Recenze (205)
Velká čínská zeď (2016)
Braková historka, kterou dělají koukatelnou hlavně bojové vychytávky s režisérovým vizuálním stylem a smyslem pro hru barev a výtvarnou poezii. Musím však přiznat, že přes prázdnost a tupost jsem se úplně nenudil, ale je potřeba trochu toho asijského porozumění. Alespoň se opravdu čerpá z taoistické/čínské mytologie (Taotie). 5/10.
Přízraky (1996)
Dlouho odkládaný fragment scenáristického manželského dua Peter/Fran potěšil, i s takovým odstupem času. Sice je film poměrně překombinovaný, roztěkaný a čerpající z jiných snímků, ale to na druhé straně vynahrazuje dobré obsazení (M.J.Foxe vs slizoun Busey) s dobrou technickou a vizuální stránkou. 7/10.
Paterson (2016)
Poetika všednosti a čekání, co se asi tak stane v sobotu.. Bavilo mě to hledání v detailech. Aha! 8/10.
Neporazitelný: Návrat krále (2016)
Patlal a bulharský Syfy kůň Todor Chapkanov stvořil nečekaně funkční a v podobném duchu nesoucí se pokračování kultovní mlátičky. Příběh je samozřejmě druhořadý, ale o ten tu nikdy nešlo. Konečně se opět naplno využívají dovednosti Scotta Adkinse, jež doplňuje dobrá choreografie a kamera, která přehledně snímá každý úder a nevadí ani časté zpomalovačky. Boyka! 7/10.
Byeonhoin (2013)
Velmi povedené soudní drama s tématem tzv. "Burimského případu" z roku 1981. Film táhne nejen dobrá režie, ale hlavně parádně zahraná a obsazená postava Song Wu-seoka (volně vycházející ze skutečné postavy Ro Mu-hjona, pozdějšího prezidenta Korejské republiky 2003-2008). O tu se postaral jeden z nejlepších jihokorejských herců - Song Kang-ho. 9/10.
Rocco (2016)
Projekce Rocco společně s přednáškou Vladimíra Hendricha na téma Sex ve filmu versus cenzura zajistila poměrně kvalitní večer. Samotný Rocco pak není špatný, ale občas moc tlačí na pilu a je křečovitý a uplakaný. Věřím že to není jednoduchá práce a chtělo to sebeobětování, ale mohlo se dostavit i trochu více nadhledu. Chyběla mi hlubší zpověď rodiny, tedy hlavně synů, jejichž názor se tu odbyl jednou scénou a také nějaká retrospektiva. Užvaněná Kelly Stafford mi přišla, že těmi řečmi a feminismem se jen snaží sama sobě něco nalhat a časem byla už nesnesitelná. Co se týče samotné branže, tak překvapilo, jak i asi největší pornoprodukce je "amatérská" a funguje. "Scénář" se splácá cestou autem nebo na chodbě a pak se tam někdo šourá s jednou kamerou. Celkově ale dokument plní účel a přesto, že občas se snaží být až moc umělecký, poměrně dobře odhalí nejznámější postavu ve svém oboru. 6/10.
Mělčiny (2016)
Za tu poslední třetinu a hlavně konec bych tu čtvrtou hvězdu nejradši nedával, ale rozjezd, střih, kamera a hudba parádní.
SpongeBob v kalhotách: Film (2004)
Čtvrtá hvězda je samozřejmě za Hoffýho..
Jupiter vychází (2015)
Parádní vizuál, výprava a akce! První čtvrtka, resp. dokud se film odehrával na Zemi, mě dokonce i chvílemi zařezával do sedačky. Ale tohle všechno pozlátko prostě nestačí. Navíc chování a hraní hlavních dvou představitelů a ty kýčovitý scény "všechno na poslední vteřinu". Tentokrát a poprvé mě The Wachowskis zklamali.
American Horror Story - Freak Show (2014) (série)
Slabota. Ani trochu to nedosahuje kvalit prvních sérií. Třetí hvězda je asi jen za parádní covery "Life on Mars" a "Gods and Monsters" v podání Jessicy Lange.