Reklama

Reklama

Celovečerní povídkový animovaný film je sestaven ze čtyř animovaných epizod a hrané části, která vše spojuje a vytváří rámec příběhu. Každá z pohádek bude zpracována jinou technikou a jiným tvůrčím týmem. První epizoda inspirovaná Pohádkou o princezně, která se nesmála, je animována poloplastickou technologií. Režisérem této povídky je Břetislav Pojar a výtvarníkem Pavel Koutský. Druhý příběh využívá klasickou animaci loutek. Výtvarníkem a režisérem je Michal Žabka a příběh o Víle a účetním je zábavný pro děti a poučný pro tatínky. Třetí část je animovaná velmi neobvyklou technologii papírové ploché loutky v reálném prostoru. Výtvarníkem je Bára Dlouhá a režisérem František Váša. Příběh o rybáři, jeho ženě a zlaté rybce je známý, jeho nová interpretace ve světě kol a motorů je však naprosto nová. Čtvrtá epizoda se odehrává v nedaleké budoucnosti. Režisér a výtvarník Libor Pixa doufá, že zdravý rozum zvítězí nad chamtivostí a touhou být za každých okolností první. Režisérem hraných předělů bude Jakub Kohák. Vypravěčem bude zpěvák skupiny Chinaski. (oficiální text distributora)

(více)

Zajímavosti (8)

  • Ondřej Vetchý, jehož postava je ve filmu neúspěšným spisovatelem, který se poukouší i o básně, čte na začátku filmu básnickou sbírku "Býti básníkem". Trefně tak čte poslední básnickou sbírku českého literáta Jaroslava Seiferta, jelikož i postava Ondřeje Vetchého skončila díky básnické sbírce. (MTHRFCKR)
  • Hrané epizody se natáčely na přelomu října a listopadu 2010 na různých lokacích v Praze, Poříčanech a hlavně v Mladé Boleslavi, kde generální partner filmu Škoda auto umožnilo natáčení v prostorách, kde se nesmí ani fotit, natož filmovat. Natáčet za plného provozu byl adrenalinový zážitek jak pro štáb, tak pro ochranku a možná i zaměstnance Škody. (LEGACY)
  • Povídka “O Vincentovi” je realizována klasickou 3D animační technologií, zvláštností je však režijní pojetí. Zkušený 3D autor Libor Pixa dobře ví, jaké jsou kapacity a možnosti českých 3D animátorů, a proto napsal scénář tak, aby dynamizoval hru střihem. Kromě toho může mít tato povídka přívlastek kosmopolitní, protože některé její části vznikaly v Británii, jiné v Argentině nebo Rumunsku. (LEGACY)
  • Technologie povídky “O rybáři...” vypadá zdánlivě jako nejjednodušší, avšak opak je pravdou. Vývoj technologie animovaných papírových postaviček probíhal přes půl roku. Nebylo lehké zajistit, aby papírové figurky pevně stály v reálném prostředí a přitom se volně pohybovaly jako loutky. Postupně ateliér zaplnilo neuvěřitelné množství fází ručiček, hlaviček a nožiček. Hlavní animátor Alfons Mensdorff Pouilly tak několikrát denně obracel oči v sloup se slovy: ”Zlatá klasická loutka.” (LEGACY)
  • Příběh “O princezně...” je animován poloplastickou technologií, čili tak, že figurky mají poloplastický reliéf a při animaci leží na průhledném skle. Inovací této technologie bylo, že všechny elementy se natáčely postupně na klíčovacím pozadí. Takto nasnímané prvky se poté sesazovaly v počítačích vzájemně dohromady i s pozadím. (LEGACY)
  • Natáčení animací začalo v listopadu 2009 nejkomplikovanějším loutkovým příběhem "Účetní a víla". Další příběhy se postupně přidávaly v průběhu roku 2010. (LEGACY)
  • Snímek byl natočen podle stejnojmenné knihy, kterou Jiří Marek napsal už dříve pro své děti, když jim chtěl udělat radost. (camper)
  • Hudbu k filmu složila česká kapela Chinaski. Dokonce vyjde speciální soundtrack, jenž bude obsahovat i písně, které ve filmu nezaznějí. (Yardak)

Reklama

Reklama