Reklama

Reklama

Instrukce pro světelný a zvukový stroj

(festivalový název)
  • Rakousko Instructions for a Light and Sound Machine (více)
Krátkometrážní / Experimentální / Western
Rakousko, 2005, 16 min

Obsahy(1)

Tscherkassky se zaměřuje na ústřední motiv klasického díla Sergia Leone, kde se v centru pozornosti ocitá hrdina klopýtající rozlehlým hřbitovem, kolem krku oprátku ze šibenice. Hmatatelnost filmového média spočívá v jeho vadách – škrábance, ruchy a praskliny přehlušují dění, narušují iluzi a vytváří nový, nejednoznačný příběh. (Brněnská 16)

(více)

Recenze (16)

JohnMiller 

všechny recenze uživatele

The Good, the Bad and the Ugly pod vplyvom najspsychedelickejších drog ktoré svoju dennú a únosnú dávku dávno prekročili. Preskočený limit zahalí mozog do totálnej letargie pri ktorej sa nedá sledovať prebiehajúci dej. Nedokázať sa sústrediť na scénu iba civieť na prichádzajúce obrázky s ktorých niektoré spomalí a dokonca zastaví čas je samozrejmosťou. Rozťahaný filmový pokrm sa stráca v iracionálnej fantázie. Aj takýto bizarný pohľad môže definovať túto avant-gardnú westernovú psychedéliu. PEKLO ()

Dionysos 

všechny recenze uživatele

Boltova stovka protažená z 9.58 na 960s rozsekaná ozvěnou zvuku střely ráže .45-70 do frenetického běsu, odsouvajícího tradiční kadenci filmového pásu do dřevní doby Winchesterovek. Jak si prodloužit prožitek okamžiku s vědomím, že se vždy uskutečňuje jen v délce mžiku oka, v jehož průběhu vzniká a zaniká? Tscherkasskeho kinematografický postup je svébytný: nesnažit se okamžik zpomalit ba dokonce zastavit, naopak - zdynamizovat každou sekundu (půlsekundu, čtvrtsekundu?) na nejzazší míru, veškerou vnitřní sílu jednotlivého záběru nezmnožit 24x, ale 24 na x-tou, rozbít každý záběr tisíckrát a pokaždé jej nechat hrát proti sobě hru na echo motoru nadzvukového tryskáče, snažícího samo sobě uniknout ze sevření stěn kaňonu. Ale jak, když onu vnitřní sílu nemůže Tscherkassky čerpat z (narativního) smyslu sekvence, ale jen z její obrazové působivosti? Jednoduše, postaví proti sobě nejvlastnější materiál každého záběru, obraz scény jako takové; v "Outer Space", jež se snaží též zachytit a prodloužit okamžik, bude tento fakt dotažen kinematograficky ad absurdum, když uvidíme kontrastní hru samotného filmového pásu. ()

Reklama

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

Tak som si na začiatku vravel, že ako fajn, že tu nie je žiadne zúrivé blikanie s nepríjemnými zvukmi, ako to obvykle býva (po neblahých skúsenostiach s inými režimovými filmami). Ale tešil som sa iba chvíľu, potom sa už spustilo obvyklé čiernobiele peklo. A nezachraňuje to ani môj milovaný Sergio Leone, skôr som tak nejako s nevôľou prijímal, že sa takto przní jeho dielo. Teda, to muselo dať príšernú prácu.... ()

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Machrovici, úsťová rychlost projektilu u různých pistolí apod. bývá kolem 300 metrů za vteřinu. Rychlost procesu od zmáčknutí spouště po uvedení střely do pohybu neznám, ale taky to bude pěkný šrumec. Ze všech žánrů stavících na likvidaci protivníka je to pak právě western, v němž záleží především na rychlosti střelby. Takže střihová rychlost "Instrukcí" je ještě velmi milosrdně nízká. Pro ostatní (a pro pořádek) upozorňuji, že na začátku stojí proti Uglymu postavy z úplně jiného Leoneho filmu. Zajímavé je už to, že právě tento antihrdina je zde postaven do pozice typického hrdiny. Ať mě hrom, jestli v tom ten narativ při dalších zhlédnutích nenajdu (jestli mě do té doby neodvezou; tento film opravdu může být pro nervový systém nebezpečný). Jinak mlčím, doporučuje Aristovy příspěvky v diskusi (ale i Max-Wesslův). Z komentářů se mi nejvíc líbí JohnMillerův. ()

snob 

všechny recenze uživatele

Genialita. Další z pojmů, které už jsou jen pojmy, ne skutečností. Ale tak proč ne. Film, který mi silně připomněl kompletní vyyšetření v nemocnici. Počínaje urologií a konče opravdu důkladným rentgenem. Běh pro zdraví, kde se člověku vyhrožuje smrtí. Běh za smrtí, kde se tak trapně vyhrožuje životem. Možná se dalo i vystřelit. Možná trefit. Možná si jen nechat podklouznout nohy a ocitnout se v blízkosti lepé sestřičky v noční košilce, která je ochraptělým postarším doktorem. A výstřel z posledních se trefuje do sítnice ušního bubínku. Souzvuk světel se rozléhá organismem jako prd erotikou. Jak lokálně nemístně. Jak živě. A ano, jsem snob, líbilo se mi to. Trochu. A snad i moc. A vlastně vůbec. Kokonline tady. ()

Galerie (1)

Reklama

Reklama