Reklama

Reklama

Betty (Betty Balfour), vzpurná a zhýčkaná dcera milionáře (Gordon Harker). Chce si vzít proti vůli otce za muže Jeana, který nemá peníze. Odjede do Francie a začíná žít z peněz otce, který má obchod se šampaňským. Otec předstírá krach své firmy. Betty nemá nyní přísun peněz, proto začne vystupovat v nočním klubu... (oficiální text distributora)

Recenze (16)

Rattlehead 

všechny recenze uživatele

Troufám si tvrdit, že patří mezi ty lepší Hitchovy němé filmy (i když jsem neviděl všechny). Jsou zde dobré vizuální nápady, skvělý je obtisk rukou na obleku. Děj ovšem nic extra a hlavně výrazně chybí hudební doprovod (což ovšem není chyba režiséra, ale distributorů. Snad by nebyl takový problém najmout klavíristu, který by jej obstaral). Je znát, že dvacátá léta dávala teprve jen tušit, do jakých rozměrů jednou rozkvete režisérovo mistrovství. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Fajn very, very, very old school romanticka komedia, no cesticky slavy sa evidentne sliapali po inych chodnickoch. Zaciatok bol vlastne esencialny Hitchcock (ale samozrejma vzhladom na zaner bez napatia). Napadity, hravy, skodoradostny a s poriadnou mrchou v hlavnej ulohe. Potom sa to sice zacne vliect a hlavna cast filmu nie je idealna, no koniec to vrati do spravnej polohy (vratane jedneho twistu) 7/10 P.S. mal som stastie na velmi kvalitny hudobny podmaz ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Je hezké vidět, jak si Hitch hraje s kamerou a některými záběry, jak sem tam nabídne příjemný vtípek nebo fór, ale ten příběh mi nesedí, ta bohatá mladá frajle mi lezla krkem, a postavy mi byly ukradené. Sledovat sled scén, jak odněkud někam někdo jede a mezitím pořádá večírek, a dva chlapi jdou po jedné mladé, bohaté a bláznivé holce (jež je mi nesympatická), to mne fakt nenadchne. A ani nápad s předstíranou chudobou, jenž pro mne přijde příliš pozdě. Slabé, hodně slabé dvě hvězdy, možná pro milovníky červené knihovny a těch méně náročných českých předválečných komedií to bude zajímavější. ()

PetraMishka 

všechny recenze uživatele

Až na konci mi došlo, že to měla být crazy komedie, ale bohužel z mého pohledu to bylo jen hloupé, stejně jako hlavní hrdinka, ve které se mísila naivita s omezeností. Chvilkami to mělo pěkné nápady, po celou dobu je tu opravdu skvělá kamera, inovativní způsoby snímání, stejně jako práce s prostorem a davem, ale nedokáže to přehlušit tu prázdnotu příběhu jako takového. Musím tady dát Hitchcockovi za pravdu, že tohle není na chlubení. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Rozmary bohaté ženy jsou pouhou zajímavostí z počátků tvorby uznávaného filmaře Alfreda Hitchcocka. Rozmary bohaté ženy mají být vzdušnou bláznivou komedií, ale celkové vyznění neodpovídá zamýšlenému plánu, lehkost vrávorá na špičatých lodičkách nad strmým srázem a klopýtá. Napravení rozmazleného bohatého jedináčka je rozdrobeno v nejasnosti, spěchu, chybách i nezkušenosti. Hlavní postavou ztřeštěně laděného vyprávění je Betty (zajímavá Betty Balfour), neposedný čertík s dětinskou dychtivostí po životě a se vzdorovitou umanutostí rozjitřené nálady. Rodinné finanční možnosti pomáhají s větrem do plachet a ochutnávání života nezná hranic. Množství nahrazuje hloubku, reversní tvrdohlavost se nemění a katarze se míjí účinkem i pointou. Hlavní mužskou postavou je pohledný mladík (sympatický Jean Bradin), romantická Bettyina láska. Mladý idealista je vždy připraven chránit čest své dámy vlastním tělem a neodpouští si raněnou jízlivost. Výraznou postavou je šarmantní muž (příjemný Ferdinand von Alten), tajuplný a zdvořilý elegán, který rozvíjí fantazii do barev. Shovívavost se skrývá do úsměvu. Důležitou postavou je Bettyin otec (Gordon Harker), bohatý podnikatel, rozzuřený životním i finančním rozmarem své dcerušky. Následuje lehce cynická výchovná lekce. Z dalších rolí zaujme sarkastický vedoucí hotelu (Marcel Vibert), nespokojený s pracovním nasazením nové pracovnice. Rozmary bohaté ženy jsou pouhou zajímavostí z Hitchcockova začátku. Navíc zajímavost neslaně chutnající. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (4)

  • Hitchcock chtěl původně natočit tento film s úplně jiným scénářem. S výslednou podobou filmu po zásahu produkce nebyl vůbec spokojen. (ČSFD)
  • Hitchcock označil túto snímku za najslabšiu, za najhlbšie dno v celej jeho režisérskej práci. (Biopler)
  • Námet na realizáciu vznikol veľmi bizarne, keď sa Hitchcocka ktosi od produkcie spýtal: „Čo keby sme urobili film, ktorý by sa volal 'Šampanské'?“ Hitchcock súhlasil a začal vymýšľať príbeh, pričom sa v začiatku opieral o príbeh z Griffithovho filmu Cesta na východ (1920). Ako sám hovorí, skrátka príbeh dievčaťa, ktoré odíde do veľkého mesta. (Biopler)

Reklama

Reklama