Recenze (4 244)
Betonová utopie (2023)
Těšil jsem se na pořádný katastrofický Blockbuster s největší JK hvězdou Lee Byung-hunem a dostal jsem nezáživné a unylé utopické Drama, kde jsem vyloženě nudou trpěl. Samotná katastrofa se zemětřesením zabírá ve filmu ani ne 5 minut, ten zbytek se soustředí na skupinu přeživších v bytovém komplexu, kde řeší nezajímavé věci. Když už, tak jsem doufal, že se to přehoupne v temný Survival, ale ani to ne, za mne nejhorší film z Jížní Koree letoška. Nahajpované nic. 3/10.
Farang (2023)
Xavier Gens ( Hranice smrti, The Divide, Gangs of London) si natočil akční nářez po vzoru Garetha Evanse a Tima Tjahjanta a můžu říct, že je to dost dobrý brácha Raidů a Night Comes for us, byť jejich kvalit to nedosahuje, na Evropské poměry je to nadstandartně odvedená práce. Hlavní hrdina je Arabský model, který je propuštěn z vězení, jenže jsou mu okamžitě v patách špatní lidé a nezbývá mu než odjet, co nejdál- do Thajska. Chce žít poklidně, založit si rodinu a najít si fajn práci, jenže brzy se zaplete s thajskými drogovými dealery a bude muset oprášit pěsti a kopačky. Příběhově nejde o nic zásadního, ale v to nikdo ani nedoufá, důležité je, že hlavní hrdina je sympaťák, kterému divák fandí, tempo je parádní a nepříjemná atmosféra visí ve vzduchu už od úvodu, film mě chytil za koule okamžitě a bavil mě i při neakčních pasážích, což je sakra důležité. Akce je povedená, potěší fajn kamera, fighty jsou správně drsné a nekompromisní, Erko je slušně využité ( využívají se nože i mačety a pro to mám vždy slabost), je tu cítit tvrdost a fyzično, takže jsem si to užíval jak za starých časů. Co je trochu mínus, že tu chybí pořádný záporák/fighter, který by se hlavnímu hrdinovi mohl rovnat. Všechno to jsou spíš takoví pěšáci na porážku, než regulérní oponenti, takže jsme tedy ochuzeni i o finální fight s hlavním rivalem, jak bývá v podobných filmech zvykem, což je trochu škoda, ale krom toho žádný výrazný mínus nevidím, je to fajn akční rubačka, která fandy brutální akce potěší. Potěšil i nějaký ten menší zvrat v závěru. 8/10.
Bohoja (2022)
Jung Woo-sung patří mezi mé oblíbence, takže na jeho první Debut jsem byl zvědavý a nejspíš chtěl napodobit svého kolegu Lee Jung-jae, který debutoval s Huntem, kde si zahráli i proti sobě, jenže kolega vyhrál. Ono není to špatné, jsou tu fajn momenty, jenže celé je to takové bez pořádné šťávy a ani akce nepatří mezi highlighty. Hlavní hrdina je po 10 letech propuštěn na svobodu, dozvídá se, že má dceru a nechce se vrátit ke svému předešlému životu gangstera, chce žít tedy poklidně. Jenže jeden závistivý poskok od bývalého šéfa najme dvojici zabijáků,aby jej vyřídili. Jeden z těch assassinů mi moc nesednul, uřvaný ňouma, který sice má nějaký skill, ale jeho chování je hodně přeafektované a tady mě trochu mrzí, že celý film je především jen o duelu mezi hlavním hrdinou a těmi dvěmi, mnohem zajímavější by bylo, kdyby šel proti celé mafianské organizaci, tam totiž byli zajímaví kumpáni ( Masér!!). Ve finále dojde na jeden slušný fight a povedla se jedna auto naháněčka v Tunelu, i tak se nemůžu zbavit pocitu, že potenciál byl mnohem vyšší. Na jedno podívání, ale v pohodě. 6/10.
Rebel Moon: První část – Zrozená z ohně (2023)
Zábavné Guilty Pleasure, kde si Snyder ukousl víc než chtěl, ale nemám s tím problém. Letos jsme pořádné Sci-Fi nedostali. Creator byla nezáživná nuda a tohle byť vykrádá spousta jiných filmů, tak mi to bylo sympatičtější než celé Star Wars, které nesnáším. Může za to i fakt, že mám slabost, když se ve filmech rekrutuje nějaký tým ( 7 statečných vibes!) + miluji Sofii Boutellu už od Kingsmanů a Charlie Hunham taky potěší. Nemilosrdný záporák Ed Skrein náckovského ražení mě bavil a zbytek postav, jsou docela OP postavičky, které mě zajímají. Škoda, že charakterový vývoj a interakce mezi němi je nulová ( chybí tu určitě i nějaké hlášky), ale to dokážu odpustit. Atmosféra a vizuál má nádech Warhammeru, což kvituji a akce není špatná. Fight ve stodole velmi fajn ( s Erkovým Ratingem si tam dokážu představit i slušné Gore). škoda, že Snyder nevydal erkovou verzi okamžitě, mohl být výsledný dojem lepší. Finále je trochu Meh, byť tam dojde na jeden menší zvrat, tak úplně nestrhne. Ve výsledku s tím filmem nemám problém, nenudil jsem se , ten svět mě zajímá, ale raději bych viděl sequel Armády Mrtvých než tohle. Škoda, že tu nepřidal více Monster-Pavoučice byla výborná. 6/10.
Pašeračky (2023)
Dannyho parťáci na moři z Jížní Koreje! Režisér Ryoo Seung-wan patří ke korejské elitě. Veterán, Berlínská Mise i Útěk z Hašimy jsou velmi oblíbené a populární filmy, takže jeho další nový film je vždy vypjatě u všech očekávaný a jeho novinka Smugglers je takový příjemný odlehčený heist blockbuster, který prozkoumává pašeráky z jiného úhlu. Příběh sleduje skupinu žen, které jsou výborné potapěčky a živí se sbíráním mušlí, jenže s příbytkem továren je práce čím dál méně a tak se brzy vydají na dráhu zločinu, tedy pašeráctví. Lovení beden z moře, kde je zlato a podobný věci. Ženy jsou sympatické, hezké podvodní záběry, film má zábavné tempo a má to feel-good atmosféru. Řemeslně samozřejmě opět výborné. Ovšem posledních 40 minut se rázně přitvrdí a mé nadšení se začalo zvyšovat. Úžasná akční sekvence v chodbě se sekerama a nožema proti početné převaze je fakt lahůdková. Skvělá kamera, choreografie, je to i správně nekompromisní, no tady jsem cítil vibe drsných akčních thrillerů, co vznikaly pár let zpět. Přišly na scénu i nějaké ty fajn zvraty a pak dechberoucí finále s potapěči, noži a žraloky !! To jsem si fakt užíval, jelikož jsem takovou naháněčku pod vodou, kde slečny inteligentně likvidovaly šmejdy a do toho tam ještě řádili pěkně udělaní žraloci neviděl. Rozhodně jeden z těch zajímavějších letošních filmů z Jížní Koreje. 75%
Ransomed (2023)
Zábavný a napínavý Korejský Thriller z blízkého východu od režiséra seriálu Kingdom, Až Na doraz a Tunnel. Je unesen korejský diplomat kdesi v Lebanonu a jiný diplomat je pověřen, aby tam jel a doručil balík s pěnezi za výkupné, problémem však je, že na kufr s penězi má zálusk více lidí od policie po místní rebely a cesta rozhodně nebude jednoduchá. Řemeslně velmi dobré, tohle je zkrátka u Korejců jistota, že netočí levné béčkové filmy, technicky i herecky vše v pořádku, navíc režisér už zkušenosti má a převážně s Thrillery, takže napětí se mu daří vytvářet i zde. Film se překvapivě velmi rychle hýbe kupředu, pořád se zde něco děje a hlavní hrdina je neustále ve střehu, jelikož je mu neustále někdo v patách. Není to sice vyloženě akční, spíš napínavé a zábavné ( nějaké ty autonaháněčky), na přestřelky taky dojde, ale spíš jednostranné. Dojde tu i na pár zvratů a kdo má rád prostředí muslimů/teroristů, tak toho potěší i atmosféra nepřátelského Lebanonu, který je zdecimovaný po válce a ovládán místními gangy. Za sebe musím říct, že mě to bavilo. Trochu něco jiného než jsme od Jížní Koreje zvyklí. 7/10.
Wonka (2023)
Moc pěkné až magické. Karlík a Továrna na Čokoládu mě nikdy moc nevzalo a přehrávající Depp je tam spíš otravný, tohle je přirozenější bez amerických bejkáren a nepamatuji se kdy jsem viděl hezčí pohádku kříženou s muzikálem. Výprava je okouzlující, Timothee Chalamet trefně zvolený a hraje na pána ( i hezky zpívá), celé to jeho dobrodružství mu divák sežere i s navijákem, písničky jsou hezky melodické a pasují k ději, nápad s čokoládovým Kartelem je super, občas se vyvedl i humor ( Keegan- Michael Key v roli policisty naprosto boží a potěšil i Rowan Atkinson či Hugh Grant). Takhle před vánoci to má hodně feel good atmošku a za závěrečný heist by se nestyděli ani tvůrci z La Casa de Papel. Jo byl jsem dojat i k slzám. 8/10.
Saltburn (2023)
Talentovaná Emerald Fennel udeřuje znova a je to opět pecka. Dekadentní, provokativní, zvrácená, lehce úchylná podívaná, která míchá Drama s Thrillerem i s lehkým přesahem do Artu, každopádně si mne film získal, bavil mne a v závěru dokonale šokoval. Fennel vybrala trio nejtalentovanějších mladých herců současnosti. Jacob Elordi je boží už od Euphorie, Archie Madekwe po See a Gran Turismu má slušně našlápnuto a Barry Keoghan, tak to je už osvědčená herecká kvalitka, který zde má dokonce jednu z nejvýraznějších rolí podivínů, kteří mu jdou fakt výborně. Sledujeme tedy podivného, osamělého chlapce bez přátel, který jde na Oxford a tam se spřátelí s největším frajerem školy, který je zároveň i bohatý aristokrat, který jej pozve strávit letní prázdniny na svém sídle se svou výstřední rodinou. Všechny postavy jsou zajímavé. Perfektní je i Rosamund Pike. Povedly se dialogy ( vysvětlení můry je naprostá scénaristická dokonalost!), nálada filmu je opravdu prazvláštní, kdy se drama z ničeho nic promění v nepříjemný thriller a to jen díky pulzující hudbě a mrazivým dialogům, tohle se režisérce daří výborně. Hra na upíra a scéna s hrobem docela nevšední. Výsledný dojem však ještě zlepšuje závěrečná půl hodina, kde příjdou na scénu dva úderné a šokující zvraty, které z toho filmu dělají nezapomenutelnou podívanou. Dlouho mě zas nějakéj twist takhle neodrovnal. A na závěr nahý tančící Keoghan ala budoucí Joker. Yes tohle se povedlo, ale je potřeba být na to připraven. 8/10.
Target (2023)
Sympatický korejský Thriller, který sice nestrhne, ale neurazí. Příběh se zaměřuje na dívku, která si koupí pračku přes online second hand shop, jenže narazí na podvodníka, kterého online v recenzi poníží a tomu se to samozřejmě nelíbí a rozhodne se, že ji te života udělá peklo. Je to krom podvodníka také hacker i sériový vrah, který skrz online bazar láká své oběti. Rozhodně trochu jiný pohled, psychologický terror tu funguje dobře, hrdinka dostává celkem slušně zabrat, napětí je místy hezky vygradované a řemeslně také velmi fajn. Trochu však zamrzí, že na můj vkus je to takové obyčejné. Bodycount je malý, násilí je poskrovnu a žádný zásadní zvraty zde taky nedostanem, což jsou pro mě rozhodující faktory pro vyšší hodnocení, ale kdo tyhle thrillery s magorem v patách může, tak určitě nešlápne vedle. 6/10.
Silent Night (2023)
John Woo má už taky nejlepší éru filmů za sebou a Silent Night sice úplně neurazí, ale kdo je rozmlsán áčkovými akčními řežbami, tak tohle nemá šanci uspět. Navíc nápad s němým hrdinou se za mě nevyplatil. Chybí tu vůči hlavnímu hrdinovi výrazná sympatie, nezjistíme jeho charakter a za mě teda chyběly i nějaké hlášky, takže tohle vnímám spíše jako mínus. Prvních 50 minut se tu navíc neděje lautr nic. Hlavní hrdina příjde o syna a je těžce zraněn a více než půlku filmu se s tím srovnává a cvičí, než se rozhodne se pomstít. Druhá půlka už celkem šlape, je to Erko, občas pěkný slow motion, vizuálně ok ( 2 intenzivní fighty super), přestřelky však nijaké, jelikož protivníci nabíhají jak panáci a finální zúčtování taky nic extra. Kinnaman se svým divným výrazem mi tady poprvé vůbec nesednul. Celkově koukatelné, ale zapomenutelné akční béčko. 55%