Reklama

Reklama

7 dní v Havaně

  • Česko Sedm dní v Havaně (festivalový název) (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

7 dní, 7 režisérů, 1 vášnivá Havana  PONDĚLÍ (Benicio Del Toro) – Americký mladík Teddy Atkins (Josh Hutcherson) se rozhodne využít nabídku taxikáře a zažít tak jedinečnou netradiční, okružní jízdu Havanou.
ÚTERÝ (Pablo Trapero) – Významný filmový režisér (Emir Kusturica) přijíždí na Kubu převzít ocenění za své dílo, jeho osobní život je však v troskách. Kdo by čekal, že pomoc nalezne u svého řidiče, z něhož se vyklube skvělý trumpetista.
STŘEDA (Julio Medem) – Kubánská zpěvačka Cecilia se nemůže rozhodnout mezi slibnou kariérou ve Španělsku a životem v Havaně se svým přítelem Josem.
ČTVRTEK (Elia Suleiman) - Palestinský novinář má za úkol udělat rozhovor s prominentní kubánskou osobností. Čekajíc na svou schůzku se potuluje Havanou a postupně zjišťuje, že to, co mělo být původně zabíjení času, se změnilo v test jeho skutečné osobnosti.
PÁTEK (Gasper Noé) – Rodiče atraktivní afro-kubánské školačky Yamilslaidi jsou přesvědčeni, že jejich dceru zbaví očistný rituál kletby: lásky k dívkám.
SOBOTA (Juan Carlos Tabío) – Jeden obyčejný den v životě Mirty, která se dvěma pracemi a výrobou cukrovinek snaží zajistit potřeby své rodiny.
NEDĚLE (Laurent Cantet) – Podaří se Marthě a jejím sousedům uspořádat obřad pro Pannu Marii, jež se jí zjevila ve snu a chce po ní veřejnou oslavu… a to ten samý večer?! (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (60)

salalala 

všechny recenze uživatele

Značně nevyrovnaná sbírka sedmi povídek je hodně rozporuplná. Začátek je velmi příjemný a svěží a první tři povídky jsou skutečně poměrně dobré. Kusturica si roli užívá, je tu i nějaký ten humor, zrežírované je to slušně a nechybí ani parádní latinskoamerická hudba, která vlije krev do žil. Pak to ale dost upadne a dostaví se povídky prazvláštní, bez hlubšího smyslu a pointy. Příběhy zkrátka jen naznačí zajímavé téma, ale nijak negradují, prostě skončí. Filmařsky možná nejlepší mi přišel Pátek Gaspara Noého, který má skvělou atmosféru a minimalisticky pracuje s napětím a beze slov dokáže obsáhnout úplně vše. Jeho celkový smysl mi ale bohužel unikl a se zbytkem filmu ostře kontrastuje - zatímco zbývajících šest povídek je víceméně veselých, tahle je temná a depresivní. Divácky nejpřívětivější je rozhodně závěrečný kousek, který přesně plní účel toho, co bych čekal od filmu o Kubě - bláznivý, potrhlý, směšný, ale zároveň energický. To tu bohužel chybí. Když to zhodnotím a tak nějak zprůměruju, vyjde mi ryzí průměr a tři hvězdy. 50% ()

Mishqo 

všechny recenze uživatele

Hrozne slabé!! Tie jednotlivé segmenty boli naozaj oničom. S výnimkou asi jedného ma neoslovil žiadny. No sem tam vo filme zaznela nádherná kubánska hudba, ktorá ma nútila vrtieť sa na mieste =D Ak to malo povedať niečo a Kube ako takej, jej spoločnosti a hodnotách, tak takmer všetci režiséri šľapli vedľa. ()

Reklama

Slarque 

všechny recenze uživatele

Pablo Trapero nabídl nejméně povedenou část – ožralý Emir Kusturica na filmovém festivalu snažící se dovolat domů do Srbska je o ničem. Elia Suleiman nabídl aspoň cit pro absurditu a pečlivě centrálně komponované záběry. Jinak první čtveřice jsou prostě povrchní turistické poznámky na téma hudba, Kubánky, rum. Gaspar Noé ovšem tuto pohlednicovou skládanku razantně narušil. Naprosto jiná atmosféra, svícení, kamera, práce s hudbou, absence dialogů – jednoznačně nejvýraznější část filmu. Ani poslední dvě povídky už nesklouznou k obrázkům pro turisty, takže to nakonec nebylo tak slabé, jak jsem se ještě v polovině filmu obával. ()

ABLABLABLA 

všechny recenze uživatele

O čem tohle jako mělo být? I přestože je to povídkový film od různých režisérů, ještě neznamená, že musí být naprosto nesmyslný a o ničem. První příběh? Americký mladoch, trochu debil, si chce užít s nějakou kubánskou slečnou a užít si noční Habanu. Druhý příběh? Ztrozkotaný režisér je v kuse v lihu, jde si převzít nějakou bezvýznamnou cenu a oči mu otevře jamik. Třetí? Borka udělá velkou chybu, protože zahodí jedinečnou příležitost kvůli nefungujícímu vztahu, jen aby neměla černé svědomí. Čtvrtý? Nemám ani páru, co tenhle měl znamenat. Nějaký starý zmatený chlápek chodí po Havaně a čučí, spíš hypnotizuje, co se děje kolem. Pátý příběh snad taky vysvětlení nemá. Prostě rodiče se rozhodnou, že dcera musí podstoupit jakýsi rituál, kde ji vysleče a omyje vodou nějaký šaman bo co kvůli tomu, že něco měla s holkou. Šestý je o ženské, co se snaží zajistit rodinu a tak dře jak mezek ve dvou pracích a mezitím její chlap chlastá a dcera zdrhne na voru do Ameriky (a jestli na sebe měly příběhy navazovat aspoň trochu, tak to byla ta blbka, co odmítla jet do Madridu a mít kariéru, jen aby zůstala se svým borcem, a tady s ním uteče na voru do Ameriky.. fakt výhra děvče). No a sedmý příběh? Ten byl o babě, co jí úplně jeblo v hlavě, svolala celý barák, aby zbourali zeď, postavili uprostřed pokoje fontánu, ušili ji k tomu žluté šaty, vymalovali pokoj a přitom nehne ani prstem a jen buzeruje ostatní. Takže docela jsem se na to těšila, vypadalo to dost zajímavě, ale byla to s prominutím sračka o ničem /nebo o hovně?/. ()

Krt.Ek 

všechny recenze uživatele

Navštivte radši Tokio. Neprohloupíte! Co se týče 7 dnů v Havaně z nižšího standardu skrze umně užitou rapidmontáž nahrazující slova a hororový nádech vybočuje pouze páteční povídka G. Noého. Jako celek na mě filmová Havana ve své reprezentaci pak zapůsobila jako místo, které má svůj půvab, svou osobitost, nakonec se však před každým návštěvníkem uzavře do svých vlastních zákonitostí a labyrintů (ne nadarmo jsou tři ze sedmi povídek vyprávěné z pohledu turisty), takhle ale při pohledu zvenčí nutně působí každé velkoměsto. 50 % ()

Galerie (167)

Zajímavosti (1)

  • Film sponzorovala společnost Havana club international, která od roku 1878 vyrábí v Santa Cruz del Norte havanský rum. (M.B)

Reklama

Reklama