Reklama

Reklama

Symbiopsychotaxiplasmóza, scéna 1

(festivalový název)
  • USA Symbiopsychotaxiplasm: Take One

Vícevrstvý dokument přibližuje experimentální proces natáčení filmu z jiné perspektivy. Vidíme hádky mezi herci, režisérem i zvukovým komparzem a všemi, kteří se snaží o to, aby byl film úspěšný z různých záběrů z více kamer najednou. (Epistemolog)

Recenze (3)

JimiH 

všechny recenze uživatele

Dekonstrukce filmového natáčení. Štáb dokumentuje přípravu filmu, který je jen vedlejším produktem improvizační hry režiséra. Greaves se snaží zachytit atmosféru kreativního chaosu. To vše doprovázeno dynamickou hudbou brilantního Milese Davise. #criterioncollection ()

Epistemolog 

všechny recenze uživatele

Greaves vytváří silný příběh se zajímavým obloukem. Neočekávejte, že vás tento film bude nudit. Každý z členů štábu dělá poutavé rozhovory a vyjadřuje myšlenky, které má pozorovatel při sledování tohoto filmu. Greaves motivován integraci vícenásobných kamer synchronizuje více záběrů do jednoho a využívá i další neotřelé metody přesouvání pozornosti diváka. Dokument bude skutečně efektivní pouze tehdy, pokud je to to, co hledáte. Pokud hledáte nějaký abstraktní umělecký film, který živí vaše vlastní požitkářské ego, aniž by měl smysl, hledejte jinde. Pokud hledáte film, který vás přiměje dlouho mluvit a přemýšlet o touze poctivosti a upřímnosti v dokumentované „realitě“ a nevyhnutelné průhlednosti, která z toho vyplývá, pak je to perfektní film. ()

Galerie (2)

Zajímavosti (6)

  • Natáčení probíhalo na 69 Street v Central Park West v New Yorku. (Epistemolog)
  • Po dokončení filmu režisér William Greaves věřil, že vytvořil mistrovské dílo a že jediným místem k premiéře by měl být filmový festival v Cannes. Sám tedy odvezl snímek do Francie, kde si ho pustili programátoři, kteří obešli předpisy o používání navijáků mimo standartní řád. Film byl poté odmítnut. Zklamaný Greaves po příjezdu domů zjistil, že udělal chybu a odložil film na více než dvacet let do své skříně. (Epistemolog)
  • Snímek byl uveden na filmovém festivalu Sundance v roce 1992. (Epistemolog)

Reklama

Reklama