Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Prolog filmu uvádí: "Ocelový kruh svírá Vídeň. Zvláštní postavy vystupují z prachu hroutící se rakouské říše. Jednou z nich je X - 27. Mohla být největším špionem všech dob, kdyby bývala nebyla žena." Film je založen na Sternbergově stejnojmenné povídce, pojednávající o vídeňské pouliční prostitutce, jejíž služby využije v rámci rakousko-ruského konfliktu špionážní služba. Paramount se rozhodl nazvat film Zostuzena navzdory jeho protestu, neboť ona dotyčná dáma nebyla zostuzena, ale postavena před popravčí četu. Tato scéna byla natáčena ve velkém hangáru pro balony, aby bylo dosaženo silné ozvěny. Technici za tento způsob nahrávky odmítli nést zodpovědnost. Sternberg i zde kultivovaně rozehrává melodramatický příběh silných jedinců postavených do krajních situací. Opět činí hlavní hrdinku citově i charakterově nejzajímavější postavou.

„Zneuctená“ je jeden z najlepších filmov Josefa von Sternberga. Rajner Verner Fasbinder zaradil „Zneuctenú“ do prvej desiatky najlepších filmov v histórii kinematografie. Špionážny film z obdobia 1. svetovej vojny vychádza zo skutočných udalostí a z postavy svetoznámej špiónky menom Mata Hari. Marie Kolverer, najzvodnejšia špiónka rakúskej monarchie, je vyslaná do Ruska, kde slúži svojej vlasti v prestrojení. Marlene Dietrich stvárnila vo filme svojho dvorného režiséra Josefa von Sternberga jednu z najcharizmatickejších rolí svojej hereckej kariéry. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (23)

snob 

všechny recenze uživatele

Nemám nic proti. Marlene Dietrich, hrála jak hrála, tvářila se jak se tvářila, byla čím byla. Nadšený jsem z toho nebyl. Mohla být i něčím zcela jiným. Ale mory mě braly z neustálého úsměvu Victora McLaglena. Nejednou jsem si říkal - Bože, on má snad tetanus v akutní fázi, kdy už prostě nejde z tváře vyhnat tu křeč. Závěr filmu byl roztomile patetický. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Jestli se dá Dishonored i dalším spolupracím Dietrich a Sternberga něco vyčítat, tak to, že božská Marlene neslouží filmu, ale naopak film slouží jí. Vše je podřízeno tomu, abyste na ni ani po skončení závěrečného titulku nemohli zapomenout - a alespoň z mého pohledu se to daří skvěle. A závěrečná scéna je naprosto úžasná. Je jasné, o kom se mi dnes bude zdát. ()

Reklama

Radko 

všechny recenze uživatele

Sternbergova verzia príbehu, ukazujúca kariéru jednej z najzáhadnejších špióniek dejín, rovnako chladnokrvnej ako vášnivej, ukrývajúcej tajomstvo najvnútornejších pocitov raz za maskou zvodného vampa, inokedy za naivným výzorom ruskej sedliačky (premeny Maty Hari sú neskutočné). Verzia, ktorá cez sladkobôľny príbeh nenaplnenej lásky odkrýva spôsob jej práce, no zahaľuje motívy. Dominujú obrazy prezdobených sídiel, diktovaných kánonom monarchie, ovplyvňujúce zariadenie nielen sídiel generality, ale napr. aj kuplerajov, spoľahlivo uvádzajúce príbeh do doby prvej svetovej. Všetky výjavy okázalosti, či časté použitie vrstvenia obrazu, akoby snovo odrážali osud špiónky. Premietol sa v ňom život a zbrane ženy v postavení, do ktorého bola viacmenej dotlačená - predstierané vášne, chladnokrvné fígle a potláčané city. Výkon gotickej krásky s uzulinkými perami bez kúska krvi v tele - Marlene Dietrichovej s nádhernými nohami (hrajúcimi významnú úlohu v úvode aj v jednej zo záverečných scén) - korunuje ďalší z kinematografických skvostov (podľa Fassbindera šlo o jeden z desiatich najvýznamnejších filmov vôbec). ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

podla tej ukecanej buzny Wernera Fassbindera ide o jeden z najvyznamnejsich filmov vobec. No, silne pochybujem, respektive rovno znevazujem jeho slova - medzi najvyznamnejsie a najslavnejsie filmy urcite davam Yasujiro OZu- a a jeho film Tokyo Monogatari + Wellesov Obcan Kane. Takze to, co tvrdila tato ukecana bukvica mam uprimne vprdeli, teda zase pardon, to mi uslo a chcel som napisat, ze zasadne nesuhlasim, lebo mam 2. kandidatov na najvyznamnejsie filmy. 50 % ()

IdaHutt 

všechny recenze uživatele

Josef von Sternberg se pomalu stává mým favoritem. A to pro skvělé filmařské oko - žádný jeho záběr není nudný, každý je promyšlený do detailu, každý je rafinovaně nasvícený. A také si čím dál víc cením von Stenberga pro jeho jedinečnou schopnost organicky spojovat groteskní s romantickým. Jeho filmy vnímám jako vysoce stylizovanou "hru", jež je záměrně, programově vzdálená jakékoli nudné realitě. Je to asi stejný rozdíl jako mezi extravagantními modely na předváděcím molu a běžnou konfekcí na ulicích. Marlene Dietrich nemůže obyčejný smrtelník potkat na ulici. Tu může potkat jedině na filmovém plátně. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (1)

  • Postavu plukovníka Kranaua mal pôvodne hrať Gary Cooper, ale odmietol ju, pretože mal prisľúbené, že už nikdy nebude pracovať s Marlene Dietrich, s ktorou si zahral už vo filme Marocco (1930). Nakoniec si však spolu zahrali aj vo filme Pokušenie (1936). (Michal74)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno