poster

Manifesto

  • Austrálie

    Manifesto

  • Německo

    Manifesto

  • Slovensko

    Manifesto

Drama

Austrálie / Německo, 2015, 95 min

Scénář:

Julian Rosefeldt

Producenti:

Julian Rosefeldt

Střih:

Bobby Good

Scénografie:

Erwin Prib

Kostýmy:

Bina Daigeler
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • evson
    *

    Na tento film jsem narazila úplnou náhodou, když jsem šla do kina na akci Naslepo. Přiznávám, že je to fakt experimentální oříšek, půlka kina odešla po pár desítkách minut a já si klepala na čelo, že tomu nedají ještě trochu času, že se třeba něco stane, nebo že něco z toho pochopím. Bohužel, nestalo se tak a já poprvé odešla z kina, i když "až" po hodině. 1 * dávám za exteriéry a kameru, jinak mě to naprosto neoslovilo, nepochopila jsem, nechci už nikdy vidět..(4.7.2018)

  • Anderton
    ****

    Manifesto je experiment s veľkým E. Zatiaľ čo sa dnes artoví tvorcovia snažia mazať hranice medzi hranou a dokumentárnou formou a využívajú k tomu prakticky rovnaké prostriedky, Rosefeldt nechal oba filmové druhy stranou a natočil...no experiment. Určite nie je jednoduché všetko podchytiť, zároveň si aj spájať vyslovené myšlienky s obrazom, ale ono to bude tak, že každý si tu nájde ten svoj manifest, prípadne viacero. Film samozrejme negraduje, pretože k tomu nemá predpoklady, ale fakt, že posledné dva manifesty ma zaujali svojim vizuálnym stvárnením najviac z celej hodiny a pol, tak som si asi viac želať nemohol. Odpoveď na otázku, čo je to umenie opäť pochopiteľne nedostaneme a vlastne ani odpoveď na to, či je umením samotné Manifesto. Pre niekoho určite áno, pre niekoho zase vydarený vtip a pre ďalšieho vtip zlý.(25.9.2018)

  • Othello
    ****

    Who is who v moderním umění prostřednictvím hereckého eskamotérství Cate Blanchett. Není to drama, je to výstava a čistý experiment, který by neměl mást nikoho, kdo "jde na film". Jako takový snese a musí pochopit celou škálu hodnocení. Není to edukativní, protože u monologů nejsou úvody k tomu, na co jsou vázány (pokud si tedy nezapamatujete oněch čtyřicet jmen, jež se na začátku v půlsekundových prostřizích objeví - Gaspar Noé se tam holt frackovitě nacpal a to nemusel říct ani slovo, frajer), není to analýza ani srovnání. Více než cokoli jiného je to divoký hive-mind potřeby odporu, protože citace vycházejí z nejradikálnějších období zmíněných autorů. Pokud existuje nějaká korelace mezi stylizovanými sekvencemi a pronášenými myšlenkami, moc jsem jí neobjevil, respektive citace Marxe v troskách průmyslového objektu vypadá, že je na místě, diktování bodů Dogmy 95 malým dětem při kreslení výkresů (jako nejspíš oponentura předtím citovaného art brut) je nejspíš divnej vtip, co má však společného fluxus se scénickým tancem a proč citovat dadaismus nad rakví, to budu muset odposlouchat někde od vedlejšího stolu v kavárně Jericho.(4.9.2018)

  • hanca.uh
    odpad!

    Tak experiment tento film určitě je, a to obrovský - nálet na smysl diváka - ale snad jen toho umělěcko-artově-bohémského. Zřejmě pouze tito přišli na Manifesto do kina, jinak si nedovedu představit za co je tady to aktuálně vysoké hodnocení (74%). Mně se film nelíbil v ničem, monology, fráze a celkový dojem se mi zdál přehnaný, nepříjemný a nepřinesl mi žádnou myšlenku. A to se považuji spíš za toho artového diváka (takže i snad něco vydržím:-)). Nevím, jestli se mi kdy stalo (pokud ano, tak už je to tak dávno, že si to nepamatuji:-)), že jsem odešla z kina ještě před koncem promítání - tady jsem to statečně vydržela trpět hodinu, byť už po 15 min. filmu jsem se mocně vrtěla a chtěla ze sedačky znuděně zvednout krovky:-))(13.6.2018)

  • hansel97
    ***

    Těžko uchopitelný experiment a film, ze kterého si diváka neodnese nic víc, než to, že je Cate Blanchett fakt dobrá herečka. Monology pravděpodobně řeknou jen něco opravdu zasvěceným umělcům a celkově to nijak nevyznívá, prázdné monology pro většinu diváků, které jsou dobré jen díky hereckému výkonu.(1.3.2018)

  • - Dvanáct dní se natáčelo v Berlíně a okolí. (Stoka)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 9. prosince 2015 v Melbourne v Australském centru pro Moving Image (pohyblivý obraz). (Varan)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace