Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Dokumentární

Recenze (2 013)

plakát

Utajený pasažér (2021) 

Slušně zrežírované procedurální sci-fi s jednoduchou premisou a trochu moc šplhounským koncem. Takový tklivý monolog s vesmírem a pojednání o důležitosti řas a humanity v krajní situaci. Podle hodnocení taky film působící kolektivní slepotu.

plakát

Liga spravedlnosti Zacka Snydera (2021) 

Neefektivní, chabě provázané, dlouze, ale řídce motivované, dějově duté, psychologicky směšné. V podstatě čtyři hodiny marné snahy o to vzbudit zádumčivým čuměním do prázdna, nadužíváním zpomalovaček a komentující hudby dojem něčeho osudového. Jenže nic takového tady není. Postavy mezi sebou nemají vztahy a všechno, co sem Snyder dodal proti otřesné Whedonově verzi, je spíš masturbační výplň pro fanboye než nějaké zásadní a tvořivé vypravěčství. DC univerzum působí jako epické sousoší, jakmile do něj kopnete, zjistíte, že není z oceli, ale ze sádry. Ještě, že tu jsou houfy fanboyů, kterým řada filmových katastrof tak otupila měřítka, že se klaní i téhle falešné modle. Zpátky k Marvelu.

plakát

Herr Bachmann und seine Klasse (2021) 

Nejlepší 3 hodiny 37 minut školní výuky, jakou jsem v životě zažil. Tenhle observační dokument je možná náročný stopáží, ale příběh starého učitele, který učí rozdílné kultury najít společnou tóninu, je nesmírně přístupný a držel mě u toho bez potíží. Pan Bachmann má svou třídu rád a vy ji budete mít rádi také.

plakát

Nebenan (2021) 

Tenhle "hospodský western", kde se utká západní star a zemitý východní týpek, má potenciálně spoustu vrstev (vztah west a ost, gentrifikace, povrchní glamour, samota), ale Brühl jako režisér i jako protagonista volí cestu líbivé karikatury. Dobře se na to dívá, ale moc to ve vás nezanechá, navíc v téhle přestřelce drtivě vítězí Peter Kurth svým mnohem uvěřitelnějším a niternějším herectvím. Hlavní hvězda z toho vyvázně paradoxně až moc lacino.

plakát

Petite maman (2021) 

Elegantní, krásné, ale v něčem až moc apartní dramátko, které pro mě postrádá hypnotičnost, nějaké víc elektrizující sepjetí reality a snu. Chtě nechtě to vyznívá spíš jako roztomilá vize bez skutečné hloubky a hloubavosti. Vlastně mě to obešlo oklikou, což u autorky Portrétu vnímám jako zklamání, i když film sám rozhodně žádné zklamání není.

plakát

Zprávy ze světa (2020) 

Zase důkaz, že nejlepší filmy mají na ČSFD defaultně pod 70%. Paul se rozjel mimo komfortní linii do prérie, kde život je kruh a aby člověk mohl jít dál, musí si pamatovat. Jednoduchý, ale překrásně vystavěný a plynulými tahy kamery vyprávěný příběh, který člověk slyšel už stokrát, ale v podání dua Hanks - Zengel ho bude chtít slyšet znovu a znovu. Tichý komentář k rozvrácené Americe a potřebě laskavosti a přijetí odlišností možná nemá žádnou závratnou hloubku, ale je to určitě Greengrassův nejosobnější, nejintimnější a nejdojemnější počin, který mě svou prostou dobrotou přiměl místy věřit, že svět není v hajzlu. Smekám a miluju to.

plakát

Malcolm a Marie (2021) 

Film, který se hádá sám se sebou. Mladej Washington je pro mě hereckou obdobou makarónů se sýrem. Je ho všude hodně, ale hovno potěšení z toho.

plakát

Lockdown (2021) 

Další lockdown, u kterého si marně přejte, aby co nejdřív skončil. Liman je úplně mimo svůj živel, točí nesourodý scénář, nesourodým stylem a naprosto bez fokusu. Pár náznaků vtipného pozorovatelství zválcuje heist bez gradace a romance bez jiskry.

plakát

Asistentka (2019) 

Studie dopadů toxické maskulinity chytře udělaná bez toho, aby se vůbec agresor v obraze objevil. Kitty Green pracuje jen s dopady jeho manipulativní struktury, kterou kolem sebe vytvořil a pozornost soustředí na osobu, která je stranou dění, dost na to, aby nebyla zasažena fyzicky, málo na to, aby dokázala přehlížet následky. Asistentka chytře pracuje s perspektivou a rámováním, které je někdy velice subjektivní, jindy zase odosobnělé. Ten kontrast vytváří zneklidňující efekt, v něčem vlastně frustrující, protože tam, kde divák žádá detaily, se mu žádných nedostává. A když, tak jde o fragmenty. Některé jemné nedostatky v inscenování a rušivé doslovnosti v jinak enigmatickém pojetí prozradí, že jde o debut, nicméně o debut suverénní.

plakát

Nechte je všechny mluvit (2020) 

Nechte je všechny mluvit, stejně si nikdy neřeknou to důležité. Film o zamlčených křivdách, věčných nedořečenostech a o tom, že nejpodstatnější a nejhlubší věci se kotí z naprostých banalit. Na pikometry napsané, na pikometry natočené, zahrané a načasované, brilantní v každé čárce a tečce. Plavba oceánem nedokonalých odmlk a přeryvů. Pro mě asi Soderbergh ve své nejsilnější hodince.

Reklama

Reklama