Reklama

Reklama

Hoffman

Trailer

Obsahy(1)

Osamělý obchodník ve středním věku je zamilovaný do svojí sekretářky a odhalené tajemství o jejím snoubenci se mu hodí. Může ji totiž vydírat, aby byla na týden jeho. (Netflix)

Videa (1)

Trailer

Recenze (39)

honajz 

všechny recenze uživatele

Ona je to vlastně taková kombinace Krásky a Zvířete se Zkrocením zlé (v tomto případě naivní) ženy. Motivace hlavní postavy se postupně rozkrývají, ono nejde vlastně o nic světoborného, ale na to, že v úvodu působí jako prasák, půjde o docela zajímavou proměnu. A Sellers ji dokonale uhrál a musel jsem si přiznat, že v těchhle vážných polohách ho mám jako herce radši, než jako bláznivého komisaře. I když třeba Večírek se svým poker face uhrál taky skvěle. Co vlastně člověk nakonec čeká od života? Trochu porozumění, lásky, vstřícnosti? Co dělat, když to hledají oba, ale jeden o tom ještě neví, ale musí si to teprve bolestným prožitkem uvědomit? Z tohoto pohledu neberu konec jako k neuvěření nebo stockholmský syndrom, jak se zde v jiných komentářích píše, ale spíše jako prozření. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Hoffmanovi kdysi ublížila mladá kolegyně z práce, on ji vydíráním přinutí, aby strávila týden v jeho bytě a rozehrává zlomyslnou psychohru. Ze začátku se hlavní hrdina jeví jako narušené chladnokrevné monstrum, ale postupně se dopátráme dalších souvislostí a zjistíme, že za tou krutostí je volání o pomoc... Neexistuje herec, který by se pro tu roli hodil líp než Peter Sellers, sám taková tvář pod maskou. A je to hlavně jeho kreace, co ten film drží nad hladinou průměru, protože tak nenápaditou dramatizaci knihy jsem už dlouho neviděl. O tom, co se dá ukázat konkrétní situací, protagonisté dlouze a nezajímavě rozprávějí, každou chvíli "důležitě" nakousnou něco, co pak není dopovězeno atd. V Geblerově románu je to asi všechno jasnější, ale že bych ho teď začal dychtivě shánět po antikvariátech, abych se dozvěděl víc? Ne ne, tak zajímavý příběh to zas není. Špatný film to není, ale měl na víc. 70% ()

Reklama

kaylin 

všechny recenze uživatele

Ve snímku "Hoffman" se naplno ukazuje Sellersovo mistrovství, které netkví v tom, že byl skvělý pro komediální role, ale v tom, že komediálně dovedl podat i dramatické, tragické role, a to způsobem, kdy vás dovede v některých scénách doslova zamrazit. Jeden z nejlepších a nejvšestrannějších herců historie. ()

Astaroth12 

všechny recenze uživatele

Keď začal film a krásna mlada žena zazvonila na dvere a otvoril jej milý, ale rozpačitý chlap, tak som ešte  vtedy netušil aký kolotoč žiadostivosti, pohŕdania a výstrednosti sa práve roztočil. Ale pekne po poriadku: Na začiatku som nechápal vobec súvislosti, prečo chlap dobíja ženu, ktorá ho evidentne nechce a nechápal som ani to, prečo išla k nemu domov , keď je jej tak odporný. Ale ako sa film rozbehne, všetko to krásne vysvetlí a aj keď i potom to nedáva až taký zmysel, ale zas ľudské zmýšľanie je u každého jedinca rozdielna a predvídať ich nejde. Peter Sellers si rolu zvodcu a pokušiteľa neskutočne užíval a Sinéad Cusack mu dlho odolávala a tie jej vyjavené až zhrozené gesta boli roztomilé. Ona aj keď hrala nedobytnú pevnosť mala pôvabne čaro a nečudujem sa, že osamelý chlap jej mohol odolať, práve naopak. Konverzácia medzi dvoma rozdielnymi osobami tu mala svoje neodolateľné čaro a tak keď sa do toho primotali ďalšie postavy, to troška stratilo na svojej kráse, ale si uvedomujem, že príbeh musel nejako napredovať. Koniec je už celkom neoriginálny a predvídateľný, ale ako celok má film bavil a o to ide, nie je dôležitý jeden článok zo skupiny , ale celok a ten bol luxusný. Silne 4*. ()

Krt.Ek 

všechny recenze uživatele

Film jsem zatoužil vidět, jelikož jsem se doslechl, že v něm Peter Sellers ztvárňuje zápornou roli (spoiler co na tom, že je v závěru jeho "padoušství" relativizováno? spoiler), to jsem si zkrátka nemohl nechat ujít; nevím, jestli si v nějakém dalším filmu střihl Sellers roli morálně pochybného chlapíka? A asi jsem dobře udělal, že jsem filmu tu šanci dal, tím jak je Hoffman (1970) vystaven jakoby divadelní inscenace (až na výjimky kamera neopustí prostor Hoffmanova bytu), dává spoustu prostoru předvést hercům (kromě zmíněného Sellerse hlavně Sinéad Cusack v úloze slečny Smithové) co v nich vězí. Osobně mám tyhle komorní, konverzační snímky velice rád, a tak mě mrzí, že nemohu jít s hodnocením na více než tři hvězdičky. Holt mě finále filmu ideově děsí, resp. děsí mě, kterak Alvin Rakoff odlehčuje tam, kde by měl přitvrzovat (celou dobu jsem přemýšlel, jak by tenhle film mohl vypadat, kdyby ho točil A. Hitchcock jakožto svůj typický thriller). Poučen feminismy (feminismy, jelikož stejně jako neexistuje jednolitý liberalismus nebo konzervatismus, neexistuje ani jednolitý feminismus), mám za to, že sebevědomé (tj. znající svou cenu) ženy spoiler nemají důvod se zamilovávat do mužů, kteří o nich mluví s despektem misogyna a erotomana (lhostejno, že tím skrývá svou bolest z předešlých milostných selhání a z ní pramenící současné nejistoty) a že po vztahu chtějí víc, než aby z nich potencionální životní partner udělal pomyslného kanárka ve zlaté kleci spoiler. Poněkud ošklivě by se dálo říct, že pod všemi těmi společenskými změnami posledních padesáti let, tenhle snímek krapet zplesnivěl. Poděkování pak samozřejmě patří Willymu Kufaltovi, který mě na existenci tohoto filmu upozornil a nasměroval mě na Netflix, kde ho lze zhlédnout (platí k datu 5.3.2024). 60 % ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama