poster

Velkolepé muzeum

  • Rakousko

    Das große Museum

  • anglický

    The Great Museum

  • Slovensko

    Veľkolepé múzeum

Dokumentární

Rakousko, 2014, 94 min

Producenti:

Johannes Rosenberger
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Malarkey
    ***

    Zajímavá vstupenka do muzea na místa, kam se normálně nepodíváte. Dokument nabízí zajímavé záběry, momentky a situace, které za jiných okolností asi nikdy nezažijete, což je jeho největší plus a vlastně pravděpodobně podstata toho, proč vznikl. Určitě zajímavé, ale nevím, jestli jsem zrovna ta skupina, která z toho bude sršet blahem. A to mám muzea za jiných okolností hodně rád...Hodně hezky zhodnotila tento dokument uživatelka ABLABLABLA, která mi připomněla ty nejlepší momenty z dokumentu, na které jsem následně zapomněl. Kromě jediného...a to, když se řešil font na vstupence. Absurdita v tomto případě neznala mezí. Uklidnilo mě to alespoň tím, že absurdistán je opravdu všude....i v umění.(13.9.2018)

  • blondboss
    ***

    Veľmi zaujímavý pohľad "do kuchyne" niečoho, čo obyčajný smrteľník len tak nevidí a čo predchádza tomu, čo vidíme pri návšteve múzeí. Nekonvenčným a jednoduchým spôsobom spracovaná reklama na krásne historické múzeum vo Viedni a pekný zákulisný pohľad na prípravy a samotnú reštavráciu rôznych monumentov, ktoré nestihol pohltiť zub času. Toto je povinná jazda pre študentov dejín či architektúry. Ja som sa miestami nudil, ale niektoré veci boli naopak zaujímavé. Taký priemer u mňa. 60 %(15.9.2015)

  • ABLABLABLA
    ****

    Viděno v rámci Muzejní noci. Wau... tohle byl tzv. brilantní příběhový dokument. Sledoval jednotlivé osoby či předměty a tím zprostředkoval komplexní obraz fungování muzea. Jako student dějin umění si dokážu asi kapku lépe představit, jak muzeum funguje než jiní, ale tohle jsem si nikdy nepředstavovala. Všude vládne byrokracie - to víme, ale tím trpí sbírky. Zmenšují rozpočty na výstavu. Málo úložných prostor, čili díla se tím ničí, když nejsou ve vhodném prostředí, ale holt nejsou prachy. Musí se investovat jinam. Především do PR. Důležitější je totiž vybrat, jaká trojka bude na roční vstupence... takhle je totiž moc agresivní, tahle působí přívětivěji.. ehm... Taky jsem nevěděla, co vše se dá říct o blbém fondu písma, kde vidíte minimální změny. Postavení kustodů, zde bylo velmi názorné a přesné - jsou nejníž ze všech, nemají absolutně žádný kontakt s ostatními odděleními, neví vlastně vůbec nic, co se děje, protože nikdo jim to nedá vědět. Pak tu jsou zobrazeny i takové rutinní ale důležité věci, jako procházení pastí na moly - pas 9, 6 molů a prostě představte si takhle zkontrolovat všechny pasti v ku*** velkém depozitáři. Vytrhávání plevelu u piedestalu budovy. Důsledné čištění vitrín a uhlazování látky... každá prkotina a věci, co běžný smrtelník nevidí. Zároveň jsou ve snímku naprosto vynikající záběry. Např. když došel řemeslník doprostřed prázdné místnosti a začal rozkopávat rýčem (nevyznám se v nářadí, možná to bylo něco jiného) parkety. Nebo aby si pracovník zrychlil vzdálenost mezi místnostmi enormně velkého skladu, tak používal koloběžku a jak ho kamera následovala. Taky práce kurátorky - jak přehazuje obrazy, aby to působilo tak akorát. Není to žádná sranda a člověk pro to prostě musí mít cit. Nebo jak dlouho si někdo pohrává s rozmisťováním nádob v jedné vitríně, aby to bylo tip top. Super bylo i navštívení aukce a jak je pro muzea těžké získat věci z aukcí do svých sbírek, protože nemají na to, aby přehazovali takové soukromníky jako hrabě Kinský. No a nejvíc smutné mi přišlo, že se daleko více řeší, jak bude probíhat otevření nového sbírkového fondu - kdo kam v jakém pořadí jde, co dělá atd... než opět, aby již získané sbírky měly správnou péči. Tohle vše a více snímek skvěle zobrazil a já můžu jen doufat, že se k němu ještě někdy dostanu. P.S. Taky jste si všimli, že u té kustodky, co si dovolila vystoupit proti vedení, bylo v titulcích, že již umřela? Že by v tom něco bylo? :)(27.7.2015)

  • PedroPo
    ***

    Mám velmi rád různé making of dokumenty nebo pohledy za oponu a možnost podívat se do největšího rakouského muzea, to bylo velmi lákavé. Dostal jsem co jsem očekával a jsem spokojený. Jen teda nemůžu dát víc jak průměr, protože i přes tu všechnu zajímavost jsem nedostal nic navíc (ale neberu to jako něco špatného). A velmi rád bych se do Vídně dojel podívat. Jako propagace (jak možná i bylo zamýšleno) to fungovalo výborně.(20.1.2015)

  • laepus
    ****

    Čistě filmově bych měl dát asi tři, protože nic zásadně objevného se zde člověk nedozví. Navíc mě neuvěřitelně točil (štval) jeden hipster, který celou dobu žil z toho, jak důležité je písmo v názvu muzea a jestli s patkami, nebo bez a jestli zarovnat doleva, nebo na střed a podobné capiny. Tu čtvrtou si ale u mě film v klidu zaslouží ze dvou důvodů - člověka opravdu provede místy, kam se jinak nedostane a uvidí procesy, které jsou běžným návštěvníkům skryté a taky z toho důvodu, že Vídeň je pro mě absolutně město číslo 1 na světě a v Kunsthistorisches Museum jsem byl už asi desetkrát.(28.3.2016)

  • - Film měl premiéru na berlínském filmovém festivalu v roce 2014, odkud si Johannes Holzhausen odnesl cenu Calligari. (Terva)