Režie:
Sanjay Leela BhansaliKamera:
Binod PradhanHrají:
Shahrukh Khan, Madhuri Dixit, Aishwarya Rai Bachchan, Jackie Shroff, Kiron Kher, Milind Gunaji, Smita Jaykar, Tiku Talsania, Manoj Joshi, Dina Pathak (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Již popáté zfilmovaná sága o muži jménem Devdas (Shah Rukh Khan), který miloval svou dětskou lásku, Paro (Aishwarya Rai), nemohl si ji však vzít kvůli odporu své rodiny, jemuž se slabošsky nedokázal vzepřít. Poté, co je Paro provdána za jiného, nachází útěchu v alkoholu a náručí kurtizány Chandramukhi (Madhuri Dixit). Snímek je výjimečný zejména po vizuální stránce a detailně propracovanou choreografií. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (37)
Klasicky indicky velkolepé, i když se ve skutečnosti jedná vlastně o dramatickou romanci. Je to také velmi rozmáchlé, protože film má tři hodiny. Herecky je to skvěle obsazené, choreografie je úchvatná a navíc je to i vizuálně krásně kýčovité. Jenže všechno tohle nějak vedlo k tomu, že film je dobrý, ale nakonec ne výjimečný. ()
Ťažko sa mi hľadajú slova ohľadom toho, pri čom som strávil posledné 3 hodiny. Mám z toho všetkého zmiešané pocity - na jednej strane film plný emócií, dramatických okolností a zlomov v deji, a tiež nádherných tancov a piesní, na druhej strane to bolo až príliš zdĺhavé, rozporuplné a v niektorých momentoch dokonale nepochopiteľné (a to teraz nemám namysli triedenie indických kást). Pre mňa osobne je to mierne sklamanie, keďže tento film je tak všeobecne ospevovaným klenotom indickej kinematografie. Každý v tom zamotanom príbehu mi prišiel svojim spôsobom nejako podivný, okrem jednej postavy - kurtizána Chandramukhi, jedine tá mi prišla vo všetkých smeroch úprimná, oddaná a empatická. Ostatní mi normálne už začínali liezť na nervy tým ako sa správali (občas fakt ako malé urážlivé deti) - možno aj preto som si počas sledovania hlavných hrdinov až tak neobľúbil a preto aj ten koniec ma až tak nevzal (aj keď mi toho prišlo trošku ľúto). ()
Indické baroko. Bollywood v celé své kráse, lesku a velkoleposti. Smyslný a smyslový jak jen umí být, na velkém plátně z toho musí přecházet zrak. Ani to však nedokáže zakrýt ne úplně přesvědčivě propracovanou a soudržnou dramatickou linku. Sama lyrika 3 hodiny neutáhne a film se ve své bohatosti trochu topí. A tu hudební citaci z "Bio Ráj" si vážně mohli odpustit. Na druhou stranu, píseň s lampou patří k nejkrásnějším hudebně tanečním číslům, která jsem v indických filmech zatím viděl. ()
Devdas má tak prvotřídně profesionálně úžasné taneční scény, výborné herecké výkony, výpravu a (přestože jsem to v první třetině neočekával) také sílu příběhu, že se prostě nedá dát nic jiné, než maximum. A to, přestože mě irituje příběh slabošského muže, který se nedokáže vzepřít rodině, vzít si lásku z dětství a postupně se pouze uchlastává k smrti v přítomnosti kurtizány, která ho miluje. Ostatní to prostě válcuje. Hlavní hvězda je podle mě Madhuri Dixit. Její tanec, mimika, pohyby obočí, profesionalita a to, jak ji režisér a choreografové "dokázali použít" - to vše je úžasné. Aishwarya Rai jí zdatně sekunduje hlavně v druhé půli filmu, kdy děj zvážní a z toho, co na začátku vypadalo být přeslazenou romancí, se stává drama. ()
Nejskvostnější orgie všech smyslů, to je Devdas. V pestré kolekci teplých barev vyprávěný klasický milostný příběh dosahující po paty mého nedotknutelného božstva, de Laclosova Valmonta. Díky vynikající rozmáchlé výpravě, dech beroucím jízdám kamery a skutečné vášni, jsem přijala Silsila yeh chaahat ka na maine bujhne diya jako svou nejmilejší mantru. S radostí a otevřenou náručí se kochám nad tehdy ještě rozvíjejícím se talentem Aishwaryi Rai, pro niž se Devdas stal skutečně zlomovým filmem. Díky projekci na plátně se zamilovávám i do Madhuri Dixit, kterou jsem si dlouho odpírala, a trpím společně se SRK. Pro absolutní zážitek z dokonalosti Dola Re Dola se vyplatí prožít všechny ty ostatní verze z minulosti i přítomnosti, protože teprve po souznění s lunou lze najít pravý smysl. #festivalbollywoodskehofilmu ()
Galerie (60)
Zajímavosti (20)
- Navzdory odmítnutí v prvních dvou filmech Sanjaye Leela Bhansaliho, dělala Kareena Kapoor zkušební snímky na roli Paro. (NinadeL)
- Madhuri Dixit byly nabídnuty obě hlavní ženské role - Paro i Chandramukhi. Madhuri si vybrala Chandramukhi, jelikož cítila, že jde o postavu, kterou ještě nikdy nehrála, zatímco Paro připomínala tradiční bollywoodské hrdinky. (Gaja Gamini)
- Během natáčení tance "Dola re Dola", Aishwarye Rai začalo krvácet ucho, protože měla příliš těžkou náušnici, ale nikomu nic neřekla, dokud nebylo vše hotové. (NinadeL)
Reklama