Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Česko má svého Jana Amose Komenského, Itálie má svou Mariu Montessoriovou. Když v roce 1892 vstoupila do posluchárny lékařské fakulty římské university "La Sapienza", vzbudila všeobecnou pozornost. Byla vůbec první ženou-studentkou v celé historii fakulty. Nikdo tehdy netušil, že bude nejen první italskou lékařkou, ale že se stane i jednou z nejvýznamnějších osobností Itálie vůbec. Měla odvahu a systematičnost muže a vnímavost a citlivost ženy. V dosud mužském oboru psychologie tak přišla s revoluční myšlenkou respektovat osobnost dítěte a představit si svět z jeho úhlu pohledu. Když pak dokázala přivést skupinu retardovaných dětí ke státní zkoušce, kterou absolvovaly s lepšími výsledky, než děti z normální školy, začalo se mluvit o "Montessoriové zázraku". Její převratná metoda začala dobývat svět. Maria však nebyla jen nadšenou psycholožkou a pedagožkou. Měla svou lásku a ani ona jako kterýkoliv smrtelník nebyla chráněna proti zklamání a trápení. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (8)

emma53 

všechny recenze uživatele

Maria podle wiki má skutečně laskavý pohled, tak není divu, že její vztah k dětem byl pozitivní a chtěla jim pomoct z toho tehdejšího marasmu. Přišlo to sice později, protože původně se chtěla stát první lékařkou v Itálii, ale karty s jejím životem zamíchaly trochu jinak. Nevíme přesně detaily jejího života a hlavně soukromí, tam bych vytkla přílišné Pilcherovské podání. Patosem a klišovitostí Maria Tavarelli (ano, muž) skutečně nešetřil a to je mně trochu proti mysli, ale asi jsem to právě potřebovala, takže šetřit na hvězdičkách nebudu. Paola je kráska a pan profesor byl zpočátku takový štramák......tudíž berte mě trochu schovívavě. ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Hm, tak ještě že se film všemi těmi skutečnými postavami a událostmi jen "inspiroval"! . . . Ku výrobě snad v dobré víře didaktivní, leč mýtutvorně ulepené a přes všechnu formální načančanost a dramatické >zápletky< sterilní televizáčtiny. Pro našince odkovaného telenovelami v našem znění vše ještě umocněno uníkaným českotelevizáckým dabingem. Bída a utrpení. - - - - - (Poprvé pro nemístná očekávání protrpěno 5.7.2011 na >antimontessoriovském prostoru< , hodnocení a komentář zde jako první - 5.7.2011) ()

Reklama

Stanley 

všechny recenze uživatele

Na podobných "životopisných" filmech, jako je tento, mě velmi mrzí, že vlastně nejsou příliš životopisné (příliš si vymýšlejí) a že je tedy nelze brát jinak vážně. Kromě jmen jistých postav a některých klíčových událostí nemůžeme film považovat za nic hodnověrného, díky čemu bychom se z něj mohli mnohému zajímavého naučit, než se z něj jen lacině pobavit. Je to velká škoda, neboť skutečně realistické ztvárnění života Marie Montessori by nebylo o nic méně zajímavější a poutavější než načančaný chuchvalec scénáristických fabulací. Přesto tento film hodnotím poměrně kladně. Nepostrádá totiž silné a srdečné momenty a prostřednictvím postavy Marie Montessori inspiruje a nabádá k nekonformnímu smýšlení a postoji k životu a ke společnosti (a samozřejmě k dětem a jejich výchově!). ()

Merlinousek 

všechny recenze uživatele

Kdo nerozumí Montessori metodice, ať to hlavně nehodnotí. Je to nádherný film nejen po stránce odborné, ale i po té lidské. Ukazuje tolik! Nedoporučuji těkavým lidem, kteří musejí mít zábavu naservírovanou na podtácku s vybuchujícími auty, uřezanými těly a prostřílenýma hlavama. Tenhle snímek je o skutečném životě se vším co přináší. Láska, soucit, žal, utrpení, odpuštění. Je tam všechno. ()

trinan_kop 

všechny recenze uživatele

Mne sa to páčilo, pretože to ukazuje presne to, čo Montessori priniesla do pedagogiky - individuálny prístup, dôraz na zaujatie študentov a ďalšie. A z filmového hľadiska sa to môže zdať divný film, ale tak to proste vtedy bolo, keď sa žena snažila preniknúť do sveta pedagogiky, dovtedy vyhradeného mužom, a keď ešte navyše uspela na poli, kde dovtedajšia pedagogika neuspela, tak to bola veľká vec. ()

Galerie (30)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno