Reklama

Reklama

Plavba za ledem

(TV film)
Česko, 2024, 53 min

Obsahy(1)

Fascinující plavba plachetnice Boomerang pod vedením zkušeného kapitána Jiřího Zindulky ke vzdáleným břehům Grónska. Ryzí krása, nespoutaná, a přesto tak zranitelná příroda v ledovém příkrovu... Dokument mapuje plavbu dlouhou téměř 2000 námořních mil Severním ledovým oceánem. Expedice do míst, kde kraluje mráz a led, ale nebyla jen pouhým dobrodružstvím. Filmové zpracování režiséra Vladimíra Šimka dává divákovi nahlédnout do autentické atmosféry těchto divokých končin, zakusit ohromující, a přesto tak křehkou nádheru, která přesahuje prostou lidskou představivost. Kromě poučení a zábavy tak filmový štáb připravil pro své diváky i neobyčejný estetický zážitek. (Česká televize)

(více)

Recenze (4)

Marze 

všechny recenze uživatele

Černobílá atmosféra dalekých pustých obzorů pěkná. Zajímalo by mě třeba více informací o inuitské vesnici s 300 obyvateli. Jak žijí, jestli mají jako u nás k setkávání kulturní dům nebo aspoň hospody, svátky a festivaly a něco o jejich samozásobitelství. Ale ptát se na to v supermarketu , nebo učitele střelby je zřejmě společenské faux-paux. Fascinující je bílá čistota sněhu, ne ten v Praze po dvou dnech, s luxusními obřími komerčními výletními lodi každá s 650 turisty a členy posádky. "Každý večer se osprchují" říká úsměvně člen posádky a viditelně to nemyslí vážně. Zdá se , že změnou klimatu za padesát let tam češi budou moci ležet na plážích jak v Bibione. Tedy samozřejmě o sedm metrů výše. K shlédnutí na https://www.ceskatelevize.cz/porady/11566440941-plavba-za-ledem/ ()

Reklama

sator 

všechny recenze uživatele

Plavba za ledem Boomerang  je 16 m dlouhá hliníková plachetnice postavená a vybavená pro plavbu v těžkých podmínkách. Typově je to loď německé konstrukce Reinke 15M. Loď má dva kýly, díky nímž může stabilně stát za odlivu na dně a má malý ponor pouhých 1,6 m. Je vybavená dvěma motory Vetus 65 HP, což je další důležitý bezpečnostní prvek. Motory jsou umístěné v uzavřeném a odhlučněném motorovém prostoru, kde jsou také všechny další důležité agregáty, jako je elektrický generátor 4 kW, startovací a provozní akumulátory, dvě nezávislá naftová topení, boiler na teplou vodu, lodní vodárna, nabíječka s invertorem. Pojme sedm členů osádky. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Je smutné, že tato část světa za "pár" desítek let už nebude. Rozhodně nebude vypadat takto. Najdeme zde jen a pouze oceán. A o to neuvěřitelnější je naše chování, oč jasnější je, že zvednutá hladina moří a oceánů zasáhne člověka velmi citelně. Tragičtější dopad to bude mít na lední medvědy. Ovšem ta krása je velká a neskutečná. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (2)

  • Majitelem lodě byl v době plavby Jiří Zindulka, jachtař a majitel společnosti, která pronajímá lodě. Loď Boomerang dostal darem od stavitele, který na ni finančně i zdravotně ztroskotal. (sator)
  • Boomerang je 16 m dlouhá hliníková plachetnice postavená a vybavená pro plavbu v těžkých podmínkách. Typově je to loď německé konstrukce Reinke 15M. Loď má dva kýly, díky nímž může stabilně stát za odlivu na dně a má malý ponor, pouhých 1,6 m. Je vybavená dvěma motory Vetus 65 HP, což je další důležitý bezpečnostní prvek. Motory jsou umístěné v uzavřeném a odhlučněném motorovém prostoru, kde jsou také všechny další důležité agregáty, jako je elektrický generátor 4 kW, startovací a provozní akumulátory, dvě nezávislá naftová topení, boiler na teplou vodu, lodní vodárna, nabíječka s invertorem. Pojme sedm členů osádky. (sator)

Reklama

Reklama