poster

Méditerranée

Dokumentární

Francie, 1963, 45 min

Producenti:

Barbet Schroeder
(další profese)
  • Revanx

    Jeden z 1001 filmů, které musíte vidět, než umřete.(25.1.2009)

  • Dionysos
    *****

    "Za oponou, za kterou je stále zakázáno jít (nic již nemluví). V přerušení spojení, v konečném kontrastu. Proti všem očekáváním, nezadržitelný odliv, vzdálenější nový začátek. Pohyb, odpoutaný od sebe sama, nyní rozvrhuje vzdálenosti, role... z druhé strany...nepřestává odvíjet svoji neúnavnou funkci." Text veleznámého spisovatele Philippa Sollerse, provázející celý snímek, odhaluje skrytý podklad filmového postupu tohoto filmu: objevit za slupkou vizuálních vjemů, které Středozemí nabízí, jejich společný základ, sjednocující prostorové a časové vzdálenosti do bodu kontrakce, v němž musí být vše nejdříve ekvivalentem, aby šlo následně tvořit všechny diference, obdařené smyslem - mytologický bod, kde každý záběr odhaluje spojitost s každým jiným, protože jazyk, kterým budou posléze promlouvat, se zde teprve tvoří. Tedy poodhalit zataženou oponu, za níž probíhá neustálý rozvrh diferencí, stále nový rozvrh záběrů a vzpomínky na ně. Čas Středomoří nahrává této mytologii, v níž se nezměnitelné věčné osudy míjí s pomalým růstem a zánikem říší a kde i moderní člověk nachází ekvivalent v opuštěném zámku, krvácejícím býku, mumii a je nakonec jako ocel přetaven v tvář mladé arabské dívky. Lingvistický i filmový strukturalismus formou kinematografické i literární poezie.(24.4.2016)

  • kaylin
    **

    Já vím, že film má různé vývojové fáze a v nich jsou experimentální filmy, které ukazují, co film všechno dokáže. Bohužel tenhle film to pro mě rozhodně neukazuje. Ano, jsou zde obrazy, které je možné si spojit, asociovat a cokoli, ale to si v podstatě může natočit každý člověk sám a bránit jakýkoli význam, který ho napadne.(5.5.2015)

  • corpsy
    **

    Ďalší blud, ktorý ( ktovie prečo ) získal ( zrejme zaslúžené miesto ) v publikácii, ktorú udáva užívateľ Revanx. Poďme na to! Obrázky nádhernej stredomorskej scenérie, sú tu prepojené s brutálnymi zábermi na býčie zápasy a na dievča, ležiace na operačnom stole. Naozaj? Buď som pako ja, alebo tí ostatní.(16.10.2017)

  • - Film si oblíbil i jeden z nejvýznamnějších režisérů tehdejší doby Jean-Luc Godard. (Zdroj: ČSFD.cz)

  • - Natáčení experimentálního filmu přivedlo tvůrce na různá místa středomoří. Filmování probíhalo mimo jiné na Sicílii, v Řečku, v Egyptě nebo ve Španělsku. (Zdroj: ČSFD.cz)

  • - Postprodukční práce a editace dokumentu do jeho finální podoby trvala Polletovi více než dva roky. (Zdroj: ČSFD.cz)