Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (1 025)

plakát

Cesta zpátky (2020) 

Je to spíš film o ztrátách, o tom, co všechno můžete ztratit a jak moc to bolí. A že každá ztráta, třebaže se zapíše jinak hluboko, tam navždy zůstane. A bude bolet. A moc těžko se s ní vyrovnává. Velice civilní, obyčejný film se skvělým Benem Affleckem, civilní, minimalistické herectví mu sedí. 75%

plakát

Veliká (2020) (TV seriál) 

Je až ironie, jak reálně a přitom groteskně může působit historický seriál, který je (záměrně) tak historicky absolutně nepřesný a leckde i lživý (což deklaruje i v titulcích). A který skvěle frčí v podobném duchu jako nedávná Favoritka (snad jen víc groteskně než satiricky), až na to, že je občas prvoplánový, proslovy nudný a finále je sbírkou nelogičností v ději, které neospravedlní ani všudypřítomná nadsázka, groteska, ironie a satira. Přesto všechno je Veliká historický seriál, který vás přiměje věřit, že to je pravda, ač to pravda obvykle není. Což je naprosto pozoruhodná věc na poli historických seriálů, které se poslední dobou snaží být historicky přesnější, ale chybí jim autentičnost. Veliká je moderní, živý pohled do historie (představy o ní) a dělá to sakra dobře a s neskutečným drivem. Elle Fanning s Nicholasem Houltem tu perfektně balancují na hraně dramatických postav i karikatur v jednom. Kdo čeká historický seriál a chce se něco dozvědět, bude patrně zklamán, Veliká je spíš seriálem se satirickým náhledem do minulosti a zároveň se vysmívající tak trochu i dnešku. Má i hlušší místa, hlavně ke konci první série, kdy musí přidávat děj a ubírat nápady a nadsázku. Ale Veliká nakonec není z těch seriálů, které byste sledovali kvůli ději. PS: Nic pro slabší povahy, tady se s ničím moc neštvou. 80%

plakát

Judy (2019) 

O tom, že vás Renée Zellweger dostane do kolen, jsem nepochybovala, už několikrát dokázala, že dramatické role umí, i zpívat. A jako Judy je naprosto skvělá. Jen to všechno kolem Renée mělo být jaksi lepší a koneckonců i tak nějak víc rvoucí. Judy balancuje na hraně mezi komorním a velkolepým pojetím s efektivními záběry a ve výsledku zůstává někde mezi. Velká škoda, všechny silné momenty jako by se ztrácely ve filmové šedi, má to všechno, co má mít životopisný snímek, jen jste to už tolikrát viděli a i v originálnější formě, že se to prostě všechno nějak ztrácí v neurčito. Velká škoda, protože jak herecký výkon Renée, tak především i osud a osobnost samotné Judy Garland by si zasloužil doslova velkolepý ohňostroj. Nicméně i tak, velké plus za přístup k postavě Judy - s úctou, obdivem, pochopením, ale i reálností. 65%

plakát

Ženy v běhu (2019) 

Příjemná, ale neskutečně příjemná a pohodová atmosféra. Je úplně jedno, že jste to už všechno někde viděli, dohromady to naprosto skvěle funguje. Optimisticky vás to naladí, rozhodně jeden z mála českých filmů posledních let, který bych si s chutí pustila znovu, prostě jen tak, pro dobrou náladu. 85%

plakát

Charlieho andílci (2019) 

Je to dějově trochu jako dlouhá, akorát dražší a blyštivější epizoda seriálu. Není to pořádně komedie, ani akční snímek, ale bavilo mě to. Taková zábavná oddechovka, která svižně utíká. Kristen Stewart skvělá, evidentně herecká poloha, která jí skvěle sedí. 65%

plakát

Jak býti dobrou ženou (2020) 

Jak býti dobrou ženou je onen druh filmu, jehož drobné vtipné nuance pochopí a uvidí především ženy. Oč překvapivější pak je, že scénář napsal muž. Poetika i skvělé narážky na ženské stereotypy a předpoklady toho, jaká by měla žena být a co splňovat, jsou dnes aktuálnější než kdy jindy. Provost skvěle s nadhledem vykresluje onu dobu, atmosféru i tento typ škol pro hospodyňky bez názoru s hlavou svěšenou, stejně jako silné ženské postavy, které toho mají už akorát dost. Provost film vede s lehkostí, nadhledem, pohodou a pomrkávním k moderní ženě a feminismu. Snad jen někdy poněkud ujede a některé mini příběhy nahlíží více z mužské představy o chování žen. Velká škoda, že konec je jaksi velice zvláštní a jeho groteskně šroubované vyznění jakoby neodpovídalo předchozímu. Dlužno také říct, že film je víc takovou pohlednicí z dávné doby než konzistentním vyprávěním.Každopádně se jedná o poměrně zdařilou jemnou komedii z Francie, která je takovým svěžím a lehkým nahlédnutím na období, které pro ženy nebylo zdaleka tak příznivé jako třeba dnes. Skvělá Juliette Binoche. 70%

plakát

Záchranný plán (2018) (TV seriál) 

První série byla promyšlenější a ucelenější, druhá zase více vtipná, ale občas jste nevěřili jednání postav, podle toho, jak byly vykresleny v předchozí sérii. Každopádně nevadilo to tolik, abyste si tuhle seriálovou pohodovku neužili. I když se nejedná o seriálový narativ v pravém slova smyslu (především první série) je v podstatě jeden dlouhý film, kdy další epizoda začíná takřka ve stejný moment, kdy druhá skončila. Nechybí tomu každopádně pohodová atmosféra a postavy budete mít rádi už od první epizody. 80%

plakát

No není to romantika? (2019) 

Úvodní třetina měla dobře našlápnuto, skvěle glosovala děj romantických komedií. Bohužel zbytku už nejen že se vytratil nadhled a původní koncept, ale navíc to nebylo ani trochu vtipné a ani nějak zvlášť zábavné. A když pak přitancovali i muzikálová čísla, říkali jste si, o co tady vlastně jde? Můžete natočit romantickou komedii podle jasných pravidel, můžete jí glosovat, můžete být originální, romantičtí, můžete ji parodovat. Ale musíte se rozhodnout, co vlastně chcete. 50% "Možná si tě někdo vezme kvůli zelené kartě."

plakát

Vyproštění (2020) 

Nechávám bez hodnocení, protože jsem se nemohla absolutně dostat přes zvolený způsob snímání/kamery. Roztřesená kamera působící dojmem natáčení rodinné oslavy na mobil, s náhodně zabíraným úhlem i detaily, mě natolik otrávila, že jsem se ve výsledku skoro na nic jiného soustředit nemohla. Samozřejmě, je to čistě subjektivní problém, někoho tenhle způsob snímání může naopak víc vtáhnout do děje. Chris Hemsworth se do téhle role hodí, celkově je to takové lepší béčko 90. let s minimem patosu a vlastně trochu nezúčastněné, s odstupem od událostí, které se v něm dějí. Akčí scény dělané hezky po staru, na jeden dlouhý záběr, takže působí hodně reálně. Konec ujde, hlavnímu patosu se tvůrci vyhnuli. Netroufám si ale hodnotit, protože moje pocity z filmu jsou značně pošramocené již zmíněným způsobem snímání kamery.

plakát

Viktorie (2016) (TV seriál) 

Moderní představa o viktoriánské Anglii a dějinách obecně prodchnutá značnou dávkou romantického hávu i pohádky. Je skvělé dozvědět se pár historických faktů příjemnějším způsobem než z učebnice, nic to ale nemění na faktu, že dobové historie (chování, společenské konvence, postavení, atmosféra, sociální stránka obyvatelstva i pojetí samotné Viktorie), té mimo fakta, tam moc nenajdete. A v některých místech to připomíná rodinnou soap operu, ani ne tak dějem, jako spíš kýčovitým pojetím. Vedlejší dějové linky postav jsou neskutečně mělké. 60%

Reklama

Reklama