poster

Navždy má

  • Velká Británie

    Forever Mine

  • Slovensko

    Navždy moja

Thriller / Romantický / Krimi / Drama

Velká Británie / Kanada / USA, 1999, 115 min

Režie:

Paul Schrader

Scénář:

Paul Schrader

Kamera:

John Bailey

Producenti:

Kathleen Haase

Střih:

Kristina Boden

Scénografie:

François Séguin

Kostýmy:

Marit Allen
(další profese)
  • Olík
    **

    Thriller / Romantický / Krimi / Drama – všechno ano, ale proč to na mě dějově a hlavně visuelně působí jako slizká mexická telenovela?! Totálně nesympatický hlavní hrdina (Fiennes), kterého máte plné zuby po třiceti sekundách a na druhé straně záporák (Liotta), který by možná i hrál, ale nemá co - oba se plácají v dějové limonádě, z které se pro zvýšení atraktivity vynořuje spoře oděná Gretchen Mol a v které se nakonec všichni utopí.(6.12.2011)

  • warhammer
    *

    Nebráním se jakémukoliv žánru, ale co je moc to je moc. Takováhle trapně přehnaná romantika mně příjde až stupidní. Nedokážu se vyhnout pocitu přímo ukázkově přehnaného tlaku na diváka. A já fakt nemám rád, když mě někdo tlačí do hlavy nějaké svoje přeludy. Z mého pohledu má film upoutat diváka úplně jiným způsobem. Tohle je pořádnej blábol a nebýt zápletky díky které musel hlavní představitel změnit identitu dal bych bez váhání odpad. Tento snímek je dobrej hold tak možná pro patnáctiletou pubertální těžce naivní holčičku.(6.6.2013)

  • Tommassi3
    *

    Nejsem si úplně jist, kde přesně se v případě Forever mind stala chyba, když byl zajímavý, ač nepříliš originální, příběh Paulem Schraderem natočen jako utahaná bezbřeze nudná slátanina, v níž kromě zajímavější akce naprosto absentuje jakákoliv chemie mezi hlavními postavami, byť by právě zde měla sloužit jako katalyzátor věcí příštích ?? Proti Josephu Fiennesovi, mladšímu bratru slavnějšího Ralpha, rozhodně nemá výhrad ani k jeho herectví, nemyslím si ani, že by byl nějak výrazně nesympatický v roli Alana, byť on k tomu ani divákovi nedá příliš šanci, a tak je mu prostě a jednoduše ukradený !! Nicméně si přeci jen změnu identity představuji poněkud jinak, když už tedy podobný zvrat má působit věrohodně, ale možná Schrader, který mě tentokrát nesmírně zklamal, bývalý kritik a skvělý scénárista, moc pil a když si při psaní scénáře trochu nad ránem pospal v křesle, zřejmě pak nemohl sám sebe poznat, jak měl zmačkaný obličej a rozcuchané vlasy..;) A tak mu to přišlo jako dobrý nápad, což by ovšem vyznělo pouze jako nebetyčné hazardování se slovem dobrý i jeho významem !! Opravdu si nemyslím, i když jistá křečovitá snaha o vysvětlení se zde objevuje, že by milence své ženy takto identitu si změnivšího Mark nepoznal, natož ani ona sama !! Když už se takové spoustě lidí, kteří se na tvorbě tohoto nepochybného skvostu podíleli, nepovede zhola nic, no, dobře snad tedy Angelo Badalamenti se znovu se svým mysteriózně laděným soundtrackem vytáhl, náznaky pozitiv jsou o to víc vidět, a tak se jednooký Ray Liotta stal slepců králem a ňadra Gretchen Mol tím jediným, co může heterosexuálního mužského diváka za těch neuvěřitelně dlouhých 115 minut potěšit !! ;) A tak mají vlastně dámy, snad mi to či spíše Schraderovi prominou, smůlu..;)(7.6.2013)

  • Gary
    ***

    Hlavním problémem byl asi Joseph Fiennes. Ne,že by byl špatný herec, ale je tady mimořádně nesympatický. Od prvních vtíravých momentů až k posledním vtíravým momentům (ty poslední jsem lehce nepochopil - kdo vlastně umřel ? Kdo to přežil?) Film má taky svoje nudné okamžiky. Ze začátku to dokonce vypadalo, jako by se Joseph Fiennes snažil napodobit bratrova Anglického pacienta a vůbec se mu to nevedlo. . . Kladem filmu byl pro mě rozhodně Ray Liotta, který svoji odsunutou kolej dokázal zvýraznit a musím se přiznat, že v závěrečných scénách jsem mu držel palce,protože jak už jsem řekl, Fiennesova Alana bych zastřelil s chutí i já.(14.1.2005)

  • gotham
    **

    I když na filmu pracovali celkem známé osobnosti, na výsledné kvalitě se to vůbec neprojevuje. Hodně slabý je především scénář, který vyloženě vaří z vody, moc sympaticky nepůsobí ani Joseph Fiennes jako Alan, Ray Liotta pro změnu nemá co hrát. Dá se na to dívat, ale předpokládám Navždy má mělo mnohem větší ambice než se stát poprůměrným TV filmem. 30%(8.5.2010)