Reklama

Reklama

Obsahy(1)

John Strauss, mladý potomek aristokratické rodiny Van Daamů, trpí neobvyklou formou leukémie. Zdá se, že Johnova nemoc je stejná, jako byly dědičné choroby, jež postihovaly nejvyšší šlechtu. Společně se svou ženou Kathleen se proto vydává na ostrov, kde se narodil. Chce zjistit, kým ve skutečnosti byli jeho rodiče a proč má takové potíže. Současně by rád našel příbuzné, kteří by mu možná dokázali pomoci. Na ostrově však objeví děsivá monstra, jež se během desetiletí rodila pouze z incestních vztahů mezi příbuznými. Přítmí a bezpečí podzemí opouštějí pouze ve chvílích, kdy hlad či touha po krvi přesáhnou kritickou mez a přehluší pud sebezáchovy. Tehdy vylézají z podzemních chodeb a zabíjejí. Jednoho dne se však jejich cesty zkříží se Straussovými... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (46)

gjjm odpad!

všechny recenze uživatele

Mé pocity se dají popsat čtyřmi slovy... první: nejhorší, druhé: film, třetí: všech, čtvrté: dob. Přestože technická kvalita není zase až tak příšerná, scénář je tak ... temně fascinující, že nemohu hodnotit jinak. Aj, počněmež onen příběh: Nějaký Strauss se svou milenkou (z nějakého důvodu mi Štraus strašně připomínal toho hlavního debila z Twillight, a to jak vzhledem, tak "karakterem" postavy) odjede na ňáký odlehlý a zaostalý ostrov, aby pátral po svém neznámém původu (není vysvětleno, proč by jeho původ měl souviset právě s tím nešťastným ostrovem). Zjistí, že pochází z tamní zdegenerované rodiny, která vymřela před 75 lety (je mu kolem dvaceti). Chvilku po tom pátrá a pak zjistí, že jeho potomci zatím zdegenerovaly v kanibalské světloplaché zrůdičky (viz obal DVD), které normálně požírají naformaldehydovaná těla z místního krchova. Krchov právě vykopávají a zrůdičky proto nemají co žrát. Nááááááhodou proto právě začnou útočit na lidi, ovšem náš král valčíků pocítí osudovou spřízněnost se zrůdičkami, přidá se k nim a najde tam osudovou lásku. Nějaké otázky? Já bych jich pár měl. Mělo to vůbec scénáristu? Pokud ano, četl po sobě to, co napsal? Pokud ano, přemýšlel vůbec o svých postavách a o souslednosti příběhu? Občas sice přišel na nějaký dějový rozpor, který vyplodil (např. že Straussovi rozhodně není 75 let), zopakoval ho a nechal postavu se na něj zeptat, ale neobtěžoval se ho nijak vyřešit ani vysvětlit. A ještě jedna otázka: co má, u velkého Cthulhu, film společný s červeným krevním barvivem? Pokud se tu mluví o nějaké nemoci, téměř tradičně zná scénárista pouze její název. Jsem v medicíně laik, ale takové bláboly poznám i já. Někdy se to korunuje dějovou chybou, například když se v jedné scéně Straussova choroba, která podle příznaků ze všeho nejvíc připomíná epilepsii, označí za "záhadnou, nevysvětlitelnou, nepochopitelnou", a nikdo neví, co mu je, ač se o ní o dvě scény předtím mluví jako o (poměrně běžné a nijak záhadné) hemofilii. Zvláštní je také, že pitevce v jiné scéně (nominativ pitvec, tj. pitvukonající lékař, toto krásné slovo jsem našel v jedné Preslově učebnici, škoda, že se neujalo víc) zaujme vrcholně to, že mrtvola rozsekaná vrtulí motorového člunu má nepoškozený penis a bez komentáře přejde fakt, že má tři žaludky. Vše korunuje přímo magický český dabing (mimochodem, mám tu zkušenost, že trashové filmy jsou s dabingem ještě mnohem trashovitější), který zní jako soutěž rutinovaných dabérů, kdo dokáže říct: "Umírám" optimističtějším tónem. V takové situaci se skoro stydím připomínat to, že zvuk je (aspoň u českého dabingu) asi pět vteřin za obrazem. K imaginární sošce nejhoršímu filmu všech dob se přidávají ještě další ocenění: nejdebilnější romantický podpříběh v historii filmu ("Jsem těhotná! Ono to kope!"), nejhorší sex v jinak nepornografickém filmu (jen tak abych vás nalákal, hermafrodit napřed - ve chvili, kdy se celý zbytek ostrova evakuuje a on by měl taky - obcuje sám se sebou, maje / majíc obě verse rodidel ve vhodné vzdálenosti, a pak se k němu přidá jeho zdravotní sestra), nejhorší výprava (schovka na hřbitově: megarofl), nejhorší konec, nejhorší gore efekty (když si v zápěstí prakticky překousnete ruku, krev má ve shodě s anatomií i pravidly žánru stříkat přes celou místnost, a ne pomalu odkapávat do dlaně!). P. S. Zarážející podobnost s Twillight, v tématu, obsahu, dialozích, postavách i kvalitě. P. P. S. Léta Páně 1652 nemohl nizozemský král zakázat incest, a to z velice jednoduchého důvodu: už asi sto let bylo Nizozemsko republikou. Incest se mimochodem v té době ve většině zemí trestal už asi dva tisíce let, navíc většinou smrtí. To je opravdu takový problém se podívat do nějaké chytré knihy či na internet před tím, než napíšete do scénáře něco o historii? () (méně) (více)

Daginka 

všechny recenze uživatele

Tak k tomuto pokusu o horor je radno se vůbec vyjadřovat.Podle mého názoru je to naprosto odfláknutá práce Petera Svatka- film mě nevyděsil, ale pobavil, což ale bohužel (asi) nebyl zrovna záměr:).Ovšem nutno podotknout, že kdyby ho předělali, byla by to velice dobrá komedie .Jako horor je to ale bohužel docela katastrofa.. ()

Reklama

ScreamJay odpad!

všechny recenze uživatele

Tak půl hodiny se snažím najít nějaké byť sebemenší superlativum pro tento pokus asi patrně o horor. Neviděl jsem začátek, ale myslím že sem stejně o nic nepřišel. Vlastně co tohle to vůbec je?? Je to něco jako mutující organismus, který jest hlavním bodem osy děje. Něco se prostě nepovedlo a stejně jako mutantíci z tohodle filmu likvidují lidičky jednoho ostrova, tenhle film likviduje svou nudou napětíchtivé diváky. ()

mark.benford odpad!

všechny recenze uživatele

Tak toto som videla ešte v pomerne rannom tínedžerskom veku na základe naliehania mojej kamošky, ktorá bola z nejakého dôvodu celá paf z Roya Dupuisa. požičali sme si to z videopopožičovne a pozerali sme - ako sa na horo patrí - v noci. vydesilo ma to však iba svojou príšernosťou. jeden z najhorších filmov, na aké sa dá naraziť. ()

Pan.Antonin 

všechny recenze uživatele

Nepřiznaná adaptace Lovecraftovy povídky Číhající děs je ve výsledku ještě o něco horší, než ta přiznaná, přestože v některých aspektech ji poráží. To hlavně v oblasti zápletky, dokonce bych řekl, že to k ní má blíž než právě Hrůza pod zemí. Bohužel je to horší v jiných aspektech, ať už je to chybějící spád, režie, Roy Dupuis nebo technická kvalita filmu. Scénář by měl zápletku využít daleko lépe (a to ho měl na starosti také velezkušený Dan O'Bannon) a nezachrání to ani slavný Rutger Hauer. Film pražského rodáka Petera Svátka tak nedosáhne ani na druhou hvězdičku. ()

Galerie (6)

Reklama

Reklama