poster

Biriken

Komedie / Fantasy

Japonsko, 1996, 100 min

Producenti:

Jukiko Šii
(další profese)
  • Sadova302b50
    ****

    Má vzpomínka na vůbec první návštěvu v rámci Eigasai festivalů, trochu to trvalo, ale film si získal mou přízeň, především kvůli trochu svébytně ulítlému satirickému tónu; obecně se pak snímek věrně nese v duchu tradice japonského stylu vyprávění, se všemi jeho klady i zápory. Při troše té nepopulární objektivity 80%(7.2.2015)

  • WaraiOtoko
    **

    Blbost s několika úsměvnými momenty. Film pokulhává více méně po všech stránkách, bohužel třebaže hlavní téma filmu je záchrana staré věže před zbouráním kvůli pořádání olympiády a film se staví velice vehementně na stranu odpůrců olympiády, tak se ovšem nijak nesnaží o to, aby si divák k věži vypěstoval nějaký citový vztah, místo toho do věže nastrčí jakéhosi bůžka, který zde žije, smyslem jeho života je plnit přání a zbouráním by tak přišel o život. (Nepovedený scénář jen završují zbytečné postavy jako vychovatelka v družině). Film tedy ani není tak o úctě k památkám jako o více či méně komických přáních a snahy bůžka je vyplnit. Po technické stránce film také za moc nestojí těch pár triků, co se ve filmu objeví, působí velice amatérsky na film z roku 1996 o hudbě jak vyšité z nějaké retro počítačové hry ani nemluvě.(23.1.2009)

  • lenuse
    **

    Trochu bláznivé a hodně uspávající a zdlouhavé.(24.1.2009)

  • Rudovous
    ****

    Typicky japonsky komedialni snimek s opravdu nevsednim hlavnim hrdinou. Asi ne vzdy do sebe vse logicky zapada, coz je pro mnohe tezko stravitelne. Ano mix nostagikeho pribehu o zacharane stare osacke veze s komedii o zvlastnim zpusobem vtelenem buzkovi Bilikenovi chvilemi pusobi opravdu nesourode. Presto ma v sobe tolik nekdy az stresteneho humoru i puvabne oslavy pomalu odchazejciho sveta, ze si moje sympatie rozhodne ziskal. Eiga-sai 09.(4.2.2009)

  • stub
    ****

    Zlehka ztřeštěná komedie plná sentimentu a nostalgie, nikoli však kýče. Příjemná atmosféra, množství zdařilých gagů a jasné, pro někoho možná sporné, s mým postojem však jednoznačně korespondující poselství. Film nezavrhuje nové, nicméně zdůrazňuje půvab a význam věcí starých a ukotvených. Navíc, Tetta Sugimoto je pro hlavní roli jak stvořený a ihned se z něj stává jednoznačná ikona snímku. Roztomilé zahájení Eiga-sai 2009.(24.1.2009)