Viva la muerte! (Nech žije smrť!) bolo obľúbené heslo nacionalistického generála Milána Astraya na začiatku španielskej vojny a stal sa z neho i pozdrav španielskych fašistov.
Prevzal ho aj filmový rebel Fernando Arrabal, keď natočil adaptáciu svojho románu Baal Babilonia. Sugestívna snímka spája reálne príbehy z autorovho detstva v období španielskej občianskej vojny s krutými surrealistickými predstavami, sadistickým humorom a sexualitou takým spôsobom, že šokuje aj veľmi otupených divákov.(SALTON)
Celovečerný debut španielskeho filmového rebela Fernanda Arrabala vznikol ako filmová adaptácia jeho románu Baal Babilonia (1958). Neobyčajne sugestívna a agresívna snímka, v ktorej sa reálne príbehy z autorovho detstva v období španielskej občianskej vojny spájajú so surreálnymi predstavami plnými krutosti a sadomasochizmu. Arrabal rozpráva sebe vlastným spôsobom svoje spomienky na život, keď ho neustále sledovali dva pohľady – pohľad milovanej i obávanej matky a pohľad otca, ktorého ani nemal čas spoznať.(MFFK Febiofest)
Vyborny spanielsky film od rezisera Fernando Arrabala. Realne pribeh reziserovho detstva sa spajaju s drsnymi surrealistickymi scenami a casto sa zobrazuje sexualita. Schechita byka na konci potom bol uz cirociry masaker - no ale ja zabijanie nemam rad, a to tak, ze velmi! Celkovo vsak filmarsky na urovni a ma to aj dobru stopaz - len 90 minut. 75 %(27.8.2016)
Arrabala jsem se bál. Když jsem viděl Poběžím jako splašený kůň, říkal jsem si, jak se mohl génius Jodorowsky zaplést v jedné partě s takovým emanem ! Po shlédnutí tohohle kousku je aspoň částečně odpuštěno - Arrabal se tentokrát drží svého surrealistického kopyta, nesnaží se o módní společenskou kritiku, ale místo toho chutě tepe do náboženského pokrytectví. Je to legrace a stojí to za to už jenom kvůli té spoustě záběrů, které by v dnešním politicky korektním mainstreamovém filmu neměly šanci projít.(5.5.2008)
„Bože, tys mi je dal a tys mi je vzal (kulky). Požehnáno budiž Tvé jméno!" Fašismus, anarchie, terorismus a rudí v jednom kotlíku přetékajícím do ohnivých plamenů duhy. Incestní vztah syna a matky, vzpomínka na otce-zrádce, který byl sám zrazen - udán. Surrealistické postupy, symboly, alegorie, paralela, asociace. Naturalistické stětí býka, kastrace, bičování, operace. Kněz světící zbraně, kněz za své činy platící. Pestrá mozaika směřuje k pochopení, proč smrt je dobrá.(16.4.2020)
Psychoušká hovadina bez většího děje, protkaná představami které jsou tak divné, že stojí za pokoukání Bohužel jsem v tom pseudo-uměleckém prasečáku ale nenašel žádnej význam. Mohlo by se líbit: Salò o le 120 giornate di Sodoma a Le Fantôme de la liberté(2.4.2011)
Arrabalův vztah ke kléru je velice vyhraněný, takže ty nejmorbidnější scény jsou spojeny právě s katolickou vírou. Dle ohlasů na tento film jsem očekávala málem pornografii určenou zhýralým sadistům. To se nekonalo, dostala jsem fantaskní mozaiku života jednoho chlapce, který by určitě raději své dětství prožil v jiné době. /// Viděno v rámci Challenge Tour 2015: 30 dní se světovou kinematografií.(25.4.2015)
Martin741
Vyborny spanielsky film od rezisera Fernando Arrabala. Realne pribeh reziserovho detstva sa spajaju s drsnymi surrealistickymi scenami a casto sa zobrazuje sexualita. Schechita byka na konci potom bol uz cirociry masaker - no ale ja zabijanie nemam rad, a to tak, ze velmi! Celkovo vsak filmarsky na urovni a ma to aj dobru stopaz - len 90 minut. 75 %(27.8.2016)
Pafl
Arrabala jsem se bál. Když jsem viděl Poběžím jako splašený kůň, říkal jsem si, jak se mohl génius Jodorowsky zaplést v jedné partě s takovým emanem ! Po shlédnutí tohohle kousku je aspoň částečně odpuštěno - Arrabal se tentokrát drží svého surrealistického kopyta, nesnaží se o módní společenskou kritiku, ale místo toho chutě tepe do náboženského pokrytectví. Je to legrace a stojí to za to už jenom kvůli té spoustě záběrů, které by v dnešním politicky korektním mainstreamovém filmu neměly šanci projít.(5.5.2008)
darkrobyk
„Bože, tys mi je dal a tys mi je vzal (kulky). Požehnáno budiž Tvé jméno!" Fašismus, anarchie, terorismus a rudí v jednom kotlíku přetékajícím do ohnivých plamenů duhy. Incestní vztah syna a matky, vzpomínka na otce-zrádce, který byl sám zrazen - udán. Surrealistické postupy, symboly, alegorie, paralela, asociace. Naturalistické stětí býka, kastrace, bičování, operace. Kněz světící zbraně, kněz za své činy platící. Pestrá mozaika směřuje k pochopení, proč smrt je dobrá.(16.4.2020)
bolan
Psychoušká hovadina bez většího děje, protkaná představami které jsou tak divné, že stojí za pokoukání Bohužel jsem v tom pseudo-uměleckém prasečáku ale nenašel žádnej význam. Mohlo by se líbit: Salò o le 120 giornate di Sodoma a Le Fantôme de la liberté(2.4.2011)
Snorlax
Arrabalův vztah ke kléru je velice vyhraněný, takže ty nejmorbidnější scény jsou spojeny právě s katolickou vírou. Dle ohlasů na tento film jsem očekávala málem pornografii určenou zhýralým sadistům. To se nekonalo, dostala jsem fantaskní mozaiku života jednoho chlapce, který by určitě raději své dětství prožil v jiné době. /// Viděno v rámci Challenge Tour 2015: 30 dní se světovou kinematografií.(25.4.2015)