poster

Ať žije láska!

  • Tchaj-wan

    Ai qing wan sui

  • Tchaj-wan

    愛情萬歲

  • anglický

    Vive L'Amour

Drama

Tchaj-wan, 1994, 118 min

Režie:

Ming-liang Tsai

Scénář:

Ming-liang Tsai

Kamera:

Pen-jung Liao
  • JASON_X
    ***

    Po geniálním opusu Rebelové neonového boha přišel režisér Tsai s filmem ještě komornějším, pomalejším a introvertnějším. Celý scénář by se dal shrnout několika větami, film naprosto postrádá jakoukoliv akci, je témeř bez dialogů, většinu času sledujeme jen scény ze života několika málo (tří) postav, které se navíc spoustu času všelijak míjejí, ale i když jsou spolu, nemají si stejně co říct a jsou každý sám... To se mi většinou líbí a tak to mám rád, podobné filmy mají na mou psýchu blahodárně sedativní účinky... ale musím přiznat, že tohle už bylo trochu za hranou mého zájmu, a navíc některé scény na mě působily vyloženě nechutně nebo nudně. Řekl bych, že oproti předchozím Rebelům je tohle hodně slabý odvar s výrazným poklesem jakékoliv výpovědní hodnoty. Jako experimentální film nějaké evropské nové vlny z padesátých šedesátých let by to bylo dobré, ale v dnešní době mi podobný film přijde už zastaralý, i když možná zajímavý. A pro zajímavost - sami Tchajwanci prý podobné filmy vůbec rádi nemají, považují je za divné a nudné a nechápou, co se nám zápaďákům na nich může líbit. A když podobný kousek sebere cenu na nějakém západním filmovém festivalu, je to prý pro něj u tamních diváků ta nejhorší možná reklama. V tomhle případě bych to docela chápal.(30.5.2014)

  • Houdini

    Zlatý Lev(21.12.2005)

  • sochoking
    *****

    Ak žijete na Taiwane a ste uťahaní po práci, kľudne si môžte dať fajnovú vírivku v byte, ktorý je NA PREDAJ. Potom si spokojne uvarte výdatnú večeru, ľahnite si a dobre sa vyspite. Alebo si užite milostnú aférku následujúci deň s pôvabnou holkou. No problem. Stačí, ak nájdete zabudnuté kľúče vo dverách . Asi tam povalím.(1.12.2010)

  • ScarPoul
    ****

    Možno nie také bezchybné ako Rebelovia neónového Boha, ale účinok na moje zmysli je skoro rovnaký. Ming- Liang Tsai je majster ticha. To čím bolo pre Kim-Ki Duka Jar, leto , jeseň, zima a jar, je prítomne v autorskom rukopise tohto tvorcu neustále. Jeho postavy nerozprávajú a predsa vám o seba povedia veľa. V centre príbehu je vždy samota, odlúčenie, hľadanie porozumenia, ktoré hrdinovia aj napriek snaženiu nikdy nedosiahnu. Banálna zápletka by si vystačila na krátkometrážny film, ale emócie ako ich rozvíja Tsai by sa vytratili. Takto má film dve hodiny, kde sa skoro nič významné neudeje a predsa to odráža zmätenosť moderného človeka v spoločnosti. Dlhé zábery, scény, ktoré udávajú rytmus a herci hrajúci veľmi prirodzene. Pre mňa rozhodne jeden z tých malých veľkých filmov. A aj napriek pomalému tempu je stále na čo pozerať.(1.6.2014)

  • ancientone
    *****

    Úplným oddramatizovaním, vyprázdnením narácie, dlhými zábermi, či už statickými alebo jazdami sprostredkúva Ming-liang Tsai silný pocit odcudzenosti, snahu hlbšie splynúť s niekým iným, nájsť spriaznenú dušu. __ Tsaiove filmy sú rovnako výpovedné, ako aj mĺkve. Originálna symbolika, ťaživé tempo sledu banálnych aj absurdných situácií a neprehliadnuteľný cit pre výber interiérov/exteriérov v spoločnom súzvuku komponujú najlepší možný jazyk na zachytenie/vyjadrenie preblikávania životov rebelov, outsiderov a nevoľníkov neónového boha.(10.7.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace