Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Slavná italská komedie z roku 1961 oceněná Oscarem. Slavná komedie o snahách barona Cefalu (Marcello Mastroianni) zbavit se své ženy, aby se mohl znovu oženit s krásnou dívkou ze sousedství. Po značném úsilí se mu podaří získat dost důvodů k vraždě ze cti, která se v tehdejší Itálii trestala jen mírně. Znovu se ožení, aby byl tentokrát podváděn on. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (89)

mortak 

všechny recenze uživatele

Laskavá komedie o Sicílii a pro Sicílii. Nese se v duchu jemného parodování sladkých románků o lásce překonávající nesnáze - ta překážka zde je skvěle dabovaná Jaroslavou Adamovou a na její smích jen tak nezapomenete. I Václav Voska je neodolatelný v těle MM, nehledě na to, že celý film je přesně vybalancovaný mezi láskyplným pohledem na sicilskou komunitu a satirou na ni. ()

pipapa 

všechny recenze uživatele

Jakkoliv byl Marčelo geniální herec a mám ho jako herce velmi ráda, tahle slátanina mě vždy už během první třetiny dokázala tak otrávit, že jsem to nikdy nedokoukala a už nikdy nedokoukám. Zvolená forma vyprávění a práce s námětem jdou úplně mimo mě. Pro mě komedie spíše k pláči a k unudění se k smrti. Díky, ne! ()

Reklama

Greg25 

všechny recenze uživatele

Rozvod po italsku je výrazně lepší než Manželství po italsku. Je pravda, že mu chybí Sophia Loren, ale celkové zpracování, vyznění a děj jsou výrazně lepší. Manželství po italsku je svým pojetím snad ze všeho nejblíž grotesce a absurdnímu humoru. Ačkoliv zde hraje Marcello Mastroianni nejedná se o klasicky italskou komedii - není tolik uřvaná, s přehršle hádkama a podobně. A právě proto je výrazně lepší než jiné klasické italské komedie s Mastroiannim a taky právě proto se mi Rozvod po italsku vcelku líbil. 70% ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Na svou dobu šlo bezpochyby o satiricku pecku, která si dobírala tradiční konzervativní morálku, pokrytectví spojené s ochranou tzv. cti, dominantní vliv církve a vůbec ten zastaralý životní styl italského venkova, který odpovídal rozložení společnosti někdy z 19. století v době, kdy Itálie žila konzumní život 2. poloviny 20. století. Dnes už je snímek přece jen trošku zastaralý vzhledem k tomu, že se zrychlilo tempo vyprávění, ale především proto, že společnost a nejen ta italská je zkrátka už o půl století úplně jinde a čelí úplně jiným problémům. Nejenže jsou dnes v Itálii rozvody povolené, ale stejně jako jinde, jsou tak snadné, že by stálo za úvahu jejich zánik trochu ztížit a především zkomplikovat život těm, co ho považují za permanentní mejdan. Jestli si u nás politici pořizují milenky a bez zábran se rozvádějí, aniž by měli potřebu cokoliv utajovat, svědčí to o tom, že jsme možná až moc tolerantní. Na Germiho snímku je ještě dnes potřeba ocenit výborné herecké výkony v čele se slizkým a mondénním Marcellem Mastroiannim v roli šlechtice, který prochází krizí středního věku a chce svou opotřebovanou manželku nahradit. Celkový dojem: 75 %. ()

kollis 

všechny recenze uživatele

Perspektivou italské společnosti musíme nahlížet na bizarní zápletku, kdy se hlavní hrdina musí zbavit své manželky, aby mohl rozvinout vztah s mladinkou sestřenicí. Germi tvrdě zesměšňuje zkostnatělý pohled na nedotknutelné pouto manželství a my společně s hlavním hrdinou podstupujeme neuvěřitelně složitou cestu k dosažení svobody. Místo rozvodu (společensky nepřijatelný) se osnuje ďábelský plán k získání milence pro vlastní manželku, aby je nato mohl oba zabít (vražda ze cti - společensky i zákonem tolerovaná), komedie plná omylů může začít. Hladce působící režie s tempem italského temperamentu, vypravěčskou svěžestí a dokonalým Mastroiannim. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (10)

  • Stefania Sandrelli měla při natáčení jedné scény problém se rozplakat. Po mnoha zpackaných pokusech a po podnětu od náhodného přihlížejícího se režisér Pietro Germi zvedl a uštědřil jí dvě facky. Sandrelli byla v tu chvíli ztrapněna před několika stovkami lidí a skutečně se rozplakala, a tento záběr je nakonec použit ve filmu. (buzzwoody)
  • V průběhu filmu je v kině promítán snímek Sladký život (1960), v němž také hlavní roli ztvárnil Marcello Mastroianni. (Lovec prasat)

Reklama

Reklama