Reklama

Reklama

Jedné noci v jednom městě

  • USA One Night in City
Trailer

Obsahy(1)

Víte, co se stane, když si člověk přišije cizí ucho? Můžete v noci na Žižkově potkat džina, který splní všemožná přání? Myslíte si, že jsou ještě místa, kde se zastaví čas? Víte, co může narušit vystoupení hmyzího cirkusu, jaké má cíle městský myslivec a co vzrušuje jeho sousedy? Může se přátelit kapr se stromem? Může! (oficiální text distributora)

Videa (1)

Trailer

Recenze (110)

MarekMotor 

všechny recenze uživatele

Jsem nadšen, že někdo sehnal prachy a pustil se do pokračování toho, v čem byl český animovaný film výjimečný, totiž do tvorby pro dospělé. Po výtvarné a ideové stránce je film spřízněn s vrcholy animované tvorby pro dospělé 80. let, tedy například s Bartovým Krysařem či krátkými snímky Jana Švankmajera, aniž by autor ztrácel na osobitosti. Snímek je to (jak tak koukám po ostatních komentářích) pohříchu náladový, nepříběhový, s velmi důležitou hudební a zvukovou složkou (hudbu složil Tadeáš Věrčák a povedla se mu). Zůstává proto pro mne jediným důvodem, proč nehodnotím pětihvězdičkově, přítomnost product placementu (kvazinovin Metro v první povídce). ()

Douglas 

všechny recenze uživatele

Dvě hvězdičky dávám jen za vynikající povídku o Ploutvičkovi a Větvičkovi, která ve mně vyvolala vzpomínky na milovanou dětskou knihu Kvak a Žbluňk jsou kamarádi. Zbytek filmu je ale jen nesourodá směska podivných nápadů, které postrádají pointy a prostě jen tak nějak plynou... Bytostně nemám rád filmy, u kterých VŮBEC nemusím přemýšlet a které skrývají zoufalou nepromyšlenost za bizarnost a extravaganci. Jedné noci v jednom městě je pro mě prostě jen pozérská záležitost s rozloženým formálním systémem. ()

Reklama

KosiR_ksr 

všechny recenze uživatele

Stylem tento soubor povídek připomíná tvorbu Adama Elliota (Mary a Max či Harvie Krumpet) se špetkou "něžné morbidity" typické pro Tima Burtona, ale jejich úrovně bohužel nedosahuje (na české poměry by se snad o nadprůměrném dílku dalo hovořit). Jinak hravým a nápaditým myšlenkám většinou chybělo nějaké větší dotažení. Samotná animace byla skvělá, jako jediné mi trochu vadily strnulé obličeje s jediným výrazem, ačkoliv musím uznat, že pomocí dalších gest a hudby byly emoce celkem umě vyjádřeny. 60%. ()

Crawler-D 

všechny recenze uživatele

Na Jedné noci v jednom městě se mi líbí fakt, že si autor Jan Balej vytváří svůj vlastní styl. Proto nečekejte film podobný tvorbě Tima Burtona.. Jan Balej využívá svého potomka k lehce bizarní výpovědi o lidské společnosti v Ulitě, metaforickému přepisu života stromu/ryby a člověka v povídce Větvička a Ploutvička a mírně hororovým příběhům v Jedné noci v jednom městě. Žádná z těchto částí se nepodobá žádné soudobé tvorbě na světě. Dokáže nám však připomenout, že Česká republika (a Československo) byla v tomto (a nejenom) druhu animace špičkou ve světě. Atmosféra Jedné noci v jednom městě vás přenese do dob, kdy v Československu vznikaly animovaná díla s myšlenkou, ke kterým se může směle řadit. Více než mainstreamové dílo vytvořil tedy Balej artovou záležitost, která se uměleckých okruhů dotýká v nejednu chvíli. ()

Exkvizitor 

všechny recenze uživatele

Obávám se, že Douglas má pravdu. Je paradoxní, že zrovna výborná a nápady nacpaná povídka Větvička a Ploutvička (o vývoji přátelství stromu a kapra v průběhu jednoho roku) vůbec nezapadá do zbytku filmu, kterému by jistě - pokud ne rovnou scénarista - prospěl kvalifikovaný dramaturg. Nejde ani tak o to, že jednotlivé povídky spolu vzájemně nesouvisí (proč by musely?), ale že tyto povídky nedrží pohromadě ani samy o sobě - vypadají jen jako studentské cvičení či náčrtky na nějaký skutečný, vypointovaný a strukturu mající film. - A "povídka" Zastavený čas je vyloženě trapná. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (7)

  • Janu Balejovi film Jedné noci v jednom městě vysloužil Českého lva za nejlepší výtvarný počin. (Rodriguez)
  • Některé loutky dosahovaly výšky až 75 cm, oproti běžným 25 cm. Animátoři pro ně proto mohli používat reálné předměty. Nakupovali pro ně oblečení po second handech a ručičky postav byly odlitky dětských rukou. (Cherish)
  • V první povídce si čte muž pražský deník Metro. (Yoshimitsu)

Reklama

Reklama