poster

Domov

  • ruský

    Dom

  • ruský

    Дом

  • slovenský

    Domov

  • anglický

    Home

Drama

Rusko, 2011, 109 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Vesecký
    ***

    Zřejmě to takhle v Rusku dnes vypadá. Střetává se tu minulost a tradiční ruský životní styl, kde nemůže chybět vodka, ale posezení v širokém rodinném kruhu; do osamoceného domu uprostřed širé stepi, kde dosud byli jedinými nepřáteli lidí vlci, se vrací nejstarší syn Viktor. Nepřichází ovšem sám, má s sebou bodygardy, kteří ho mají chránit před bandou, která ho chce zabít jako pomstu za jeho účast na vraždě jejich předáka. Ne každý Viktora vítá s otevřenou náručí, city k rodné krvi se tu mísí s vědomím, že Viktor si odbyl hodně let ve vězení za vraždu, kterou vlastně způsobil jeho bratr... Rozvíjí se tu drama rodiny, které nutně musí skončit tragicky, když zabijáci najdou úkryt Viktora. O život vlastně přijde většina z dospělých a zachrání se jen tři děti, které se v osudnou chvíli byly vykoupat... A pak nejmladší bratr, který utíká z domova, protože chce svůj osud vzít do vlastních rukou. Přijde s nimi jiná éra? Přijde nová éra pro Rusko? Ne zcela jsem film chápal a už vůbec ne ten masakr na konci filmu, i když to patřilo asi do ideje filmu...(16.2.2017)

  • B26354
    *

    Neúspěšný pokus o kombinaci rodinného dramatu a gangsterky. Vypjaté vztahy mezi nudnými postavami nebyly schopné udržet mou pozornost a klíčové scény působily směšně a vynuceně. Logické kiksy by se daly ještě v rámci žánru odpustit, ale vyústění konečné přestřelky prostě nedává smysl (amatérismus lidí, co jsou "více než gangsteři" je neodpustitelný). Dom je založený na postavách a "stylu", ale jeho postavy jsou nudné a opravdový styl je nepřítomný.(6.7.2012)

  • Aelita
    ***

    "Dům" je v druhé řadě filmem o věčném tématu otců a dětí, v třetí řadě o rozkladu patriarchální rodiny v podmínkách postmoderního světa a teprve kdesi na konci filmem s akčními a kriminálními prvky. V první řadě je to však film-podobenství, kde velký dům uprostřed široké stepi symbolizuje dnešní Rusko, rozsáhlá vícegenerační a různorodá rodina představuje společenství národů Ruské federace a konec filmu ztvárňuje režisérskou vizi o východisku ze současného marasmu balancování mezi sebeničením a vůlí k životu, mezi nesnášenlivostí a svorností, mezi duševním úpadkem.a duchovní obrodou. Příslušníci velké rodiny představují skoro všechny archetypy obyvatelstva Ruska počínaje otci a veterány revoluce a různých válek, přes matky i domácí puťky, bloudícího inteligenta a jeho obětující se manželku zcela podle vzoru Raskolnikova a Soni Marmeladové z Dostojevského Zločinu a trestu, Žida věčně na rozcestí mezi Ruskem a Izraelem, změšťanštělou intelektuálku, dělníky, rolníky, establishment a kriminál a konče novou neznámou generací. Rozklad vždy začíná uvnitř oslabením jednotlivých článků a spojů. I ten největší dům přestane být pevností, pokud se rodina nedokáže semknout a zaměřit se na nepřítele. ___ Ruská Rodinná oslava v rodinném sídle Skyfall lehce říznutá Kill Billem s "wagnerovskou" hudbou Melancholie.(29.8.2013)

  • Caym
    ***

    Domov má takový menší problémeček - místy chytá parodický, až cynicky vtipný tón (a s největší pravděpodobností to nebyl režisérský záměr). Rodina se hádá, hraje nám tuc-tuc hudba, mafiáni střílí. - on to byl hezký nápad, ale ta rodinná hádka namísto tíživosti chytá rysy rodinné komedie (čemuž odpovídal i smích v obecenstvu). Takže ačkoliv poslední půl hodina ukázala všem, zač je toho loket, a doopravdy dokázala pesimisticko-negativně naladit (aneb každé Vary mají správnou depresárnu), nedokázalo to smazat chuť rodinných skečů. A hlavní postava a její dokumentaristický "hlas boží" a otcovské, úžasně správňácké chování mě lehce iritovalo.(1.7.2012)

  • Malarkey
    **

    Zajímavý nápad, který na první pohled působí hodně drsně, je ve skutečnosti místy dost trapně natočen. Trapně, nevěrohodně a divně. Jak kdyby si herci během natáčení šlehli nějakej moskevskej koks a místo thrilleru točili nějaký psychadelický nesmysle. Prostě jsem jim nerozuměl a spolu s divnými, nudnými postavami, jsem ve výsledku nic závratnýho ani nedostal.(14.8.2017)

  • - K názvu filmu režisér řekl: "Nechtěl jsem žádné varianty. Chtěl jsem archetypální jednoduchý název. Bylo natočeno hodně filmů s tímto názvem. Dům – to je archetyp stejně jako zrcadlo. Právě takový musí být název pro film." (Aelita)

  • - V Rusku mnohé šokovala podobnost finální scény filmu s masovou vraždou v obci Kuščevskaja v Krasnodarském kraji, při níž zločinecká banda zavraždila 12 lidí včetně čtyř dětí v listopadu 2010, kdy se zrovna natáčel film. (Aelita)

  • - Základní myšlenkou filmu je podle režiséra to, že naše domovy přestaly být našimi pevnostmi. "Je to film o tom, jak se rozpadá rodina, přičemž se nejdříve rozpadá metafyzicky a pak i fyzicky. Vlastně je to sociální film, který jsem se snažil povznést na vyšší úroveň než pouze realistická krutost, vlastní dnes mnohým naším filmům. Chápu, že jsem natočil neharmonický film," popsal režisér.  (Aelita)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace