poster

Vinyan

  • Česko

    Dobyvatelé barmské džungle

  • Francie

    Vinyan

  • Velká Británie

    Vinyan: Lost Souls

  • Slovensko

    Vinyan

Drama / Horor

Francie / Belgie / Velká Británie / Austrálie, 2008, 92 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Wormboy
    **

    Urcite to nie je proklamovany horor. Skor psychodrama o dvoch ludoch, ktori sa v beznadeji snazia najst svojho strateneho syna v Barme. Problemom je, ze nemaju so sebou Johna Ramba a teda ich pobyt sa trosku skomplikuje a zene zacne lahko hrabat...Film je sice kratky, ale dost sa mi vliekol a v podstate okrem niekolkych ako tak vydarenych scen a miestami obstojnej atmosfery nema co ponuknut. 2,5/5*(4.5.2009)

  • *CARNIFEX*
    **

    Manželský pár v strednom veku príde počas dovolenky o syna. Celá rodina sa totiž nachádza v nesprávnu dobu na nesprávnom miesta. Vlna Tsunami si svoje obete nevyberá. Jedného večera počas sedenia s pár priateľmi a možnými sponzormi prispievajúcimi na záchranu chudobných v inkriminovanej oblasti postihnutej prírodným živlom, vzhliadne Jeanne na krátkom prezentačnom DVD postavu malého chlapca v drese "Man UTD". Je to malý Josh? Zahynul? Alebo bol podľa domnienky oboch rodičov unesený obchodníkmi s bielym mäsom? Jediná možnosť ako to preveriť je opätovne vycestovať na miesto tragédie. Spočiatku pomerne slušne javiace sa psycho drama, ktoré odstupom času vo mne zanecháva pocity zbytočnosti a straty času. To má divák ozaj uveriť tomu, že sa racionálne uvažujúci človek nechá takto zmagoriť svojou "polovičkou"? Ktorá od úvodu viditeľne a jasne potrebuje psychiatra? Nechá sa niekde na konci prdele poojebávať nejakým "gadzom" jak na jarmoku? "Vinyan" na mňa nijak nezapôsobil. Z hororových prvkov ŽIADEN ( ! ) takže ja nemôžem inak, iba ho "skopať" tam kam patrí. Ako to už napísal jeden z užívateľov - toto nie je ani ryba, ani rak. Záver nebudem ani komentovať. To bola z môjho pohľadu proste márnosť - 40%.(9.8.2014)

  • gudaulin
    *****

    Pětihvězdičkovým ohodnocením Vinyanu se stávám oportunistou a narovinu říkám, že za běžných podmínek by ode mě dostal o hvězdičku méně. Jenže pokud vůbec nemá Du Welzův snímek prvenství, pak určitě jde aspoň o jeden ze skupinky nejpodhodnocenějších celovečerních filmů, jaké se na databázi vůbec vyskytují. Může za to částečně i distributor, který se pokusil typickou festivalovku pro klubové publikum idiotským názvem Dobyvatelé barmské džungle prodat jako dobrodružný zábavný snímek, a částečně i žánrová škatulka hororu, která přiměla Vinyan zhlédnout i takové diváky, kteří dávají přednost Texaským masakrům motorovou pilou nebo Halloweenům. Tenhle kousek se zkrátka minul se svou cílovou skupinou, ale je hodně užitečný tím, jak krásně dokáže poukázat na dva problémy, které ovlivňují na databázi hodnocení. Vinyan má totiž prakticky totožný námět jako nepoměrně známější Antikrist od Larse von Triera. Dokonce by se chtělo říct, že kdyby vznikl o rok později, byl by Du Welz označen za plagiátora. Ve skutečnosti Vinyan přišel jako první a oba snímky vznikaly nezávisle na sobě, i když téměř souběžně. Vinyan je ale mnohem divácky vstřícnější a tam, kde Lars používá sled surrealistických obrázků, vypráví Fabrice Du Welz skutečný příběh s lineárně se odvíjejícím dějem a logickou stavbou. Du Welz sází na vyprávění obrazem, takže dialogy jsou minimalistické a jen dokreslující scény na plátně. Nicméně si dovolím tvrdit, že ke všem událostem režisér poskytuje svým divákům klíč a není na něm nic nepochopitelného. Je tak polopatistický, že to může některé zaryté intelektuály až odrazovat svou doslovností. Pokud tedy se objevují v řadě komentářů výtky k naprosté nesrozumitelnosti, zmatečnosti a úchylnosti filmu, je paradoxní, že Lars von Trier, který zašel mnohem dál, sklízí od masového publika alibistické tři hvězdičky a neutrální komentáře. Takže porovnání těchto dvou filmů jasně ukazuje na snobismus a konformismus mnohých, kteří se řídí podle hodnocení většiny, resp. těch, kteří jsou v rámci komunity považováni za autority. A za druhé svědčí tohle srovnání o tom, jaké postavení mají známá režisérská jména, kde jejich nové snímky bodují už ve spojitosti s autorským fanklubem, přízní médií a opět se snobismem. Za sebe můžu říct, že u mě Vinyan zvítězil na celé čáře a tu anabázi manželské dvojice na cestě ke sebezničení a pohled na postupný rozklad jejich psychiky jsem si, jakkoli to zní zvráceně, docela užil. Celkový dojem: 75 %.(17.5.2014)

  • strougy
    *

    Nudná a rozvleklá historka o tom, jak na psychiatra zralá matinka s tatínkem pátrají po ztraceném synáčkovi v Barmské džungli a kdo jim pomůže, špatně dopadne. Film zábavný asi tak stejně jako noční přenosy z poslanecké sněmovny. Normálně bych neztrácel čas psaním komentáře, ovšem Subjektiv prý potřebuje zvýšit reputaci, tak:" Subjektive, tvé jasnovidné schopnosti jsou úžasné, neb si odhadl přesně závěrečnou pointu takřka třicet minut před koncem." :-) PS: Skrze jednoho udrbaného biologa se mi doneslo, že mě jeden zdejší salonní intelektuál osočil z nepochopení filmu. Na to mohu odpovědět jednak to, že určité filmy si chápání nezaslouží, jednak tohle. Tse!(6.1.2010)

  • Morholt
    **

    No tak tohle na mě bylo asi až moc psycho. Po herecké stránce nemám co vytknout. Emmanuelle Béart byla naprosto fantastická a její výkon by mohl sloužit jako vyučovací pomůcka pro začínající herce. S Rufusem Sewellem jsem taky neměl problém. A ten nebyl ani v atmosféře, protože barmská džungle byla tísnivým a nepříjemným prostředím. Jenže to nemělo nějakou nosnou kostru, pokud nepočítám základy, jímž bylo hledání dítěte, a většina sekvencí, byť byly některé povedené, tu ležela bez ladu a skladu. Možná že kdybych se nadopoval nějakou chemií, viděl bych to jinak, ale takhle je pro mě 40% maximum.(16.2.2014)

  • - Emmanuelle Béart měla během natáčení dvakrát zánět v uchu. (Cheeker)

  • - Scéna v go-go baru byla natočena hned první den. (Cheeker)