Reklama

Reklama

Příběh lesa

Po úchvatných dokumentech Mikrokosmos, Ptačí svět a Oceány přicházejí Jacques Perrin a Jacques Cluzaud s Příběhem lesa. Ne tropického pralesa s exotickou zvěří, ale toho nám dobře známého lesa, který máme za humny a který pulsuje překvapivě bohatým životem. Tou nejmodernější technikou natáčeli tvůrci čtyři roky na desítkách lokací po celé Evropě, dokonce žili v lese se sledovanými divokými zvířaty. Jen díky unikátním metodám natáčení dokážou autenticky převyprávět příběh lesa od doby ledové až po současnost a zachytit vzrušující koloběh života v něm, který ohromí dospělé a i dětské diváky. (Aerofilms)

(více)

Videa (11)

Trailer 1

Recenze (97)

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Tak nejvíce se mi zatím líbil Mikrokosmos. Les patří k těm nejbáječnějším místům na Zemi, z tohohle dokumentu jsem ale trochu v rozpacích. Přišlo by mi šťastnější držet se raději ročních období, než vyprávět o lese od počátku a skákat ze zimy do léta a zase do zimy, z jara do podzimu a naopak. Na druhou stranu snímek obsahuje řadu fascinujících záběrů, takže milovníci přírody si ho jistě užijí. Mezi nejpůsobivější patří scény se smečkou vlků - štvanice na kance i koně jsou téměř dechberoucí. A vedle toho třeba neposedné veverky či hravá medvíďata, vlčata, liščata či rysčata...tedy rysí koťata.Film má dvě slabiny. Nemám nic proti připomínání toho, jak člověk zachází s přírodou, ale do Příběhu lesa mi agitka nesedla. Působila jako pěst na oko. Druhou slabinou je komentář. Kdybych většinu živočichů neznal, tak bych často tápal, jelikož z komentu jsem se téměř nic nedozvěděl. Navíc často šlo o prázdná slova a nikoliv o důležité informace. T.Hanák mi jako herec nevadí, v řadě filmů se mi líbil, ovšem, ruku na srdce, tahle role mu nesedla. Uspávač hadů by komentovat neměl. Přese všechny výtky jsem si ale snímek užil. Čarokrásné obrazy lesa s jemnou párou protkanou slunečními paprsky mi na dlouho zůstanou v paměti. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Kdo bude čekat něco Mikrokosmos asi bude překvapen. Je to jiné. A není to jen o zvěři, ale je to i o nás - lidech. Kdysi byly lesy divoké, pusté plné zvěře. Pak přišel člověk. Zvolna si dobýval své místo v přírodní říši a nakonec si ji podmanil. Dnes už v podstatě svojí činností ovládá i počasí... Příroda zatím mocně vzdoruje a snaží se náš vliv zatím v podstatě řešit v klidu... Jen sem tam nějaká ta tsunami nám ukáže co s námi dokáže udělat jedna větší vlna. Jen sem tam pár dní deště nám ukáže, že ač létáme do vesmíru čím dále, umí nás déšť spláchnout z našich obydlí jako mravence... Mně dokument strašně připomněl skvělou hru kterou jsem nedávno dohrál a to skvost od ubisoftu Far Cry Primal. Zprvu tam byl človíček s klacíkem v kožešině strašně zranitelný. Když padla noc tetelil jsem se strachy u ohně z každého neznámého zvuku, z každého rozsvíceného oka v houštinách pralesa končící doby ledové... Tady se to zvěří v dokumentu jen hemží. Chvilku sledujeme plcha při jeho činnosti aby jej vzápětí vyrušila straka, kterou zažene vlk, při útoku se smečkou na divoké koně... Ta hustota zvěře byla dokumentu mořná trochu naškodu. Na ploše Mikrokosmu věřím, že v trávě hned vedle mravence upaluje chrobák, ale tady to bylo dost nahusto. Na stranu druhou dnešní děcka měly možnost vidět všechnu tu divkou zvěř, což není na škodu, když leckdo neviděl na živo kozu nebo ovci... Z některých záběrů jsem nechápal jak je tvůrci pořídili... Měl jsem dojem, že zvěř běhala přesně jak potřebovali, kolem kamer, prostě na jedničku... Hudba ve filmu tradičně nádherná - prostě Bruno Coulais. Opět dojde i na dětmi zpívané písničky ze kterých bude citlivého diváka mrazit. Velmi oceňuji, že když už bylo třeba natočit lov a někdo to při něm schytal, dělo se to tak, že nic nebylo vidět. žádné ještě živé zvíře s vyvalenýma očiva zuřivě oddychující v pařátech predátora než ten milosrdně prokosne krkovici.... Prostě tohle bylo vynecháno a jsem za to rád, protože tím je film opravdu rodinný. Ze začátku mi krapet vadil dabink - komentář čte Tomáš Hanák. Ač ho mám moc rád, na přírodopisný dokument to byl trochu nezvyk, ale zvykl jsem si nakonec. Všechno přírodopisné přeci nemusí komentovat Alfréd Strejček že ? :-) . Jý tedy dávám plnou sazbu. Opět nádhera. * * * * * ()

Reklama

nascendi

všechny recenze uživatele

Neviem, či bolo ambíciou tvorcov dokumentu nakrútiť príbeh vzniku a postupného zániku lesa, či oznámiť divákom podiel človeka na tomto procese alebo iba nakrútiť prekrásne a z technického hľadiska takmer nepochopiteľné zábery prírody s jej samoregulujúcimi mechanizmami. Nech to bolo akokoľvek dobre sa mi na dokument dívalo. A v závere som si pripomenul, že najnovšie výskumy v oblasti postihnutej černobyľskou katastrofou ukázali, že príroda sa tam v priebehu 30 rokov napriek radiácii obnovila na úroveň v okolí už nedosiahnuteľnú. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Kdyby to byl jenom dokument ze současnosti o nějaké konkrétní zvířecí populaci vybraného lesa, neměl bych asi výhrad (byť po nedávném ospalém zážitku s filmem Aldabra lze i o tom mít důvodné pochybnosti - jestliže mě v telce dokumenty o přírodě k smrti nudí, nevím, proč si stále myslím, že v kině by se na tom mělo něco změnit - Příběh lesa mě v první řadě jenom nezměrně uspával), ale vzhledem k tomu pokusu udělat to formou průletu časem a navrch to zaobalit tou enviromentalisticko-aktivistickou omáčkou kolo, musím za sebe napsat, že mě tenhle film v podstatě dokonale minul. (Velký podíl na tom měl, podobně jako u zmíněné Aldabry - kterou namluvil Oldřich Kaiser - český komentář Tomáše Hanáka, který mi přišel vyloženě hrozný. Chápu, že se distributor vzhledem k dětské cílovce rozhodl film uvést do kin výhradně v českém znění, ale osobně bych dal prostě přednost originálu s českými titulky. Ten Hanákův přednes mi k tomu navíc vážně nesednul). Ano, spousta záběrů a scén tam je vyloženě úchvatných, a člověk prostě žasne, jak je možné něco takového natočit, ale věšinou je to jen strašná nuda. Navíc občas prokládaná některými momenty, které jsou minimálně... sporné. Film kupříkladu ukazuje domestikaci vlka tak, jak se to obvykle líčí v populárních knihách, tedy že se smečky vlků táhly za paleolitickými lovci, přiživovaly se na jejich kořisti a postupně se k nim přidaly - ve skutečnosti to bylo spíše tak, že k domestikaci vlka došlo adoptováním zcela malých vlčat ženami a jejich dokojením a psychickým imprintováním na člověka. Za mě bohužel zklamání a strašná znuděnost - podle traileru to vypadalo mnohem slibněji. ()

Dragoni 

všechny recenze uživatele

Zajímavě pojatý dokument, který střídá scény zvířat v lese u jednoho pramene vyvěrajícím v kameni s občasným a nenápadným vyrušením, které je jen připomínkou existence člověka, jakožto nového souseda, který se pomalu vkrádá do krajiny zvířat a mění krajinu k obrazu svému. Od doby ledové, až po domestikaci domácích zvířat a zemědělství se člověk dostává stále více do popředí na úkor přírodě. Záběry jsou doplněny občas velice netradičním hudebním doprovodem, který bych u přírodopisného dokumentu nečekal, stejně ani přeskakující kameru po všem co se v lese jen mihne. Ke konci se ze zelenavého lesa svává pouze hřiště člověka, který lesy vyměnil za města. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (1)

  • Film se natáčel na několika místech ve Francii, v Norsku a také v polské části Bělověžského pralesa, který je posledním fragmentem původního evropského lesa. (Fjera)

Reklama

Reklama