Oblíbení režiséři (10)
Zbožňuju snímky Woodyho Allena. Nechápu, jak někdo může natočit tolik filmů v podstatě o tom samém a být pořád originální. Jeho neurotici a sarkastický humor v komediích mě spolehlivě zvednou náladu, ale zajímavé jsou i jeho vážnější filmy, vypadají obyčejně, a přesto mají hloubku.
Tajemno, hororová atmosféra, bizarní postavičky, neuvěřitelná fantazie, smysl pro humor ... to jsou Burtonovy silné zbraně. Často se trefí přesně do mého vkusu a jeho snímky jsou pro mne vždy neobyčejným zážitkem.
Minghellovy filmy v sobě mají cosi nepopsatelného, co člověka při každém dalším zhlédnutí některého jeho filmu přiměje, aby si ho oblíbil ještě víc než napoprvé. Alespoň u mě to tak funguje.
Sam Mendes
Nejlepší filmy:
Americká krása (1999)
King Lear (2014) (divadelní záznam)
Cesta do zatracení (2002)
Christopher Nolan
Nejlepší filmy:
Temný rytíř (2008)
Počátek (2010)
Dokonalý trik (2006)
Šestý smysl, Vyvolený, Znamení, Vesnice, Žena ve vodě .. všechny ty filmy mám ráda. A to se nezmění ani když někdy natočí něco méně dobrého. Nechybí mu vlastní styl a hlavně nečekaná nebo alespoň zajímavá pointa.
Michel Gondry
Nejlepší filmy:
Björk: Volumen (1999) (video kompilace)
Věčný svit neposkvrněné mysli (2004)
Nauka o snech (2006)
Filmy, co zatím natočil, jsou naprosto dokonalé a já mám pocit, že bez nich by byl svět o něco chudší.
François Truffaut
Nejlepší filmy:
Nikdo mě nemá rád (1959)
Americká noc (1973)
Hebká kůže (1964)
Wes Anderson
Nejlepší filmy:
Fantastický pan Lišák (2009)
Grandhotel Budapešť (2014)
Psí ostrov (2018)