Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zmrzačený poručík Kyuzo Kurokawa sa počas druhej svetovej vojny, v roku 1940, vracia do rodnej dediny bez rúk, nôh a s úplne zohyzdenou tvárou. Nedokáže rozprávať, nevedno, či počuje alebo chápe, čo sa mu hovorí.
Má ale tri vyznamenania, takže pre dedinčanov je hrdina – inšpirujúci symbol heroickej obete pre vlasť a cisára. Pre svoju ženu je však bremenom, ktoré bude niesť až do konca života. Je jej povinnosťou starať sa o hrdinu a byť poslušnou manželkou. Väčšina príbehu je preto venovaná zvláštnemu spolužitiu nerovného manželského páru, v ktorom on expresívnym pohybom očí a zvieracím chrochtaním dôrazne vyžaduje dôkladné zaopatrenie, či už ide o jedlo alebo sex.
Ako keby sa tu zrkadlil osud Japonska, ktoré arogantne vstúpilo do vojny práve v čase, keď sa Kyuzo vracia domov. Aj chovanie ľudskej „húsenice“ sa pozvoľna mení. Počiatočnú agresivitu vytláčajú nočné mory, ktoré narúšajú podvedomie a vina nahrádza pýchu, ktorou bol opantaný. (Ronee)

(více)

Recenze (8)

GodKnows 

všechny recenze uživatele

Najvacsia kravina aku som mal moznost vo Varoch vidiet. Cely scenar je zalozeny na tom ako sulozi bezruky a beznohy chlap so zenskou. Pocas predstavenia som si povedal ze ak tam este raz budu trtkat tak odchadzam zo saly. Stalo sa. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Provokativní snímek podle povídky předního spisovatele japonského stylu eroguro (erotic-grotesque) Ranpóa Edogawy rozvádí situaci, kdy se despotický macho vrací z války k manželce jako "lidská housenka", tedy bez rukou a nohou, navíc bez schopnosti mluvit. Nelidské torzo ověšené medajlemi v sobě zosobňuje paradox šovinistického systému císařského Japonska v době před druhou světovou válkou a ukazuje, kterak fanatizující ideologie přehlíží člověka a vyzdvihuje ideál oproštěný od jeho lidské (ve smyslu tělesné) podstaty. Muž veřejně velebený jako Bůh války je v soukromí redukovaný na základní potřeby jíst, spát a souložit, čímž se převádí tradiční genderové imperativy do podoby karnevalové frašky. Film je nicméně jen na celovečerní stopáž roztažená teze, která navíc závěrečným statistickým výčtem válečných obětí vyznívá nesoudně apelativně. PS: Naproti tomu manga zpracování stejné povídky od provokativního undergroundového autora Suehira Marua představuje famózně rozlíženou vizi reality utopené v bizarní tělesnosti. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Nízkorozpočtové, komorní, nechutné, zvrácené, těžce tragické. Vypovídající hodnota snímku je drsná a nemilosrdná jak kulka mezi oči. Nechutné drama na pozadí válečné situace v Japonsku a potažmo v celém světě za 2. sv. války. Wakamatsu se nezapře a předkládá divákovi slušný počet nechutných sexuálních scén mezi těžce postiženým válečným "hrdinou" a jeho manželkou. Celé to ale odkazuje na naprostou zbytečnost války, naivního hrdinství a zejména japonské "hrdinské morálky", která v tomto filmu dostala jednu z nejsilnějích kritik, jaké jsem kdy viděl. Wakamatsu prostě celému Japonsku na sklonku života sděluje: "Jste odporní, naivní a trapní hrdinové" ... Film dost nudí, je zpracován spíše televizním stylem, i přes nemilosrdnou výpověď jsem se bohužel docela nudil ... ()

HoneyBunny 

všechny recenze uživatele

Film o japonském veteránovi z druhé světové, který přišel o obě ruce a nohy, nemůže mluvit a v hlavě mu to moc nefunguje, by mohl být skvělý. Tvůrci se tu asi snažili a psychologické drama, ale klopýtají ve vykreslování psychologie a po chvíli se začnou opakovat. Výsledkem je i přes krátkou stopáž utahaný a nudný film s nepřehlédnutelnými formálními chybami. Hmm, možná se na to podívejte, jestli vás zajímá, jestli invalidové mohou souložit... ()

bassator 

všechny recenze uživatele

45th KARLOVY VARY INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2010 (Caterpillar / CATERPILLAR / Housenka) - S hlavním "hrdinou" jsem sympatizoval jen pár minut, pak jsem si celý film přál aby mu už tu "hubu" někdo nadobro zavřel i když nevyslovil ani slovo... - 8. 7. 2010 - kino Thermal - Kinosál B - Karlovy Vary - 60% ()

Reklama

Reklama