poster

Ať žije smrt!

  • Francie

    Viva la muerte

  • anglický

    Long Live Death

Drama

Francie / Tunisko, 1971, 90 min

Scénář:

Fernando Arrabal (scénář, divadelní hra)
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Snorlax
    ****

    Arrabalův vztah ke kléru je velice vyhraněný, takže ty nejmorbidnější scény jsou spojeny právě s katolickou vírou. Dle ohlasů na tento film jsem očekávala málem pornografii určenou zhýralým sadistům. To se nekonalo, dostala jsem fantaskní mozaiku života jednoho chlapce, který by určitě raději své dětství prožil v jiné době. /// Viděno v rámci Challenge Tour 2015: 30 dní se světovou kinematografií.(25.4.2015)

  • bolan
    **

    Psychoušká hovadina bez většího děje, protkaná představami které jsou tak divné, že stojí za pokoukání Bohužel jsem v tom pseudo-uměleckém prasečáku ale nenašel žádnej význam. Mohlo by se líbit: Salò o le 120 giornate di Sodoma a Le Fantôme de la liberté(2.4.2011)

  • radektejkal
    ****

    Občanská válka, španělská nebo nějaká pozdější - je to jedno, protože od té doby trvají nepřetržitě, přkrývají se a jedna se učí "zvěrstva" od druhé. Arabalův film s Toporovými obrázky pro její zobrazení využívá - na pozadí života jedné,a le poměrně specifické, rodiny - surrealistickou poetiku, která v tak vyhraněné podobě má sotva obdobu někde jinde: matka zdavačka (egosticky ospravedlňující svůj čin), nezvěstný otec (možná umučen, možná u partyzánů) a syn (jak se jen v tom všem má vyznat?). A potom především: sny, vize, představy, symboly atd., se kterými surreaismus uměl vždycky dobře zacházet.(15.7.2016)

  • seeker23
    ****

    Surrealistická adaptace Arrabalova vlastního románu je působivá v jednotlivých scénách, narozdíl od jodorowského filmů trochu postrádá děj. Docela dobře se na ní ukazují určité limity surealismu jako metody tvorby. Přesto svou až Rabelaisovskou směsicí tabuizovaného, nahlíženého až s jistou rozverností dokáže zapůsobit právě tím, že současně vyvolává naprosto protichůdné emoce. Nechutné a drsné je estetizováno buď použitím barevných filtrů nebo je chyhtlavými optimistickými popěvky uvázeno do neobvyklých kontextů.(16.3.2007)

  • pepino
    *****

    FIlm který bych bez nejmenších výčitek přirovnal k legendárním "uchylným" filmům Alejandra Jodorowskeho. A dokonce po sránce námětu a dosahu by Jodorowskeho předčil. Ale je to velice těsně. Takovéto filmu jsou prostě unikát každý za sebe. Mimochodem pá lidí tu zmínilo úvodní titulkovou sekvenci. Jen potvrdím že je dost chytlavá a hlavně dost vyjímečná. To musíte vidět. Když už ne celý film tak aspoň ty titulky. Ale nevidět celý film by bylo škoda. Veliká škoda. I když některé záběry nejsou pro slabé žaludky. Film je vyprávěn jakoby "felliniovsky" spojenou mozaikou vzpomínek a představ které se míchají s přítomností a tajemnými halucinacemi. Vyjímečné dílo francouzské kinematografie.(10.8.2006)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace