Reklama

Reklama

Půjčovna koček

(festivalový název)
  • Japonsko Rentaneko (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

"Keď sa cítite osamelo, nič nie je lepšie ako spoločnosť mačky.'' Sayoko (Mikako Ichikawa) na seba nejakým spôsobom neustále priťahuje pozornosť mačiek. Či je to v parku na prechádzke, alebo denných pochôdzkach, ba dokonca pri jazde na bicykli, všade sa na ňu mačky "lepia". Prichádzajú k nej a hľadia na ňu. Odkedy jej stará mama umrela, je to tak. Zrejme to prebrala po nej. Keďže však priťahuje iba mačky, nie ľudí, je stále sama. Preto sa rozhodne, že ich začne prenajímať. Ako na každú dieru existuje záplata, tak na každú pustotu v srdci existuje iná mačka, ktorá ju zacelí. Avšak sú i také diery, ktoré ani láskavosť mačiek nevyplní... (sochoking)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (8)

Lacike 

všechny recenze uživatele

Taky zvlastny film v ktorom dej nikam poriadne negraduje. Len sledujeme epizodky jednej osamelej zeny, ktora prenajima dalsim osamelym ludom svoje macky. Napriek pomalemu tempu to nenudi. Najviac ma bavila epizodka s pracovnickou v autopozicovni. Trochu mi je luto, ze sa hlavna hrdinka nikam neposunula a nadalej ostala sama. Tento film mi do velkej miery potvrdil stereotyp o ludoch, ktory maju macky. Taky smutny stereotyp. Za jedno pozretie to rozhodne stoji. 6/10. ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Rent a cat je taký malý, ale hlavne veľmi roztomilý film, kde sa síce o nejakom plnohodnotnom príbehu moc hovoriť nedá, ale aj tak sa mi na to príjemne pozeralo. Celé je to podané epizódne, takže jednoducho len hlavná hrdinka niekomu prenajme mačku a nejaký čas sa s ním priatelí, čo sa v priebehu niekoľkokrát opakuje, takže skutočne nič výnimočné, pričom ešte aj to tempo je dosť pomalé, ale nemôžem povedať, že by som sa pri tom nudil. Nesie sa to v príjemnej atmosfére, hlavná hrdinka si ma získala, len sa o nej mohlo dozvedieť viac a na celkovej roztomilosti ešte pridáva aj tá častá prítomnosť mačiek, aj keď o tie tu vlastne vôbec nejde. Tu ide hlavne o to spríjemnenie života osamotených ľudí, ktorým chýba nejaké to priateľstvo, ale našťastie je to podané tým najlepším možným spôsobom, takže žiadna zbytočne prisilná hra na city. A tu sa mi páčili hlavne rozhovory s pracovníčkou v autopožičovni, ktorá bola zo všetkých týchto epizódnych postáv najzaujímavejšia. Humor tiež nesklame, toto rozhodne nie je žiadna klasická komédia, ktorej by išlo o vyvolávanie smiechu, ale pozerá sa na to s jemným úsmevom na tvári, čo mi vyhovuje. A tak síce lepšie hodnotenie dať nemôžem, predsa len skôr uprednostňujem iné typy, ale určite nie som sklamaný, Japonci takéto filmy vedia a pri správnej nálade si rád niečo podobné pozriem. 66% ()

Reklama

Courtemanche 

všechny recenze uživatele

Vynikající snímek, ale rozhodně ne pro hlavní proud diváků. Šitý pro hledače zvláštních filmů, v tomto případě milých příběhů. Takřka nulový tempo a děj taky jen ten minimálně nutný. Ogigami je ale jako břitva, srší nápady (ve stylu minimal), a pokud vás zaujme i herečka v hlavní roli, Mikako Ičikawa, tak je vymalováno. To nejlepší koření tady je právě ona, její až nejaponský styl hraní (grimasy, atd), mě zcela okouzlila. ()

Tyckin 

všechny recenze uživatele

Příjemná pohodovka s kočičkama o lidské povaze a samotě. Dalo by se skoro říci, že film o jedné roli - tu ovšem Ichikawa Mikako ztvárnila úchvatně - když jela s tím vozíkem naloženým kočkama a vyřvávala okolo "rentáááá-neko!", to nemělo chybu :-) Kočičky samozřejmě hrály velkou úlohu, zejména kočičí mistr se tvářil luxusně otráveně :-) Ale ani další lidské role většinou nebyly vůbec špatné, za zmínku stojí zejména prudérní soused(ka), fakt na zabití :-) Nejedná se o žádné světoborné dílo, ani obsah není nějak zvláště pestrý a bohatý, přesto jsem byl víceméně celou dobu spokojen a díval se s úsměvem na rtech. Lehkou nepříjemností bylo akorát místo v první řadě, což v kině opravdu není ideál. Ale i tak palec nahoru pro film i pořadatele Eiga-Sai, dobrý kousek. 75% ()

Carodej_pes 

všechny recenze uživatele

Film je tvořen nádhernou formou, která vyvolává dojem nesmírně uceleného díla. Děj se pohybuje dopředu, aby se elegantním obloukem vrátil na začátek, ale v obměněné podobě. Je opravdové umění udělat repetici tak, aby o ní divák věděl (nebo ji alespoň tušil) a zároveň aby mu při dalších opakováních přinášela něco nového k vypozorování – tedy aby repetice sama sebe i popírala. Proto nelze jednoznačně označit formu filmu za epizodickou, stejně jako nelze s jistotou tvrdit, že právě takovou formu nemá. Nýbrž co je pro hlavní postavu vlastně epizoda? Jedna výpůjčka, nebo jeden celý život? Cítím, že se jádro filmu dotýká filozofických otázek o smyslu života (jeho uspořádáním), a dotýká se jich nikoli na verbální úrovni, ale prostřednictvím jazyka čistě filmového. ()

Galerie (25)

Reklama

Reklama