Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Dokumentární
  • Akční
  • Komedie
  • Horor

Recenze (862)

plakát

Above Majestic (2018) odpad!

Amatérská konspirační sračka, která až hraničí s retardací tvůrců, jejichž fakta a argumenty se na začátku zastaví u konstatování, že jsou naladění na vyšší formu vědění, kterou divák prozatím neoplývá a proto musí nekriticky uvěřit všemu, o čem mu budou lhát. Zcela bez podkladů fantazírují, že v Antarktidě jsou podzemní milionová města osmimetrových reptiliánů, kteří pomohli nacistům sestrojit pokročilé technologie a tajné americké organizace využívají jejich znalostí a technologií dodnes. Že svět, ve kterém žijete ve skutečnosti řídí tajné vlády (asi nová varianta na NWO) a všechny knihy v historii lidstva společně s těmi současnými jsou jen lži sepsané reptiliány, aby nikdo neprokoukl tu hrůznou pravdu. Že už v minulém století cestovali lidé do vesmíru díky mimozemskému pohonu připevněnému na ->podmořské ponorky<-. Pokud pak konečně přijde řeč i na něco reálného, co na rozdíl od osmimetrových mimozemských plazů v Antarktidě skutečně existuje (kulturní tradice protáhlých lebek u různých civilizací v historii lidstva), tvůrci divákům opět lžou ve jménu své agitky, kdy protáhlé lebky, kterých se dosahovalo pomocí obinadel utahovaných kolem lebky dítěte v růstu, označují za vrozenou dědičnost mimozemské geniality a bezostyšně si vymýšlí, že daní lidé měli dvakrát tak velký mozek a dvojnásobnou inteligenci, ačkoliv ve skutečnosti neměli nic jiného než uměle protáhlou lebku díky plánované deformaci, se stejným mozkem jako má každý jiný člověk, akorát s jiným tvarem mozku díky té deformaci lebky. Racionalita nula, fakta nula, fantazírování a lži na maximum. Dokument se ani nedá zařadit do konspiračního žánru vedle Danikena, který těm vlastním blábolům nevěří, jen na nich parádně vydělává. To jsou přímo úděsně trapné dezinformace určené pro retardované lidi, takže pokud je kdokoliv z vás ochoten uvěřit těmto bludům schizofreniků, měl by ve vlastním zájmu vyhledat odbornou pomoc - ne, nejsem zednář, který tě záměrně mate. Viděno 40 minut, už od začátku to nesnesitelně uráželo mojí inteligenci, se sebezapřením doklepáno alespoň do 1/3 dokumentu k získání uceleného obrázku o tom, že je to skutečně odpad!. 0 %

plakát

Aenigma (1987) 

Skvělá komedie, které nic nechybí. Hlašky jsou naprosto perfektní, "úspěšný rok pro mě je, když se vyspím s co nejvíc chlapama". Skvělé herecké výkony bez vyjímek, vyzdvihl bych snad jen jeden, který ve svém měřítku nemá konkureci, ,,já se bojím"... ,,já se tak bojím"....,,já se bojím".. Ano šlo o dokonalou roli sestřičky, která svým obličejem nahazovala gesta, která všem divákům dala najevo, že to co říká opravdu myslí vážně. Třešnička na dortu je ovšem až postupné umírání studentek, nejdříve nám jednu udusí tisíc šneků, kteří mladé slečně skoro vlezou až do prdeIe. Škoda, že jí nenapadlo je ze sebe oklepat, možná by ještě žila. Scéna, která je nejvíc "hrozivá" se ocitne až na úplném konci. Dívka vběhne do pěti pokojů, v kterých jsou zabity studentky stejným způsobem, na stejném místě a ve stejné poloze. Krev je samozřejmě také všude ve stejném množství. Člověk si pak položí otázku, zda to byl účel, nebo lenost. Každopadně je tento film naprostá ptákovina, která se hodí na strašení batolat a já v něm nevidím nic kultovního, krom příšerného přehrávání a úzkoprsého provedení. 40%

plakát

Against the Sun (2015) 

Tuctové ultrafialové survival drama o ztroskotání amerických pilotů za druhé světové na otevřeném oceánu, na kterém rozehrávají tisíckrát viděný utahaný boj o přežití "proti slunci" a neškodným počítačovým žralokům. Vzhledem k tomu, že Nezlomný je v podstatě o tom samém, nedělám si iluze, že debutant Falk využil divácká očekávání a chtěl to nasadit ve stejné době. Problém je v tom, že Nezlomný je fušérská sračka, která dost těžko naladí diváky na sledování toho samého v jiném (levnějším) podání. Musí se ale nechat, že psychologie postav, masky a "praktické" informace jsou zde na mnohem vyšší úrovni než u prvně zmiňovaného shitu. To ale bohužel nic nemění na skutečnosti, že je to místy přehrávané nudné drama s mizernými CGI efekty, kde dojde na žánrová klišé, permanentní modlení, vzývání Boha a jiné nebetyčné americké zlozvyky projektované do filmové tvorby. Stále čekám, kdy někdo konečně natočí film o ztroskotání křižníku Indianapolis, a vysere se na tyto příběhy s identickým nicneděláním postav, kdy jen staticky čekají na záchranu a my je přitom pozorujeme. Nic proti, ale stalo se to v historii tolikrát (a natočilo snad i víckrát), že mě to zkrátka už nijak nezasáhne. 55%

plakát

Agora (2009) 

Nádherný historický a realistický film. Po dlouhé době skvělé kulisy a film skládající poctu matičce Antice a všemu, co představovala. Úžasný výkon Rachel Weisz a v podstatě poloviny herců, kteří si alespoň trochu zahráli. Mám rád historii a tento film mě zkrátka naprosto uchvátil. Jednak věrohodným ztvárněním, ale hlavně demonstrativní ukázkou slabosti lidského druhu, oddávajícímu se jakékoliv fanatické formě náboženství. Rozhodně realisticky vykreslení křesťané, kterým se nepochopitelně v drtivé většině západních filmů podsouvají vlastnosti a zásluhy, které nikdy neměli. Vzhlížet ještě dnes k něčemu tak amorálnímu, co vzešlo z tak ubohých základů, je nemoc v pokročilém stádiu. Ano, křesťané nikdy nebyli pokojní pastevci koz, co se modlili k Bohu a milovali všechny okolo, byli to fanatici nebo otroci církví udávajících dogma (ne tempo). Kéž by nikdy pravý Řím nepadl, Konstantin se nezbláznil a tempo Evropě udával pantheon a ne katolická církev. 90%

plakát

Agresivní virus (2014) (seriál) 

Bylo jen otázkou času, kdy se někdo v době neskutečného úspěchu The Walking Dead chytne této pop vlny apokalypsy a vysere jí na seriálové obrazovky, aby se přiživil na divácích dychtících po sledování rozkladu společnosti, ve které žijí. WD je hype jak prase, parodie na zombie žánr, kde jsou zombie druhořadá záležitost nevykazující žádné nebezpečí, prim hrají rodinné trable na úrovni mexické telenovely. I proto jsem se obával, že tento seriál mu bude značně sekundovat a hojně se jím inspirovat. Sekunduje a inspiruje, ale dá se na to kurva dívat. Při sledování se mi v hlavě vyrojilo asi deset filmů, které scénář tohoto seriálu vykrádá, ale bylo mi to u prdele, protože postupnou apokalypsu a atmosféru patřící k ní tvůrci vystihli perfektně, a to je asi tak to jediné, co od nich v tomto žánru (mém nejoblíbenějším) očekávám. Subjektivní problém mám v tradičních odbočkách od důležitého děje (šíření parazitů napříč pokojnou společností) jako hledání matky, korektní rozhovory se synem o rodině, všechny ty stupidní a megalomanské spiklenecké intriky upírských kast a zájmových skupin, nebo tu do očí bijící debilitu při myšlenkových pochodech postav pohybujících se ve městě kde "něco" řádí. První polovina řady navozovala nebezpečný dojem, že se vlastně nikde nic šířit nebude a parta notně nesympatických hlavních postav se bude plácat od letiště k přeživším a vyšetřovat něco, co divák zná už od prvních patnácti minut první epizody, druhá polovina řady se ale solidně rozjede a samotný závěr snad i půvabně svádí fanoušky apokalypsy na tu následující. Přesto jsem se z tohoto projektu nepochcal, ale baví mě. S01: 70%, S02: 65%

plakát

Aguirre, hněv Boží (1972) 

Psychologicky působící cesta po Amazonce za vlastním přeludem jeho reálných postav, která je dle toho také hodnocena (nadhodnocena). Nebýt přirozené herecké geniality a charismatu Kinskeho, tento německý pokus o znázornění doby konkvistadorů skončí zapomenutý v dějinách. Rozumím tomu, proč řada lidí tomuto filmu napálila pět hvězd a rozumím i těm, kteří tomu dali nekompromisní odpad, já osobně jsem byl tímto pokusem o zmapování skutečné události silně nezasažen a zklamán ze stylu vyprávění, které krom lidské mocichtivosti nedokázalo ukázat téměř nic. 60%

plakát

Akta UFO (2004) (seriál) 

Netuším, proč celý dokument z roku 2010 vypadá, že se vyrobil v roce 1991 (Nick Pope vypadající o 20 let mladší než v současnosti, otřesná kvalita obrazu u některých rozhovorů, dámy s trvalou, oháklé příšernými hadry z 90. let, atd.). Záhadu vidím i v tom, proč jsou divákům předkládány fotografie mrtvých mimozemšťanů u tématu "ztroskotání UFO", když je přitom všeobecně známo, že minimálně polovina z nich jsou roky odhalené hoaxy, které by do svého dokumentu nepoužil ani ten nejzoufalejší amatérský ocas na youtube. Skladba hostů je také otřesná, tu nějaký vyšinutý očitý svědek, který vlastně řekne úplné hovno, tu někdo, kdo tvrdí, že ho unáší mimozemšťané z 12. patra poschoďového domu v centru New Yorku, tu nějaký ten ufolog, tu britský ministr obrany s fetišem na mimozemšťany a tu jeden "vědec", co předkládá tak stupidní argumenty, že teorie o mimozemšťanech ihned nabývá reálné podoby. Dokument je ztvárněním na začátku 90. let, kde čumíme z bezprostřední blízkosti na ksichty mluvících s příšerným pozadím a posloucháme minutové nutné monology, prokládané stále se opakujícími záběry jedné laciné animace nebo videa. Musel jsem se třikrát štípnout a ujistit se, že na konci titulků je skutečně římskými čísly napsáno MMX a ne MCMXCI. Otřesný jak po filmařské stránce, tak po informativní. 20%

plakát

Akta Z (2008) (seriál) 

Jediné, co na tomto "dokumentu" občas za něco stojí, jsou doprovodné informace k hrané části. Samotná hraná část je tak nesmírně amatérsky natočená, zahraná a kompletně vycucaná z prstu, že skutečně netuším jak někdo může napsat, že mu běhal mráz po zádech. Není to ani horor, není to ani dokument, není to v podstatě nic, jen další příspěvek do dnešního přesyceného byznysu s názvem "Paranormální jevy". Ochotnický trapný pokus o tajemný seriál bez špetky napětí a atmosféry, ačkoliv jeho jediný důvod vzniku je právě tohle. Kdyby se alespoň tvůrci zaměřili na skutečné příběhy, které si nikdo neumí vysvětlit a udělali z nich podobnou frašku, aby to působilo tak nějak "záhadně" a opravdově, ale ty jejich scénáře, to svět neviděl (farmář jede přes půl Texasu k jedné ovci, kterou tam umístil do boudy aby měla "klid"). 20%

plakát

Amanda Knox (2016) 

Je zcela jasné, že italská policie dojela při vyšetřování na vlastní diletantismus při zacházení s důkazy. Nelze rovněž popřít, že konečný rozsudek je spravedlivý, protože tímto odfláknutým způsobem nikoho nelze dostat do vězení a myslet to jinak než jako špatný vtip. Co ovšem nelze popřít je fakt, že nepřímé důkazy hovořily až neuvěřitelně v neprospěch Amandy Knox, která je nesmírně vypočítavá a teatrální herečka naprosto bez citů, kdy její chování jak před kamerou v tomto dokumentu, tak při vyšetřování vraždy a samotném soudním přelíčení bylo jedno velké divadlo. Případ znám už z jiného dokumentu, který byl k Amandě výrazně kritičtější, nežral jí tolik tu pohádku a nepřistupoval na její skvělé verbální cvičení, ale zaměřoval se více na nepřímé důkazy, které bohužel neumí mluvit a nemají pronikavé modré oči. Tento dokument předstírá, že je objektivní, hraje s divákem zdánlivě otevřenou hru a předkládá mu možnosti, ale pokud by divák dříve případ neznal a tohle byla jeho první zkušenost, pak by po jeho sledování zcela jistě došel k závěru, že to byl jen vykonstruovaný proces s americkým andílkem, za který vlastně mohl jen nenasytný bulvár. Dokument absolutně ignoruje kontroverze ohledně teorie hlavní protagonistky a pokud už je ojediněle připustí, jsou shazovány ze stolu jako jakési psychické zhroucení při výslechu zapříčiněné stresem z policie. Psychické zhroucení u člověka, který je schopen se na povel rozbrečet a v telefonátech pár hodin po objevení spolubydlící s podřezaným hrdlem mluvit s kámoškou o tom, jak žhavý je její boyfriend. Amanda Knox vykazuje známky typického psychopata, člověk bez schopnosti empatie, bez elementárních citů, egoistický narcis, ale přesvědčivý manipulátor a úchvatný herec. To z vás ovšem ještě nedělá vraha, takže ať si každý odpoví sám, co mu přijde na tomto kontroverzním případu více pravděpodobné. Můj názor? Teorie o černém zlodějovi, který se dostal do bytu zavražděné dveřmi zcela bez agrese, tu znásilnil a až nesmyslně rituálně mučivým způsobem zavraždil, vysral se u ní na záchodě a ani po sobě nespláchl, ale zároveň zcela chladnokrevně, vypočítavě a notně nelogicky narafičil vloupání do domu oknem, a ačkoliv je zloděj a přišel tam vlastně krást, neukradl z bytu ani minci, to mi nepřijde jako pravděpodobný a relevantní výklad vraždy, ve které hlavní podezřelí měnili výpovědi každých deset minut. Bohužel to je a navždy zůstane oficiálním zdůvodněním, což musí být příšerné především pro pozůstalé. 60 %

plakát

Amazing Race: O milion kolem světa (2001) (pořad) 

THE AMAZING RACE, skvělá neotřelá a geniální hra, která sází na naprosto banální věc, cestování. To, co z toho dokázala CBS vytřískat je neuvěřitelný úspěch a zároveň zatraceně zábavné. Stejným způsobem mě dokázal strhnout pouze Survivor a ačkoliv jeho jsem měl v oku od roku 2001, kdy jsem byl těsně před pubertou, The Amazing Race jsem poprvé zhlédnul až před dvěma týdny. Každé zastavení v boxech, každá objížďka, zrychlení a zátaras jsou neuvěřitelně chytlavé a pokud vás tato hra pohltí a vy fandíte těm svým, jste napumpovaní adrenalinem k prasknutí. Takhle soutěž je neuvěřitelně akční a zběsilá, ze začátku každé série téměř geniálně nepřehledná, takže pokud někoho odradilo prvních pět epizod, tak velká chyba. Soutěž totiž dostane ty pravé grády teprve ve chvíli, kdy nám trochu prořídne pole, když zbude posledních 5 týmů, tak už to začne být více zajímavé a přichází to, kvůli čemu tato show vyhrála 6x po sobě cenu EMY. Čas vyhrazený pro jeden tým se zvyšuje a my tak můžeme sledovat každé zakopnutí a zdržení se. Více o soutěži na mém profilu, ale v rychlosti S08 - 70%, S09 - 80%, S10 - 90%, S11 - 70%, S12 - 100%, S13 - 65%, S14 - 80%. A ještě něco, omezte prosím v komentářích ty hrozné spoilery!!! Nic mě nenasere víc, než když jdu ohodnotit pořad a zjistím vítěze sezón, které jsem ještě neviděl. 100% 9.11.09. více zde - http://the-amazing-race-cz.blog.cz/