poster

Inauguration of the Pleasure Dome

Krátkometrážní / Experimentální

USA, 1954, 38 min

Režie:

Kenneth Anger

Scénář:

Kenneth Anger

Kamera:

Kenneth Anger
  • hanakonochi
    *****

    Kenneth Anger predvádza absolútne poctivú imaginatívnu filmárčinu. Treba si uvedomiť, že v päťdesiatych rokoch minulého storočia neboli také možnosti ako sú dnes, preto režisér stavil na dokonalú scénografiu, kostýmy a masky. Odo mňa bez váhania plný počet.(23.1.2016)

  • sta

    prostě blábol(12.7.2009)

  • Radko
    ****

    V duchu dávnej predbiblickej legendy, kde Adam nekončí po zjedení plodu zo stromu poznania ako vyhnanec z Raja, ale naopak, je povýšený medzi Bohov, medzi ktorých patrila aj jeho matka Eva, inscenuje a režíruje Anger podobenstvo o príjimaní, skrze ktoré sa zasvätenec stáva partnerom božstvám. Odkrýva masky, preciťuje existenciu prostredníctvom prijatia znakov oboch pohlaví, zažíva excitačné stavy, príjima Lucifera. Úvodná príprava šperkov a prehltnutie zlatej retiazky symbolizuje vstup do sfér magickej evokácie, kde sa pohybujú neznámi bohovia. Ďalšie slasti psychických blúdení sprostredkuje pojedanie drahých kameňov, príjimanie dymu z cigarety, konzumácia živého hada a táto magická hostina sa dočká aj tabletky s halucinogénnou drogou. Vízie, nasledujúce po konzumácii, ponorené do šarlátových, či oranžových farieb sú plné smrteľne vážnych postáv niekoľkých božstiev a zároveň neveľmi zrozumiteľnými rituálmi prijatia nových foriem komunikácie na nadzmyslovej úrovni. Hudobný sprievod, tvorený neustále znejúcimi temnými opernými áriami, len zosilňuje celkovú mysterióznu atmosféru obrazových výjavov. Výsledný pocit stiesňujúcej atmosféry je prítomný a z pamäti tak ľahko nezmizne, a o to zrejme režisérovi išlo. Vyznavač okultných rituálov, tvoriaci svoje undergroundové filmy v duchu vyvolávania rôznych svetlých i temných síl a ich očistných pôsobení (prostredníctvom bolesti, či smrti obete vstaneme znovuzrodení) so zámerom pôsobenia na diváka bol práve v percepčnom účinku mimoriadne silný, čo pekne ukazuje i tento film.(7.8.2007)

  • dwi
    ****

    Kennetha Angera jsem dlouho odsuzoval pro excentrický manýrismus a bohapustou stylizaci do role umělce, který v opozici k hollywoodskému mainstreamu oživuje přesymbolizované vize. Zasvěcení dómu rozkoší sice tyto atributy obnáší a dovádí je do nejkrajnějších mezí, ale v kombinaci s temnou hudební smyčkou dosahují kýžené psychedelické i opticky opulentní atmosféry. Transcendentní záběry s paletou ojedinělých kostýmů provázejí rituál inspirovaný (opět) mýtickými božstvi (Šiva a Kálí včetně dalších blíže nedefinovaných náboženských ikon). Iracionalita či volný proud Angerova vědomí na první pohled uhrane, ovšem co si z toho má divák odnést mimo vytříbené vizuální estetiky, zůstává záhadou.(30.3.2005)

  • hirnlego
    **

    Vizuálně zajímavé, leč pro mě snad až příliš "kýčovité" či "expresivní"...a hlavně mnohem delší, než by bylo záhodno.(14.11.2006)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace