Obsahy(1)
Hlavním hrdinou romantického příběhu o osudové lásce je Nasser Ali Khan (Mathieu Amalric), nejslavnější houslový virtuóz své doby. Ten si jednoho dne zničí své skvělé housle, a protože žádné další, se kterými by byl skutečně spokojený, nemůže najít, rozhodne se, že se odevzdá smrti. Ulehá do postele a vzpomíná na svůj mnohdy legrační osud a vztahy a sní a představuje si budoucnost. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (117)
"Na poetické filmy přesvědčené o nadřazenosti umění nad realitou nejspíš nemá smysl uplatňovat racionální měřítka. Kuře na švestkách je nicméně tím typem filmu, jehož autoři se natolik soustředili na „krásnou“ formu, že nezvládli uhlídat obsah." více
"To, samozrejme, razantne zmenšuje jeho potenciálne publikum a vyžaduje od diváka nielen trpezlivosť, ale i konkrétnu náladu. Ak sú obe tieto podmienky splnené, ponúka veľmi zaujímavý a podnetný zážitok. Škoda len, že sa neunúva tú správnu atmosféru navodiť. Tu vstupuje do hry akési umelecké alibi –…" více
"Nasserova minulost má poetiku, krásu, emociální sílu a stejně jako všechny roviny příběhu i určitý vtip, ale s odstupem času vám může zápletka přijít možná až podprůměrná, aniž by to zkazilo celou podívanou. Kouzelné zpracování to určitě dostatečně vynahrazuje." více
"Občas připomene Velkou rybu, občas Amélii z Montmartru, občas Persepolis, ale dohromady nakonec tvoří svébytný celek plný fantazie, dramatu, slz, úsměvů i životních pravd. I přes střídmé výsledné hodnocení, zapříčiněné až násilnou roztříštěností snímku, mi v hlavě rezonuje pozitivně" více
"Na rozdíl od Persepolis je tato adaptace převážně hraná, až na krátkou roztomilou historku o neúprosnosti osudu vyprávěnou zábavně ďábelským andělem smrti. Satrapi a její kolega Vincent Paronnaud ovšem mají nepopiratelný cit pro výtvarno a vizuální stránka jejich druhého společného filmu díky tomu…" více
"Kuřete na švestkách má za hlavní cíl okouzlit diváka a dojmout ho zvláštním pojetím velkého romantického příběhu. Při cestě k tomuto cíli mu lze máloco vytknout, snad jen, že k závěru jsou divákovy emoce trochu příliš vedeny za ruku, a zbaveny tak jakéhokoliv odstupu. Naštěstí stále přetrvává pocit…" více
"Kuře na švestkách se od předchozího Persepolisu liší také na místě vypravěče. Na rozdíl od autobiografického „animáče“ je příběh Násira Alího založený na čisté fikci. Satrapi už neakcentuje politická témata (ačkoli i tady třeba vystupuje bratr Násira Alího coby politicky angažovaný komunista), zato…" více
"Nyní komiksovou formu s (opětovnou) pomocí Vincenta Paronnauda převádí do hrané podoby. Neznamená to, že by se vzdali výtvarných výrazových prostředků a zbavili vyprávění, které může platit za dobovou výpověď o kultuře jedné oblasti, hravosti fantazie a mytologických libůstek. Kuře na švestkách se…" více
"Bohužel oné hravosti není dost. Kdyby držela režie nohu na plynu po celou dobu, jednalo by se o vynikající podívanou, ve které by divák jistě s každým opakovaným zhlédnutím nacházel další a další perličky. Satrapi s Paronnaudem ale pedál sešlápnou jen občas, a tak vedle stylových a zábavně…" více
"Kuře na švestkách, mj. nejoblíbenější jídlo hlavní postavy, je lehce stravitelný dramaticko-romantický film s úvahovým a vizuálním přesahem, kvůli kterému se liší od průměrných podívaných. Jednoduché, avšak originální zpracování neublíží ani mužskému doprovodu." více
"KUŘE NA ŠVESTKÁCH dýchá výtvarným „koncertem,“ stylizovanou vizualizací, doprovázenou podmanivě působivou řečí hudební symfonie. Ladnost vedení zpomalených záběrů působí svitem malebnosti, sladce vábivou nostalgií i snílkovsky čarokrásnou barevností, jako příklad uvádím scénu třpytivě padajících…" více