poster

Jedné noci v jednom městě

  • anglický

    One Night in City

Animovaný / Loutkový / Komedie / Horor

Česko, 2007, 67 min

Režie:

Jan Balej

Scénář:

Ivan Arsenjev, Jan Balej

Producenti:

Martin Vandas

Kostýmy:

Radka Balejová
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • TomBar
    ****

    Bábkový film nemá veľa konkurencie, preto aj moje hodnotenie je podriadené tomuto nedostatku. Napriek voľnejšej stupnici ;-) je však tento film zručne zanimovaný, postavičky sú veľmi svojské a výpovedné. Ide však o akúsi koláž poviedok, z ktorých niektoré sú svojím námetom lepšie či horšie. Súhlasím s názorom, že poviedka o Ploutvičkovi a Větvičkovi stojí nad ostatnými, ale globálne mi príde cela kompilácia ako sympatický počin.(5.2.2008)

  • Terva
    ***

    ULITY : ...aneb, každý má svou úchylku a i mravenec může být užitečný v mnoha směrech. VĚTVIČKA A PLOUTVIČKA : ....aneb, když panáka, tak do obou květináčů. I strom má své noční můry. Velice dojemný příběh o přátelství. JEDNÉ NOCI V JEDNOM MĚSTĚ : Tak nevím, co bylo víc psycho, zda ta harmonika nebo děj příběhu kolem "operace ucho". Temný příběh. ZASTAVENÝ ČAS : Vždy jsem chtěl zemřít v hospodě, ale v kavárně nikdy, to by byla moje smrt. DŽIN : ...aneb, jaké přání si přát, než vám chlast zatemní mysl. Zde zazní první slovo tohoto příběhu : PĚKNÝ, jako reakce na velký prsa. Celkově jsou to spíše ponuré povídky, které vyvolají smutek než smích, ale když překonáme pohled na podivně vyřezávané postavy, je to vcelku pěkný film.(2.1.2010)

  • MIMIC
    ****

    Defilé maniakov, úchylákov, feťákov a psychopatov, indivíduí pred alebo už za hranicami kretenizmu, jedincov v deliriu tremens či delíriu inom, to všetko je ironické hyperbolizované gesto všetkým tým, ktorí si o sebe myslia, že sú "celkom normálni". K štandardnému vybaveniu domácností normálnych ľudí a ľudkov teda patrí poľovný revír, pohanská svätyňa, nekro-cirkus či súkromné krematórium a priľahlý urnový háj (č-b pán Kopfrkingl by zozelenel závisťou). Režisér našťastie pozbavil bábky "výhod" rečovej komunikácie, čím dosiahol ich ambivalentné či polyvalentné vyznenie. Táto voľba paradoxne činí tvorivý proces náročnejším a uspokojivý výsledok (ktorým Balejov film je) o to vzácnejším. Fimfárovské dialógové a monológové barličky a viazanosť na pointovú katarziu zmizli v prospech čírej vizuálnej poézie, ktorá na príbehu síce stavia, ale nepovažuje ho za alfu a omegu kvality. Je poviedka "Zastavený čas" menej hodnotná, pretože jej význam (démonická schopnosť hudby ako takej čas zastaviť, zvrátiť, petrifikovať, umŕtviť, zakonzervovať, preparovať a mumifikovať) nie je okato artikulovaný? Nie je. Neorganickým včlenením majstrovského kúsku "Vetvička a Plutvička" sa nezaoberám - je to príliš veľká paráda než aby som zvažoval malicherné okolnosti jej prezentácie. Top scéna: neviem sa rozhodnúť medzi narkomanským šlukom a rakvičkou s nožičkami.(31.8.2009)

  • TomasKotlant
    ***

    Je to trochu ošidné hodnotit všechny povídky dohromady, neboť nebýt povídek Větvičky a Ploutvičky a Jedné noci v jednom městě je celý tento filmový špalíček o ničem. V několika prvních povídkách zaujme pouze výtvarná stránka a chaotická snaha o sdělení příběhů bez jakékoli pointy. Animace je sice dobrá, ale hýbe se jen "kostra" loutek, žádné vychytávky nejsou a při šňupání bílého prášku se do animace navíc vloudí docela dost viditelná chyba, která si myslím by se neměla v běžně distribuovaném filmu objevit - v prášku, co zbyl na stole se objeví prázdná místa, patrně poté, co někdo z animátorů sáhnul do scény rukou. Větvička a Ploutvička je pak příběh z jiné stránky, je krásně poeticky naservírován, postavičky mají odlišné výtvarné zpracování, které se mi líbilo mnohem více a současně je propracována základní mimika, tedy pohyb pusy Ploutvičky a pohyby očí. Jenom ten konec povídky zase vyšumí poněkud do ztracena. Povídka Jedné noci v jednom městě působí sice asi nejméně originálně, ale jako jediná má slušnou pointu a animace je zde na podobné úrovni jako ve Větvičkovi a Ploutvičkovi. Povídky na konci jsou lepší než ty začátku, ale na dvě vyzdvižené zdaleka nemají. Zejména v úvodních povídkách mi lezla na nervy až příliš výrazná hudba s nějakým trianglem, který cinknul vždycky, když se zrovna nic extra důležitého nedělo, což bylo opravdu až příliš často. *** Ve zkratce: Soubor animovaných povídek, z nichž několik je alespoň co se týče animace a výtvarného zpracování špičkových. Jen ten děj a způsob předání nějakého zážitku divákovi většinou dost pokulhávaly.(7.11.2010)

  • liborek_
    ***

    Tomuto loutkovému filmu nemůžu upřít, že se v něm dalo najít pár zajímavých momentů, nicméně s plynoucím časem v průběhu filmu jsem se víc a víc nudil a ztrácel jsem chuť na tento vcelku nepůvodní slepenec povídek, který vyloženě těží z úspěchu Fimfára. Má zaujatost ke konci snímku už byla taková, že jsem v něm v jistých chvílích viděl zkopírovanou Geriho hru od Pinkavy a dokonce - myšleno s jistou dávkou nadsázky - jsem v jedné postavě viděl okopírovaný vzhled záporňáka z animovaného seriálu Byl jednou jeden život... Možná jednotlivé povídky, ale jako celek mi Jedné noci v jednom městě nedávalo žádný smysl. Stačí vidět jednou...(30.7.2007)

  • - V první povídce si čte muž pražský deník Metro. (Yoshimitsu)

  • - Na stěně venku můžeme zahlédnout plakát zpěváka Karla Gotta. (Yoshimitsu)

  • - Janu Balejovi film Jedné noci v jednom městě vysloužil Českého lva za nejlepší výtvarný počin. (Rodriguez)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace