Recenze (667)
Saw 4 (2007)
Čakať viac než prostoduchú násilnú zábavu od filmu, ktorý začína scénou násilného boja na život a na smrť a vzápätí pokračuje pitvou plnou šťavnatých záberov, by bolo naivné. A nikto to ani nechce. Ale štvrtý Saw sa musí tváriť ako premyslený a inteligentný film a strká do svojho scenára nudné, nelogické a zbytočné scény vyšetrovania a snaží sa zapôsobiť pohrávaním si s časovou súslednosťou a vybudovaním pointy z ničoho. Prečo, to nepochopím, každopádne to ale ani trochu nevyšlo a štvorka sa vďaka tomu stala najhorším dielom série. (tvrdím po piatich dieloch) [18%]
Gorodok (1993) (seriál)
Videl som to v roku 2009, Rusko mi je cudzie a čerstvo postsovietske obdobie si pamätám iba veľmi, veľmi matne, a preto sa nestránim označiť Gorodok za trápnu prehliadku nevtipných skečov, ktorých sofistikovanosť je porovnateľná s tými najhoršími programami stužkových slávností. Chcel som tomu dať šancu, diel som dopozeral do konca, ale už keď sa na scéne objavila gigantická hovoriaca šiška (kobliha), ktorú protagonisti použili ako bowlingovú guľu (akože vtip), vedel som, že toto nie je pre mňa a že po skončení tejto časti si Gorodok už nikdy viac nepozriem. Aspoň nie triezvy.
30 dní dlouhá noc (2007)
Jedna hviezdička za upírov a gore, inak tento film z celej duše nenávidím. [13%]
Zombieland (2009)
Zombieland je originálny, vynikajúco zrežírovaný, má výborný soundtrack, skvelé postavy a jedno absolútne geniálne cameo; čo je ale na celom filme to najlepšie, je jeho krátka minutáž. Vážne. Pár minút naviac by filmu narušilo nepretržitú reťaz originality, vtipu a „cool faktoru“ a z prvotriednej zábavy by sa razom stala zábava „iba“ výborná. Jediná vec, ktorá mi na celom snímku vadila, bol prekvapivo veľký počet nelogickostí počas poslednej štvrťhodinky, ale nad tými rád privriem očko, pretože inak bol Zombieland úplne perfektný a predčil všetky moje, už aj tak vysoké, očakávania. Piata hviezdička bola síce behom filmu trochu neistá, ale keď začali v posledných sekundách hrať Raconteurs, na tvári sa mi objavil úsmev od ucha k uchu, po chrbte mi prebehol mráz, zalial ma pocit nevídanej eufórie a spokojnosti a o finálnom verdikte už nebolo pochýb. Delikátna jednohubka, ktorú si určite dám ešte mnohokrát. [95%]
Vetřelec: Vzkříšení (1997)
Najpohodovejší a najviac odľahčený Votrelec, ale predovšetkým režijne i scenáristicky výborne spracovaný pohyblivý komiks. A ako všetci dobre vieme, nie všetko z komiksov na plátne funguje. Mne to ale nijak zvlášť nevadilo, na pravidlá hry som pristúpil a bola to zábava. ZÁBAVA. [84%]
Vetřelec ³ (1992)
Najzaujímavejší, najvzrušujúcejší a najlepšie zrežírovaný Votrelec. Fincher prevrátil schému „xenomorf vs. ľudia“ na „ľudia vs. xenomorf“ a na toho votrelca sa vlastne celkom vykašľal a natočil film o ľuďoch v krízovej situácii za klaustrofobických a bezútešných podmienok. Je to prístup výrazne odlišný od smerov, akými sa vydali predchádzajúce filmy, ale podľa mňa tento krok vyšiel veľmi dobre a výsledkom je kombinácia napätia z jedničky (i keď nie napätia z neznáma, skôr z toho „známa“) a akcie z dvojky. A pridanú hodnotu tvorí už spomínaná vynikajúca réžia. Nedá mi ale filmu nevytknúť dve veci – otrasné „bluescreen“ efekty xenomorfa a samotnú zámienku na pokračovanie, ktorá nie je práve najvierohodnejšia. Našťastie na ňu človek po pár minútach zabudne a potom si už len užíva jedno z mála vynikajúcich tretích pokračovaní. [79%]
Vetřelci (1986)
Dokonalé napätie z jedničky je fuč, iritujúce scény zostali. A pribudlo jedno veľmi otravné malé dievča, ktoré castingom prešlo asi len nedopatrením. A záverečné zúčtovanie s „matkou“ je akčné asi ako wrestling pod vodou alebo v beztiažovom stave. A celé je to zbytočne dlhé. A štvrtá hviezdička je trochu otázna. A som sklamaný. [74%]
Barton Fink (1991)
„There's plenty of poetry right inside that ring [film], Fink.“ Sčasti sebareflexívny, často metaforický a celkovo veľmi neobyčajný film. Turturro a Goodman skvelí, Shalhoub vynikajúci. Navyše čím viac o Bartonovi Finkovi premýšľam, tým viac sa mi páči. [80%]
V pasti (2005)
Debilný plagát ma od Hard Candy dlho odradzoval, ale dnes som sa konečne premohol a bolo to… Silné (anglické „intense“ je ten správny výraz). V mnohých scénach neskutočné napätie, hlavné herecké duo je naozaj výborné a psychopatka Hayley ma neraz rozosmiala, hoci si nie som istý, či je to práve najlepšie. Ale bavil som sa. Síce zvráteným spôsobom, ale fakt som sa bavil. Sklamal jedine nemastný–neslaný záver. [73%]
Dead Set (2008) (seriál)
Zombie + Big Brother + bezchybné spracovanie + minimalizované klišé + výborní civilní herci + krásna hlavná postava + hlášky + gore + zamýšľané guilty pleasure + anglický a škótsky prízvuk = najlepšia zombie záležitosť, akú som mal možnosť vidieť. [100%]