Reklama

Reklama

Hráč

Trailer 2

Obsahy(1)

Debutový celovečerní snímek režiséra Ignase Jonynase je velmi realistickým obrazem záchranné zdravotní služby, která dennodenně bojuje o záchranu lidských životů. Díky skvělým hereckým výkonům a naprosto famóznímu hudebnímu doprovodu kapely The Bus se z Hráče stává jedinečný filmový zážitek. Vincentas je nejlepším lékařem záchranné služby, který má jednu silnou vášeň – gamblerství. Rychle vydělané peníze ještě rychleji utrácí, a tak se brzy dostává do problémů. Rozjede tedy hru, kdy se záchranáři vsází mezi sebou o to, který z pacientů daný týden zemře. Čím těžší zranění, tím vyšší šance na výhru. Hra začne nabírat širších rozměrů a Vincentas drží bank. Jeho nová záliba se však nelíbí jeho milence, a v sázce jsou nejen život a smrt, ale také láska. (Film Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer 2

Recenze (14)

kolemjdouc 

všechny recenze uživatele

příběh ,který od samého počátku graduje k neodvratitelnému konci.Syrová kamera,neutěšené příběhy postav chvílemi máte nutkání nad nimi až zvracet.Ukazují režim ve kterém je na prvním místě řeč peněz.Jak daleko jsou až schopni zajít ukazuje příběh těžce nemocného chlapce.Připoměl mi řeč jednoho našeho lékaře u nás že je účinný lék na diabetes ale že nechápe pacienty že nejsou ochotni si připlatit...Co dodat v souvislosti s tímto filmem .Mluví za vše. ()

Omnibus 

všechny recenze uživatele

"Lidské duše coby chrti, na závodní dráze smrti." Očekával jsem větší zapojení madam zubaté, zlověstnější pípání přístrojů (btw, na JIP i ARO jsem letos strávil pár týdnů) a vnitřně víc konzistentní film. Začalo to dobře, jako drsné, civilně natočené drama o ruletě života a o (z pochopitelných důvodů) okoralých duších přepracovaných a nedoceněných zdravotních sester, lékařů a řidičů sanitek. Pak přišly zdravotní komplikace. Kameraman dostal křeč do ruky a režisérovi se zanítilo artové slepé střevo, takže okolo Gamblera s kamerou kroužili... a kroužili... a kroužili... zřejmě při pokusu o zápis do Guinessovy knihy stupidních rekordů. Tohle a další zbytečné rádoby artové sračičky mi zkazily prožívání příběhu. Což je možná i dobře, protože taková koncentrace postav záporných, vyloženě zlých, hloupých a finančně i citově negramotných by s přílišným prožívačem sekla a přivedla ho na zmiňovanou JIPku, možná i s vítězným protržením cílové pásky. Diagnóza: art toys inappropriate, nutno stabilizovat. Sázkový kurz na přežití pacienta Ignas Jonynas: [] 4:1 [] ()

Reklama

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Artový snímek o tom, kam až může člověka zavést touha po hraní a sázení. O to víc je to horší, když takový člověk pracuje na záchranné službě a vymyslí sázky na přivezené pacienty. Přežijí nebo ne? Zaplete ještě do toho mafii, vyrobí webové stránky a mašinérie sázek na smrti může začít. Mezilidské vztahy dostávají zabrat a touha po výhře je neutuchající. Dynamická kamera podpořená dynamickou hudbou vytváří ponurý až úděsný zážitek. Příběh poukazuje na problém gamblerství. Názorný příklad toho, kam až tohle všecko může dojít. Což o to, napsáné a natočené je to dobře, ale přeci jen mi tu něco chybí. Buď větší dramatičnost a nebo větší citové výjevy. Takhle to je takové, jak se říká, slané nemastné. Za pozornost však tento zajímavý filmový počin stojí. Až nás někdy přiveze do nemocnice záchranka, můžeme zapřemýšlet, jestli si na nás také náhodou nevsadili. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Tenhle film je k divákovi poměrně nevtsřícnej. Ze začátku není úplně lehký se orientovat v tom, kdo je kdo , co je co a kdo jaký má s kým vztahy a nevztahy, když si to poměrně záhy sedne a začne se vyjasňovat přichází na řadu zápletka, která je vyprávěná s takovou cynickou samozřejmostí, že se ti její podstata prostě musí lidsky hnusit. Co postava, to nesympatie a tohle všechno se mění až v samém závěru, který dokáže pobrat body i hvězdičky. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Revoluční snímek, který se především formálně pohybuje na hranici etiky: dynamika kamery, její pohybová intimita či odstupování, ostření či rozmývání, rytmizace, syntaktický střih, choreografie postav i celých scén, významové zpomalování, plastická zvuková stopa - vlny soundrackové hudby, střídané v tichu se rozléhajícími zvukovými efekty, zesilování či tišení, zvuková selekce - a přitom se nejedná o na pohled konstruovanou realitu, maniakální budování, aranžování, jak to známe třeba z Kaurismäkiho - naopak, obsah je civilní, původní, dokonce až navýsost obyčejný, veskrze "lidský materiál", jako ostatně i celá malá lidská ponižující zápletka, všechno je ovšem bohatě, podmanivě postprodukované - rafinovaně a po svém, takže způsob zpracování náběrů se nesnaží přesně imitovat individuální vnímání "člověka v situaci", co s "realitou" dělá filmující hlava někoho, kdo je pod tlakem, v tísni, zmítaný emocemi..., jak specificky soustředěně stříhá, vybírá, zpomaluje, přejíždí, jak plasticky mění obraz a zvuk, hučení v uších, zatmívání etc., ale o to rafinovaněji k tomu poukazuje. Čisté vstupy nejsou, každý nějak zpracováváme materiál, zpracováváme se, tvoříme dílo. a dost možná ani neexistuje nic jiného než způsob zpracování, smysl je v přístupu. *** "Přístup" je klíčové slovo pro tento film, v nejširším možném chápání toho slova. *** Film nemá "sociální přesah", jak se píše v anotaci, žádné sdělení či poselství tady nepřesahuje film, nečouhá z něj žádné sociálně kritické kopí, naopak - film daleko přesahuje běžnou realitu, vrací se k ní obloukem z individuáního tripu vědomí, sebou ji augmentuje (čímž se zároveň teprve legitimizuje, vykazuje pozitivní existenci), a vytváří k ní originální přístup, aby ji znovu a po svém uchopil, jako to musí udělat každý, kdo chce proniknout k podstatě. Film je vypálenou stopou po průniku k vědomí o bytí v těch nejbanánějších, nejtristnějších, nejubožejších podmínkách, jaké společnost člověku může vnějškově vnutit k životu (ekonomické a sociální tlaky jsou tu teprve prostředím, s nímž je možné nějak nakládat, aby se člověk dobral sebe, popově komerční hazard s umíráním je sakrastická a legitimní cesta pro hlavního hrdinu ven, a zotročené panoptikum pracovního kolektivu, v němž udidla a bandáže názorů, morálky a předsudků podkopávají všem ostatním odvahu být sebou, čelit, prodrat se k sobě, nedejbože i k sobě navzájem, představují pro něj nemožnost spojenectví na takové cestě, nemožnost spoluhráče...) - a sžíravě kritický komentář k těmto podmínkám podává snímek jedině zevnitř, v důrazném rozhodnutí hlavní postavy o tom, jak je v těchto "lidských" podmínkách jedině smysluplně možné naložit se svým životem. *** Hrdina se v závěru nerozhoduje ke smrti proto, že by se domníval, že jeho život nemá větší cenu než ty, které svou smrtí přes jejich tvrdohlavost (naivitu, zastřené vědomí, zbabělost, malichernost, hloupost a strach) tím "zachrání", "vykoupí", ale právě naopak: ironicky se směje, vědom si toho, že není možné s nikým dalším se opravdu spojit v nahém, odvážném, tvůrčím bytí (ten moment, kdy se děj zastaví a on a ona stojí proti sobě, a všechno se doslova točí kolem nich, a pak mu ona pod rouškou morálky hodí obálku k nohám a odejde a s ní zmizí i jediný možný důvod chtít cokoli fyzicky realizovat), hrát si a vyšroubovávat se ke smyslu stále širšímu a vznešenějšímu, uděluje svému životu pointu, korunuje dílo - ukončuje ho ve chvíli, kdy je to dramaticky nejlogičtější, vnitřně esteticky uspokojivé. Tohle jeho rozhodnutí je svrchovaný, lakonický komentář k realitě, jakou si lidé dnes navzájem netečně ponechávají k "životu". *** () (méně) (více)

Galerie (46)

Zajímavosti (2)

  • Režisér Ignas Jonanys mimo jiné pracoval i v psychiatrické léčebně, kde získal od léčených závislých gamblerů inspiraci pro svůj příběh. (Terva)
  • Natáčení probíhalo v litevských městech Vilnius a Klaipeda. (Terva)

Související novinky

Severský filmový podzim zahájí Muž jménem Ove

Severský filmový podzim zahájí Muž jménem Ove

03.11.2016

Severský filmový klub přináší tradiční přehlídku severské filmové kinematografie již po sedmé. Uvedeny budou filmové novinky, méně známe snímky staršího data výroby a na přání diváků i vybrané tituly… (více)

Reklama

Reklama