutí nějakého cool nebo dramatického momentu... tak proč tady se proboha ve slowmo i sklízí obilí?V jedničce Snyder vystavěl celkem funkční příběh kolem postav kterým dal i nějaký zajímavý background, a na rozvíjení tohohle tady úplně sere, ze všech jsou jen náhodné generátory patetických hlášek. Peklíčko. Vystříhat všechno. No ale pak přijde ta druhá půlka kde se jen řežou, já už se jen bezmyšlenkovitě kochal, a zase dobrý. Tam Snyder ukazuje v čem je jeho síla. Jak cool akce v Sucker Punch, která byla taky obklopená otravnými přestávkami kde se postavy jen debilně baví a jen odpočítáváte minuty než něco začne vybuchovat. Neexistuje jediný důvod proč to bylo rozdělené na dva filmy - pořádně prostříhat, vypustit jako jeden velkofilm do kin, ideálně v té proklamováné Rkové verzi, a mohl to být jeho nejlepší film za hodně dlouhou dobu.No tak snad se toho chopí nějaký schopný fanoušek a udělá k tomu anti-directors cut, ve kterém to bude fungovat líp. 5/10 (a první hodinu klidně přeskočte)

plakát

The Beekeeper (2024) 

Ano, pokaždé když tu někdo začal mluvit a řešit příběh a bizarní bzučící svět pana včelaře, tak jsem začal krvácet z uší. Ale to mi nebránilo si film užít, zmáčkl jsem magické tlačítko skip, a přeskočil k tomu jedinému co je tady důležité, k držkované pana včelaře a nějakých random gum v divném barevném oblečení. A bez uzardění můžu říct že to je natočené dobře, akce je přehledná, dynamická, krvavá - tohle funguje. Jenž pak skončí a zase dojde na to krvácení z uší, no. Věčná škoda že Statham už dávno netočí filmy které byly sice bizarně pitomé, ale extrémně zábavným způsobem - jako jeho starý Crank.

plakát

Ahsoka (2023) (seriál) 

Mezi Disney SW seriály nadprůměr, ale vrcholné série Clone Wars jsou pořád ještě daleko předaleko. A je obrovská škoda Raye Stevensona, jeho screen presence a charisma tady jsou neuvěřitelné, nejzajímavější SW záporák za hodně dlouhou dobu.

plakát

Air: Zrození legendy (2023) 

Příjemně a svižně natočený film o ničem. Resp o jednom marketingovém nápadu a jak se ho povedlo provést, ale to je pořád celkem nezajímavé, když ten nápad se netýká ničeho důležitého, ani jeho naplnění neprovází prakticky žádné drama, a film k němu nepřidává ani žádný ono téma reflektující přesah. Celé je to jen oslava marketingového bullshitu, kde i samotné vymýšlení té boty zabere ve filmu zdaleka nejmíň prostoru a probíhá stylem: "Ahoj nerde ze sklepa, vymysli nám do pondělí botu a hlavně ať je hezká". Kdyby Affleck a hlavně Damon nebyli tak skvělí herci, které by bylo fajn sledovat ať už dělají cokoli, tak by Air neměl čím zaujmout. Snad jen tím jak intenzivně tlačí svou osmdesátkovou stylizaci, ať už skrze rekvizity, nebo soundtrackem co jak kdyby z GTA: Vice City vypadl. 6/10

plakát

Anatomie pádu (2023) 

Anatomy of a marriage. Problematický vztah film rozebírá slušně, ale zdaleka ne tak drtivě jako Marriage Story - a v detektivní rovině, která zabírá valnou většinu z té přestřelené stopáže, víc nudí než zaujme. Herecký projev Sandry Hüller je impresivní, ale to bohužel zůstává jedním z mála důvodů proč stojí za to ho vidět. 7/10

plakát

Ant-Man a Wasp: Quantumania (2023) 

OMGWTFLOL Tohle je fakt jak od Eda Wooda, tady nějaká logika, koherence, návaznost scén a nedejbože smysluplnost příběhu vůbec nehrají roli. Tenhle scénář rozhodně nemohla psát AI, protože ta by odvedla práci rozhodně lepší. Přitom i přes ten hloupý příběh je to i hrozná nuda, tak potenciálně originální prostředí, a v něm přitom jen minimum nápadů, jen design těch živých baráků mě bavil, jinak to vypadá jak generické fantasy... akorát tedy extra hnusně natočené, kde green-screen trčí z každého záběru. I když tam green screen nepoužívali protože Volume, režisérovi to nedošlo, stejně všechno točil jak před zelenou zdí velkou zhruba tak tři metry na tři metry. MODOK to celé aspoň na chvíli zachraňuje, protože z otravné sračky z toho aspoň na ten malý moment udělá guilty-pleasure sračku. Don't be a dick. Beyond cringe. No, kdyby Marvel netočil i seriály, tak řeknu že horší už to být nemůže. 3/10 Btw vzhledem k tomu že v závěru jedna budova objímá druhou, vede mě to k otázce: jakým způsobem budovy v MCU souloží? A jak se rodí? Když přichází na svět malá baby-budova, vyleze z té velké oknem, a nebo dveřmi? Otázky, samé otázky.