poster

Oranžová láska

  • Ukrajina

    OrAngeLove

  • Slovensko

    Oranžová láska

Drama / Romantický

Ukrajina, 2007, 84 min

Režie:

Alan Badojev

Producenti:

Alina Panova
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kajda.l
    ***

    Pocitovka s vůní pomerančů. AIDS. Touha po svobodě ve víru Oranžové revoluce. Klíč ke smrti. Výrazný kontrast v povahách obou postav, kterým osudová láska není přána. Mohlo to být zatraceně silné, jen více zakomponovat souvislý děj. Na můj vkus přestylizované a příliš videoklipovité. Ovšem Olga je nádherná. [Challenge Tour 2015: 30 dní se světovou kinematografií](3.4.2015)

  • claudel
    *

    Filmová výzva 2018 - Ukrajina. Když si člověk vybere 30 filmů s potenciálem kvality, stejně to jednou nebo dvakrát nevyjde. A to u mě nastalo v případě Ukrajiny. Po originálním a znamenitém Kmenu přišlo obrovské zklamání. Nechápu, co se nám pan režisér snažil sdělit, kdyby si ti dva aspoň užívali šedesát minut bezuzdného sexu, dalo by se to vydržet. Bohužel tahle hra na umění se nepovedla. Jedna hvězdička za pár záchvěvů - hezkých záběrů a sexy zrzku. Mám adepta na poslední místo v mé výzvě.(2.2.2018)

  • hygienik
    *****

    Sonda vývoja milostného vzťahu mladého páru ani "oranžová " revolúcia v Kyjeve, ktorá sa nenápadne mihne dejom, nie sú to prečo na tento film nezabudnete. Sú to vizuálne orgie s neuveriteľnou kamerou a častým strihom, ktorý vás donúti skladať si dej len pomaly, po kúskoch ako puzzle. Ona hovorí tvrdou ukrajinčinou. On je Rus a tento mäkký jazyk stojí v krásnom kontraste k ukrajinčine. Zároveň sú si podobné. Ako ja tie dva jazyky obdivujem. Je to skoro to isté ako čeština a slovenčina. Oľga Makajeva je krásna. Dlho som hľadal dokonalý film z bývalého "Sojuzu". Niektoré boli dobré, ale tento je dokonalý. Aspoň pre mňa.(16.12.2009)

  • freddy
    *****

    Upřímně nevím, co si o tomto filmu mám myslet. Je totiž hodně dělaný především na uměleckou a vizuální krásu. Už od začátku na vás režisér pustí spršku scén, které vzhledem k tomu, že neznáte děj, působí značně zmatečně a nelze se v tom i při sebevětší snaze zorientovat (když to vidíte podruhé, tak už to je zajisté snázeji pochopitelné, ale ztráci to své kouzlo). Mladík běží v dešti ulicí, při tom fotografuje, honí tramvaj, do toho dívka hraje někde ve sboru na cello, prostě sprška scén, které mne jako diváka značně zmátly hned na začátku. Pak to tedy pokračuje už se tam i mluví a postupně se seznamujeme s dějem a už to je pak v pohodě, ale když jsem měl pocit, že se dostávám do děje, tak zase přišla mozaika zvláštních scén, u kterých jsem opět nechápal, co mají značit. A takovéhle mozaiky scén se tam pak objevily ještě několikrát. Prostě pan režisér nechtěl asi jen normálně odvyprávět příběh, ale evidentně se pokusil o umělecky a vizuálně provedený film, kde děj je až něco druhořadého. A k mému ohromnému překvapení teď mám pocit, že jsem viděl něco výjimečného, něco tak úžasně a výjimečně zajímavého, že se to dá těžko vyjádřit slovy. Prostě se jedná o velmi zajímavý ukrajinský film, který rozhodně stojí za vidění. Dějově je to velmi perfektně zvládnuté a film plně ukazuje absurditu života a také jak lidské selhání někoho cizího může ovlivnit život dvou zamilovaných lidí. O hereckých výkonech ani nemluvím, ty byly velmi přesvědčivé a rozhodně naprosto bezchybné. Takže ač jsem chtěl film hned na začátu, kdy jsem se ztrácel v oněch obrazových mozaikách, přepnout, nakonec se z toho vyklubal jeden z těch silnějších filmových zážitků. Je to za pět hvězdiček a určitě tento film doporučuji, pokud budete mít možnost ho vidět.(25.10.2008)

  • Dudek
    *

    Nepříliš zdařilá zápletka selhává zejména na trestuhodném nevyužití zajímavých motivů (uzavření partnerů v malém prostoru, podivná hra) a soustředění veškeré energie na naprosto banální zvrat v druhé polovině snímku. Audiovizuální stránka, jakožto i použité exteriéry, je zajímavá, nicméně její pozoruhodnost nevyplívá z kvalit, ale pouze z faktu, že je jistým způsobem unikátní. Spolu s nechronologickým vyprávěním se snaží působit na divákova očekávání a zejména emoce. Jenže vzhledem ke způsobu konstruování celého příběhu a vytváření vztahu k postavám je z diváckého hlediska obtížné dosáhnout jakékoliv empatie.(25.12.2013)