poster

Jedné noci v jednom městě

  • anglický

    One Night in City

Animovaný / Loutkový / Komedie / Horor

Česko, 2007, 67 min

Režie:

Jan Balej

Scénář:

Ivan Arsenjev, Jan Balej

Producenti:

Martin Vandas

Kostýmy:

Radka Balejová
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Mantis
    ****

    Tento snímek je složen z několika příběhu, a jak už to tak bývá, jsou některé lepši a některé horší. První mini-série příběhů s názvem Ulity se odehrává uvnitř domu. Muž s cirkusem v němž účinkuje zdechlý hmyz (***), Lovec na číhané v obýváku (****), Věštec (**), Nevěrná manželka v psím krematoriu (***+), Osel jako král (*****) a "Kokainista"(****). Ulita bývá stočená a navíc už samo slovo může mít vícero významů. Tyto bizarní miniatury mohou připadnou divákovi jen jako potřeštěný autorský exhibicionismus, ale já tam našel přinejmenším pár zajímavých myšlenek a jednu otázku: Jak by vypadala moje ulita? Střední část , O Větvičkovi a Ploutvičkovi, je postavena ze čtyr episod (ročních období). Nápaditost příběhu je úchvatná nemluvě o skvělých vánocích (*****). Poslední třetinu povídkového filmu vyplňuje Jedné noc v jednom městě (****), Zastavený čas (**+) a Džin (**). V posledním příběhu jakoby přicházela únava ne jen na flamendry, ale i tvůrce, ale co by jste čekali po probdělé noci. Animace, design postav a hudba do sebe velmi dobře zapadá a tvoří pěkný celek. Protože jsem film bral jako soubor povídek tak mi nesourodost částí nevadila.(8.8.2009)

  • swamp
    ****

    Jan Balej, kterého všichni známe z Fimfára 2, se rozhodl vytvořit souhrn povídek, ve kterém si opět zahrají loutky. Příběh odehrávající se na Žižkově, postavy morbidní s prapodivnými úchylkami. Nejvíce mě dostala povídka Větvička a Ploutvička, ale nebudu tady spoilerovat, takže se podívejte sami.. ;)(6.5.2007)

  • MIMIC
    ****

    Defilé maniakov, úchylákov, feťákov a psychopatov, indivíduí pred alebo už za hranicami kretenizmu, jedincov v deliriu tremens či delíriu inom, to všetko je ironické hyperbolizované gesto všetkým tým, ktorí si o sebe myslia, že sú "celkom normálni". K štandardnému vybaveniu domácností normálnych ľudí a ľudkov teda patrí poľovný revír, pohanská svätyňa, nekro-cirkus či súkromné krematórium a priľahlý urnový háj (č-b pán Kopfrkingl by zozelenel závisťou). Režisér našťastie pozbavil bábky "výhod" rečovej komunikácie, čím dosiahol ich ambivalentné či polyvalentné vyznenie. Táto voľba paradoxne činí tvorivý proces náročnejším a uspokojivý výsledok (ktorým Balejov film je) o to vzácnejším. Fimfárovské dialógové a monológové barličky a viazanosť na pointovú katarziu zmizli v prospech čírej vizuálnej poézie, ktorá na príbehu síce stavia, ale nepovažuje ho za alfu a omegu kvality. Je poviedka "Zastavený čas" menej hodnotná, pretože jej význam (démonická schopnosť hudby ako takej čas zastaviť, zvrátiť, petrifikovať, umŕtviť, zakonzervovať, preparovať a mumifikovať) nie je okato artikulovaný? Nie je. Neorganickým včlenením majstrovského kúsku "Vetvička a Plutvička" sa nezaoberám - je to príliš veľká paráda než aby som zvažoval malicherné okolnosti jej prezentácie. Top scéna: neviem sa rozhodnúť medzi narkomanským šlukom a rakvičkou s nožičkami.(31.8.2009)

  • Tuxedo
    **

    Povídka o Ploutvičkovi a Větvičkovi je velmi dobrá a na rozdíl od ostatních má víc dobrých nápadů než jeden základní. To je sice případ i epizodky s přišitým uchem, ale i přes předvídatelnost zpracovává téma důstojně a lze si tak užít i pointu, která je vám jasná už od prvních záběrů. Ostatní je jen balast a skvadra nápadů, náhodně poskládaných do celku bez pointy.(16.3.2008)

  • Anderas
    ****

    Ačkoliv nejednoho zamrzí, že tahle kolekce nesourodých povídek postrádá výraznější příběh a většina z nich vybouchne bez jakékoliv pointy, máme všichni tu čest opět popatřit na kvalitní kus české animační tradice a myslím, že předeším nás Žižkováky tahle pocta bizardním věkům naší čtvrtě nemálo rozehřála u srdíčka. A ani já výletu do kina nelitoval. A spíše než k plnohodnotnému filmu bych přirovnal k překrásně úchylné obrázkové knížce o roztodivných lidičkách a jejich osudech v uličkách města Žižkovského.(29.1.2007)

  • - Některé loutky dosahovaly výšky až 75 cm, oproti běžným 25 cm. Animátoři pro ně proto mohli používat reálné předměty. Nakupovali pro ně oblečení po second handech a ručičky postav byly odlitky dětských rukou. (Cherish)

  • - Janu Balejovi film Jedné noci v jednom městě vysloužil Českého lva za nejlepší výtvarný počin. (Rodriguez)

  • - Film vznikl spojením tří samostatných filmů, natočených v průběhu šesti let, a to Jedné noci v jednom městě (2000), Ulity (2004) a Větvička a Ploutvička (2006). (Cherish)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace