Reklama

Reklama

Zítra nehrajeme!

  • USA A Prairie Home Companion (více)
Trailer

Snímek režiséra a producenta Roberta Altmana (Gosford Park, Hráč) Zítra nehrajeme! nás zavede na poslední den slavné radiové show. Hlavní postavy příběhu jsou Yolanda a Rhonda Johnsonovy (Meryl Streep a Lily Tomlin), Yolandina dcera Lola (Lindsay Lohan) a duo kovbojů Dusty a Lefty (Woody Harrelson a John C. Reilly). Hvězdné obsazení, strhující herecké výkony a svižný humor jsou důvody proč si tento film nemůžete nechat ujít. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (90)

Lynn 

všechny recenze uživatele

Ještě jsem neviděla film nabitý tolika hereckými hvězdami, ve kterém by však žádná z nich neměla hlavní roli, neboť ta patří old-fashion varieté, které se ten večer odehrává naposledy a tak je třeba se s ním patřičně rozloučit. Dojemné, veselé, smutné...výborné. Marlowovský detektiv Kevin Kline, Harrelson-Reilly dvojka k pohledání, andělsky svůdná Virginia Madsen, mámovská Meryl Streep... ti všichni tvoří neodolatelnou "rodinu", když je sledujete, máte pocit, že k sobě patří od jakživa, že spolu tu show denodenně dělají. Viva Altman! ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Altmanův liný styl vyprávění je můj šálek čaje, Prostřihy dokonce považuju za geniální, když ale ani po páté country lidovce o rebarborovém koláči nenastal žádný zlom a šou jela ve stejné uspávající lince dál, řekla jsem si, že tady není něco v pořádku a to jsem šla na film měkkosrdcatě naladěná. Parta herců a vizuální stránka, zákulisí, z kterého dýchly zašlé časy - to bylo moc pěkné a člověk cítil takové rodinné teploučko, ale šílenou absurdní estrádu, která všemu dominovala, jsem nepobrala. Snad někdy příště. ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Live every show like it's your last. Altmanův úplně poslední film (zemřel v 81 letech 21.11. 2006 v losangelské nemocnici na zástavu srdce po 18 měsících souboje s rakovinou) je překvapivě smířlivý a dané žánry se ani tak neironizují či satirizují, jako spíš parodují. Zítra nehrajeme! je film-varieté, ve kterém vedle sebe bez sebemenších problémů funguje stylový noirový úvod (přechody světla a stínu, voiceover detektiva z dob Maltézského sokola) s nadpřirozenými prvky (anděl smrti), dva protichůdné žánry ve filmu o tom, že něco končí a něco jiného naopak začíná propojené jednotlivými poctivými muzikálovými výstupy (na rozdíl od současných muzikálů se nic neupravovalo v postprodukci a herci skutečně písně zazpívali a na nástroje zahráli sami). Jak je u Altmana zvykem, i když je snímek plný hvězd (Woody Harrelson, Tommy Lee Jones, Kevin Kline, Meryl Streepová, Lindsday Lohanová), žádná v něm nemá dominantní úlohu a v téhle kolektivní podívané s typově vhodně obsazenými rolemi stojí za vypíchnutí hlavně neodolatelný L.Q.Jones. Pomalé tempo vyprávění, které filmu sedne jak ulité je "zdynamičťováno" častým užitím zoomů a Zítra nehrajeme! je tak adekvátním doplňkem do řady filmů Nashville-Hráč-Company a mírně nadprůměrným (je to trojkočtyřka, nakonec jsem se rozhodnul pro vyšší známku vzhledem k nadhledu celého filmu a nejednoznačnému vyznění), přesto tím nejlepším vhodným posledním Altmanovým snímkem. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Altman sa s filmovým priemyslom rozlúčil, v porovnaní so svojimi predchádzajúcimi snímkami, naozaj umierneným a sympatickým filmom. Veselý a radostný dojem z filmu budí hlavne hudobná vložka, ktorá si vydláždila cestu k divákovi pomocou prirodzene pôsobiaceho varieté koncertného vystúpenia, ktoré je v dnešnej dobe skutočnou raritou. Scény sú plné radosti, optimizmu a fajn nápadov, no občas sa pridá aj tragický feeling s troškou zbytočného sentimentu. Celý film pôsobí tak prirodzene, že som počas sledovania príjemného vystupovania hercov, rytmických trampských a country piesní, stratil pojem o nejakom načrtnutom deji. Je možno škoda, že žiadnu lepšiu zápletku nemal, ale aspoň sa teraz nemusím rozčuľovať na jej prípadnom zlom spracovaní. 75%. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Typický Altman se svou stejně typickou pracovní metodou rozbitého zrcadla, jehož stovky střípků v ideálním případě dokáže složit do zajímavé a přitažlivé mozaiky. Leckdy se to ale nepodaří a v takovém případě je silně zřetelně znát absence silného příběhu a ústředního hrdiny. Režisér načrtává atmosféru celého filmu už v úvodních slovech vypravěče, který popisuje divadlo a jeho představení přenášené do éteru, které už tak před padesáti lety s nástupem televize ztratilo šmrnc a drží ho jen nostalgie a neochota připustit si plynoucí čas a změny ve společnosti kolem sebe. Měl jsem problémy s tempem Altmanova snímku a pokud mám problémy s tempem já, bude je mít nejspíš i většina diváků. Altman nikam nespěchá a nechává své hrdiny vychutnat si poslední představení v divadle, které z rozhodnutí vyšší moci končí a vystřídá ho obří parkoviště. Nechává herce a zpěváky odzpívat celé písničky a ten, komu vadí žánr country, bude nejspíš nefalšovaně trpět. Na druhou stranu kladem snímku je velmi vyrovnaná a silná herecká sestava, jaká se často ani v americkém filmu nevidí a jejich přítomnost je taky na plátně znát. Tajemná postava anděla zahraná půvabnou Virginií Madsen mi přišla poněkud násilně vsazená a obešel jsem se docela dobře bez ní. Jakkoli jsem se po celou dobu stopáže trochu nudil, nakonec s odstupem několika dní musím říct, že Zítra nehrajeme! ve mně nechalo takový zvláštní pocit nostalgie a oproti četným filmům, na které člověk za pár dní zapomene, si tu náladu určitě budu připomínat i v budoucnosti. Celkový dojem: 55 %. ()

Galerie (40)

Zajímavosti (15)

  • Meryl Streep téměř vycouvala z natáčení, jelikož se zotavovala z operace kolene. Garrison Keillor ji ale tolik chtěl, že dokonce přepsal scénář. Její postava poté měla být na invalidním vozíku. Herečka se nakonec zotavila a s natáčením souhlasila, a tak byl scénář upraven nazpět. (jezurka42)

Reklama

Reklama