poster

Láska na grilu

  • Německo

    Halbe Treppe

  • Slovensko

    Láska na grile

  • USA

    Grill Point

Drama

Německo, 2002, 111 min

Režie:

Andreas Dresen

Producenti:

Peter Rommel

Střih:

Jörg Hauschild

Kostýmy:

Sabine Greunig
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • evapetra
    ****

    Východní část Německa, stejné sídliště jako u nás, panelákovou šeď už překryla barva, protože je pár let po revoluci. Jen ta šeď každodenní rutiny manželských vztahů zůstává. Čím jí asi tak nejlépe oživit? Třeba si něco začít se sousedem. Někdo tak alespoň přijde na to, že ten pravý poklad, který dříve přehlížel, má vlastně doma, tak nač si zbytečně komplikovat život, někdo už ale tu cestu zpátky nalézt nedokáže nebo nechce. V každém případě, stejné jako dřív to už nebude nikdy.(22.1.2014)

  • Jossie
    ***

    Dobrý film o vztazích dvou manželských párů, o krizích, rozchodech a znovunalezení dávno ztraceného vztahu, který mě přes všechny kvality nepřesvědčil o vyšším hodnocení. Německý styl mi prostě nesedí (vzácnou výjimkou je Tykwer), nevžiju se do hlavních hrdinů, necítím s nimi a je mi vcelku jedno, jak to s nimi dopadne.(20.12.2005)

  • Pohrobek
    *****

    Naprosto nutná informace(!): první věta infa je pravdivá, ale trochu neúplná. Samozřejmě, že se nejedná o Frankfurt nad Mohanem, nýbrž o jeho chudšího jmenovce Frankfurt nad Odrou! Víc skutečnosti a realističnosti, než kdyby býval byl film vymýšlen měsíce a scénář propracováván do posledního detailu. Celkově příběh je i není věrohodný a spíše směřuje k poloze laskavé komedie. Naprosto dokonalé je prostředí, v němž se příběh odehrává, a celková nejistá, neuspořádaná a trochu i zapšklá atmosféra bývalé DDR. Nepamatuji si, že by mě kdy bylo jakékoli filmové postavy líto, tentokrát se to však podařilo. Čím to je?(16.11.2004)

  • Anderton
    ****

    Asi takto približne by mohol vyzerať slovenský súčasný realizmus, ak by naši tvorcovia nechceli byť silou mocou teatrálni. Absolútna prirodzenosť scenára, hereckých výkonov a prostredia, ktorá vytvára prekvapivo nenudiaci civilý silný filmový zážitok. Je to klasický európsky filmový klub, takže presne viete, čo máte od filmu očakávať. Nemci takýmito dielami môžu donekonečna odkazovať na tvorbu Wernera Rainera Fassbindera.(8.2.2013)

  • Marigold
    *****

    Čistá improvizace se sedmičlenným štábem, syrovou kamerou a situacemi, které jsou tak geniálně vystavěné, že se (troufám si tvrdit) takhle civilně nedají vymyslet jinak než na place. Dresen je absolutní mistr, jehož schopnost vést improvizaci patří po bok Larsu von Trierovi, Mikeovi Leigh či Kenu Loachovi. Nejde však o vykrádání, tahle metoda je něco, co se vykrást dost dobře nedá... Pro mě zcela zásadní film o všednosti, manželství, vyšinutích z vazby. Dojemná věc, kde se smích a slzy střídají stejně nečekaně jako v životě. Přitom se ale film nechce tvářit autenticky a stále na diváka šibalsky pomrkává přiznáváním se k umělosti -- paradoxně to jej dělá ještě mnohem naléhavějším.(26.3.2012)