Reklama

Reklama

Domov

  • Rusko Dom (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

V rozlehlém domě uprostřed ruských stepí se schází celá široká rodina.Když se po 25 letech náhle na prahu dveří objeví i nejstarší syn Viktor, na světlo začnou vyplavovat dosud nedořešené rodinné konflikty. Nikdo však nemá ani tušení, že Viktor utíká před svou temnou minulostí a že bezcitní nájemní zabijáci v černých oblecích neúnavně hledají jeho tajný úkryt. Skutečným ohrožením už tedy nejsou jen komplikované rodinné vztahy, ale nebezpečí, které na ně číhá venku. Oleg Pogodin vytváří skličující, ale poetický film s podmanivou silou filmových obrazů, kde je cítit vliv nejen ruských filmových velikánů Andreje Tarkovského či Nikity Michalkova, ale i amerických westernů se silným motivem osudovosti a divoké přírody. (oficiální text distributora)

(více)

Zajímavosti (9)

  • Přes kladné hodnocení filmových kritiků film naprosto propadl v kinech. Tržby činily 142 tisíc amerických dolarů při rozpočtu 4 miliony. Film se tak stal jedním z nejztrátovějších ruských filmů roku 2011. (Aelita)
  • V Rusku mnohé šokovala podobnost finální scény filmu s masovou vraždou v obci Kuščevskaja v Krasnodarském kraji, při níž zločinecká banda zavraždila 12 lidí včetně čtyř dětí v listopadu 2010, kdy se zrovna natáčel film. (Aelita)
  • Dům – místo děje – navrhl a postavil filmový architekt Sergej Agin během půldruhého měsíce. Pro stavbu vyhledal a použil části starých domů ze sousedních vesnic – okenní rámy, dveře, vyřezávaná orámování oken, podlahová prkna, staré cihly atp. Právě stavba domu si vyžádala nejvíce času, kvůli čemuž se dlouho odkládalo samotné natáčení, které pak trvalo 53 dnů a bylo ztíženo četnými dešti. (Aelita)
  • K názvu filmu režisér řekl: "Nechtěl jsem žádné varianty. Chtěl jsem archetypální jednoduchý název. Bylo natočeno hodně filmů s tímto názvem. Dům – to je archetyp stejně jako zrcadlo. Právě takový musí být název pro film." (Aelita)
  • Existovalo celkem devět variant finální scény filmu. Kromě toho byl v rámci zkrácení stopáže vynechán prolog filmu, kde děd (ve filmu stoletý oslavenec) přijíždí během občanské války do těchto krajů pro státem nařízený výběr obilí od rolníků (tzv. prodrazverstka) a zabíjí při tom vlastního bratra. (Aelita)
  • Práce na scénáři byla započata již v roce 1998 a ukončena v roce 2005. Ačkoliv podle režiséra první verze byla nejlepší, scénář musel být čtyřikrát přepracován kvůli nedostatku peněz. Například bylo upuštěno od scény požáru v domě či finální dlouhé přestřelky ve stylu westernu. Přípravy k natáčení začaly až v roce 2007. Scénář byl ještě několikrát přepsán, protože tříhodinová varianta filmu neměla šanci být promítána v kinech. (Aelita)
  • Podle režisérových slov se idea filmu zrodila při rozhovoru s jedním operátorem, který mu předestřel obraz: "Představ si – na plátně je jen dům v otevřené krajině." V jiném interwiev zase řekl, že myšlenka natočit podobný film ho napadla během cesty po Rostovské oblasti při čtení knihy Williama Faulknera, když si uvědomil, že americká a ruská rodinná dramata jsou v podstatě stejná. (Aelita)
  • Základní myšlenkou filmu je podle režiséra to, že naše domovy přestaly být našimi pevnostmi. "Je to film o tom, jak se rozpadá rodina, přičemž se nejdříve rozpadá metafyzicky a pak i fyzicky. Vlastně je to sociální film, který jsem se snažil povznést na vyšší úroveň než pouze realistická krutost, vlastní dnes mnohým naším filmům. Chápu, že jsem natočil neharmonický film," popsal režisér.  (Aelita)

Reklama

Reklama