Reklama

Reklama

Chvíle pravdy

(divadelní záznam)

Obsahy(1)

Osmdesátiletý učitel na penzi, zarytý starý mládenec hledá hospodyni. Na jeho inzerát odpoví krásná, mladá vdova. Soužití autoritářského intelektuála a mladé ženy z jednoduchých poměrů se však ukáže jako minimálně problematické. Vzájemná nedůvěra se ještě více prohloubí v okamžiku, kdy vyjde najevo, že nová hospodyně je profesorova bývalá žačka. Taková je výchozí situace tragikomedie Israela Horovitze, jednoho z nejúspěšnějších a nejproduktivnějších současných amerických dramatiků. Narodil se v roce 1939 a svou první divadelní hru (The Comeback) napsal v sedmnácti letech. Od té doby má na kontě 50 her. Nejznámější z nich jsou především drama The Indian Wants The Bronx (Indián chce do Bronxu), ve kterém debutoval Al Pacino či tragikomedie Park Your Car In Harvard Yard, v českém překladu Chvíle pravdy, kterou si pro svůj návrat na divadelní prkna vybrala před dvěma lety Dagmar Havlová-Veškrnová. Jejím jevištním partnerem je v inscenaci Divadla na Vinohradech Petr Kostka. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (6)

Bohemák 

všechny recenze uživatele

Oproti uživateli "Oskar" mi herecké výkony naprosto seděly. Zvláště Dagmar Havlovou jsem musel chvílemi opravdu obdivovat. Hra je všední a jejím ústředním tématem jsou smíření a odpuštění. Velmi inspirující, ale přitom ne moralizující. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Stárnoucí a samolibý profesor literatury přijme prostořekou hospodyni s nejasnou minulostí, aby mu usnadnila praktickou stránku života... Jde o slušnou, ale nemimořádnou hru a její největší klad je proto v docela vtipných dialozích. Ty vyžadují správné načasování a to je zas podmíněno harmonickou souhrou protagonistů. Ale... Petr Kostka a Dagmar Havlová hrají celou dobu jaksi vedle sebe a jen zřídka spolu. Jako by on zpíval šanson a ona kuplet nebo naopak. Pochyby, zda to není nějakým neviditelným zákulisním kiksem, který ovlivnil pouze toto představení, ve mně rozptýlil rozhovor s protagonisty mezi druhým a třetím dějstvím. Seděli tam jako zařezaní, velmi opatrně volili slova a nonverbální projevy omezili na skřípavě strojené úsměvy. Z podtextu jejich slov i popsaných vedlejších příznaků vyplynulo, že každý text v žánru i poselství chápe jinak a ze hry samotné, že žádný nevzdal snahu prosadit tu svou verzi. Proto to tak skřípe. Hrají postavy, mezi kterými je taky od začátku jakési zprvu nevyslovené napětí a nesoulad. Jenže jejich vztah prochází vývojem a jeho proměny jsou méně a méně přesvědčivé. Rozpačitý dojem. 50% ()

MarekMotor 

všechny recenze uživatele

Hra není ani trochu dobrá, je neoriginální a spíš nudná, vinohradská inscenace nijak nevyniká nad šeď velkých bulvárních divadel. Tři hvězdy jsou za to, že Dagmar Havlová většinou přeprala svůj sklon k přehrávání a za brilantní výkon Petra Kostky. ()

Sadova302b50 

všechny recenze uživatele

Vzpomínám si, že to byla jedna z těch lepších her, které jsem na vinohradském divadle měla tu čest vidět, lví zásluhu na tom nesl výkon Petra Kostky. Dagmar Havlová trochu lepší, než na co jsem u ní byla zvyklá. 65% ()

Reklama

Reklama