Reklama

Reklama

Podivný flám

(studentský film)
  • USA The Weird Night
všechny plakáty
Trailer

Obsahy(1)

Doktor Sobota umírající na rakovinu tráví poslední dny svého života v depresi a v podnapilém stavu. Se svým osudem se navzdory velké chuti žít už tak nějak smířil a teď bloumá noční Prahou s lahví rumu v ruce a čeká, kdy to na něj přijde. Tady se mu však do cesty staví muž, který je jeho přesným opakem. Zdravý sebevrah neustále skákající z mostu, který ne a ne umřít. Svou odolnost vůči sebepoškozování navíc vysvětluje tím, že je upír. Mezi umírajícím lékařem s chutí žít a věčně žijícím upírem s touhou zemřít tak vzniká prazvláštní pouto, které oba muže spojuje po celý Podivný flám. Film protkaný lehkým humorem, rádoby filosofickými úvahami nad životem a smrtí a strašidelnou atmosférou staré Prahy kombinuje prvky komedie a tradičního hororu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (13)

honajz 

všechny recenze uživatele

Opět, jak tomu u současných studentských věcí bývá, dokonalý vizuál a velmi slušná forma, ale myšlenkově to pokulhává na obě nohy. Chybí větší promyšlenost světa „za tím“, jak funguje, a koneckonců i to povídání o čase a našem životě, o tom, že na to, co skutečně chceme, není nutno tisíc let, tak i to je žel odfláknuté na úrovni nějakého laciného esoterického časopisu. Přitom i zahrané je to poměrně fajn, a celkově to má náběh na slušné romaneto nebo prostě tajuplný příběh ze staré Prahy (ano, vím, část se točila v Písku), ale chybí tomu větší promyšlenost a jistá hloubka. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Tak na studentský film to vůbec není špatné. Nic originálního z toho sice nevypadne, herecky to je poněkud nevýrazné a bůhvíjak silné dojmy jsem z toho taky neměl, ale nějakou atmosféru to mělo, nenudil jsem se u toho, kamera byla slušná a ani ten scénář není úplně marný. Celkově to ale je průměr, na studentský film mírný nadprůměr. 3* ()

Reklama

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Dost odlišně pojatý snímek než jsem popravdě zvyklý, ale na české poměry docela obstojně zvládnutý. Já sice moc nejsem na „filozofické kecy“, ale oba pánové své role zvládli. No a hlavně díky Oldřichu Navrátilovi jsem dokázal přimhouřit i oko nad tím, že hororová podstata snímku ustoupila do pozadí té psychologické/filozofické. Rovněž bych chtěl ocenit práci kameramana, který si vedl opravdu velmi dobře. ()

blackrain 

všechny recenze uživatele

Mám ráda Kampu a Karlův most, když tam nepochodují davy cizinců, jsou ta místa úplně jiná. Oldřich Navrátil mi připomínal jednoho mého známého shodou okolností také doktora, ale nikoliv onkologa. Budu se muset podívat, jestli nemá špičáky nějak delší než je běžné. Zubní kartáček pobavil. Atmosféra a hudba opět krásná. ()

Aelita 

všechny recenze uživatele

Lidský strach ze smrti pochází z nevědomosti, ke které patří mimo nevědění toho, co je po smrti, i nepochopení povahy času. Dnes lidé čas velmi přeceňují, což odráží i moderní mantra "čas jsou peníze". Děje se to proto, že čas hraje v dnešním světě důležitou roli jako faktor synchronizace obrovského množství dějů a činností, podobně jako peníze hrají roli ekvivalentů věcí a činností. Nicméně sám čas má jinou povahu než synchronizace. Čas je dlení, nikoliv směr. Dá se vydělit asi čtyři-pět takzvaných šípek času (směrů ukazujících posloupnost či návaznost pozorovaných procesů) – termodynamickou, kosmologickou, elektromagnetickou, biologickou, psychologickou. Ze všech je však nejdůležitější a nejzákladnější ta psychologická – subjektivní, protože právě z lidského subjektivního vnímání vycházejí všechny lidské představy o vesmíru, všechny teorie a pojmy, všechny kauzální souvislosti. Nicméně čas jako plynutí nebo střídání něčeho je iluze, stejně jako prostor. V souboru lidského vědění již dávno existuje odpověď na otázky, co je prostor, čas, vědomí a život, ale málokdo chce vnímat a hlavně uplatňovat v životě opravdový obsah a význam těchto informací, protože za prvé tyto informace odporují subjektivním dojmům a za druhé nikdo by si nechtěl připustit, že žádný vývoj ani změny neexistují, protože by tak přišel o naději na něco lepšího nebo aspoň jiného. Svět je soustava současně existujících věčných a neměnných stavů celku – Jsoucna, relativně nebo spíše subjektivně rozloženého na vzájemně propojené součásti, kde prostor a čas jsou orientační faktory souvztažnosti těchto součástí a vědomí je síť, spojující součásti do různých dílčích celků a zrcadlící tyto stavy součástí Jsoucna. Existence celku i každé vymezené součásti je věčná a neměnná. Vše je pouze tady a teď. "Ve věčnosti není žádný čas, jen okamžik." Stejně tak ani v okamžiku není žádný čas, jen věčnost. Jediná existující iluze, která neměnnou věčnost stavů zastírá, je iluze střídání stavů vědomí a jejích spojení v jeden život. Jeden stav omezeného vědomí je však vlastní pouze jednomu stavu omezeného jsoucna a globální Vědomí je vlastní pouze globálnímu Jsoucnu. Vědomí člověka vždy zrcadlí současný okamžik, minulost je zahalená zapomněním a budoucnost nevěděním. Proto řešit otázku věčného života je totéž co řešit otázku věčné smrti nebo věčného narození a věčného umírání, protože tyto stavy jsou všechny věčné a neměnné a existuji současně s okamžikem věčné přítomnosti současného já. Subjektivní dojem změny vzniká z jejich porovnání. Člověk stále řeší sebe v situacích, ve kterých není, místo toho, aby si naplno uvědomoval a prožíval ten věčný okamžik a ten věčný stav, ve kterém je. ___ Témata "nesmrtelný mezi smrtelnými" a "smrtelný vedle nesmrtelných" již byla zkoumána v dílech lidské kultury mnohokrát. Proto by skutečně tvůrčím novátorským krokem bylo prozkoumání tématu "věčný svět nesmrtelných" – jaké problémy, etické otázky nebo životní úkoly by řešila takováto společnost a její jednotliví členové? Dokáže vůbec smrtelný pochopit život a duši nesmrtelného? Čili je si lidstvo opravdu jisté, že nesmrtelnost je ráj, nebo je to zas jen pomýlená touha po změně? ____ Sám film je taková typická televizní pohádka z vysílání pro děti na ČT2 nebo ČT :D. () (méně) (více)

Galerie (6)

Zajímavosti (1)

  • V "doupěti" postavy Matěje Balcara visí na zdi plakát poutajicí na jeho jiný film Marnost nade vše (2012). (alambert)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno