Reklama

Reklama

Prázdniny pana Hulota

  • Francie Les Vacances de Monsieur Hulot (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Obraz lidských povah a hemžení v jednom obyčejném prázdninovém letovisku. Prázdniny pana Hulota jsou druhým celovečerním filmem Jacquese Tatiho. Kaskádu gagů, drobných postřehů, komických situací rozvrstvených do několika plánů rozehrává Tati v prázdninovém prostředí přímořského městečka blízko Bretaně. Kaleidoskop lidí, kteří se přijeli rekreovat k Atlantiku, je složen se zástupců různých evropských národů. Přestože všichni opouštějí své všednodenní sterotypy, zdaleka neodhazují svůj charakter a zažité způsoby chování vpravdě národní. Angličanky nepřestanou hrát tenis a popíjet čaj, stejně jako typická Francouzka bude neustále hlídat své oblečení a účes a německá povaha vystupuje na povrch v nejobyčejnějších situacích. Zatímco multinárodní společnost se zabývá drobnými problémy lidí na prázdninách, v pozadí z rozhlasu zaznívají zprávy a komentáře zásadních politických a hospodářských problémů doby. A mezitím se s šumem moře mísí prázdninový provoz – hoteliéři, plavčíci, neúnavné všudypřítomné dětí. A uprostřed tohoto kolotání pan Hulot, nepřehlédnutelný nešika, který nemá ani zdání o tom, že je nešika.
I v tomto filmu můžeme obdivovat Jacquese Tatiho jako neúnavného pozorovatele všeho lidského i nelidského ve světě jeho doby, který geniálním způsobem dokázal reflektovat své vnímání. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (90)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Jestliže se v současnosti hovoří o syntéze atrakcí (akce) a narace (příběhu), Tati provedl syntézu gagů a narace. Protože jde předně o způsob, jakým se gagy začleňují do příběhu, než o gagy samotné. Zároveň se ale zdá, že příběh není podstatný – postavy nikdy nezačnou mluvit, nikdy se nezačne odvíjet děj, ač styl vršící kontinuálně jednotlivé záběry tomu klamně napovídá. Výsledkem je podívaná značeně vyprázdněná i naplněná (dáno optikou ctěného diváka). ____ Výběr kamery je přímo skvostný, až kacířsky pedantský a promyšlený, když uvážíme, že máme do činění s „pouhou“ groteskou. A samotný obraz? Ještě lepší. Dokonalá a velice ojedinělá kombinace osvětlení, které tvoří ostré stíny, a malého kontrastu mezi světlými a tmavými oblastmi způsobeného sluncem. Druhá rafinovanost se vztahuje k vzorné práci se zvuky a ruchy, později rozvitá v Playtimeu. _____ Tati, ztracené geniální dítě mezi němými groteskami a novodobými sitcomy, mezi Chaplinem a Mr. Beanem, nepříslušel k žádné generaci. Byl solitérem. Přesto v sobě spojil takové neslučitelné vlastnosti jako například vypočítavost s naivní nevinností či eleganci s postavou kolohnáta. Tak pravil nikoli Zarathuštra, ale já. ()

GodComplex 

všechny recenze uživatele

Nejoblibenejsi komedie Davida Lynche? Je to logicke, Jacques Tati ma velmi Lynchovsky smysl pro humor kombinovany s nemymi oldschoolari typu Charlie Chaplin. Je to pekne natocene, kvalitni cernobily fullscreen a spravna infantilne naivni zabava pro nenarocne. Jedna vec je ale jasna - pan Hulot toho vyhulil vic, nez je zdravo! Navic je jeden z mala kdo muze konkurovat Columbovi v nabusenosti sve oficialni kary. 7/10 ()

Reklama

MontyBrogan 

všechny recenze uživatele

Rád by som vedel, ako sa volá psychická porucha, ktorou trpia tieto nešikovné postavičky v groteskách. Nezasmial som sa ani raz, ale filmu sa nedá uprieť, že pôsobí pohodovo. Jednu hviezdu dávam práve za to. Tento prvok tu má však čiastočne na svedomí pekné prostredie prímorského letoviska a príjemná hudba v pozadí. Čo ma aj vedie k druhej hviezde, ktorú dávam za ňu, teda za zvukovú stránku celkovo, ktorá bola predsa len celkom vtipná. A tretiu hviezdu napokon udeľujem Tatimu za to, že do role hlavnej postavy s nevábne prejavujúcim sa intelektom obsadil sám seba. Videné v rámci Season Challenge Tour (týždeň s Rogerom Ebertom). ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Pár úsměvných situací, ale jinak jsem se nebavil („humorné“ scény jako třeba ty s akváriem či loďkou mě vyloženě minuly), spíš docela dost nudil. Šlo o mé první setkání s Tatim, takže je nejspíš předčasné vynášet nějaké soudy, avšak doufám, že příště půjde o vtipnější zážitek. Pan Hulot mi nepřišel jako příliš komická postavička, možná se opravdu stal předlohou pro jiné nešiky (jako Mr. Bean či Jacques Clouseau), ale mně přišel se svým chozením či neustálým sundáváním klobouku na pozdrav spíš otravný. I když jistě ne tak, jako hloupí a trapní číšníci. Třeba jsem se jen nedokázal správně naladit na typ humoru, každopádně víc než na 2* to ze svého pohledu nevidím. ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Svět podle Tatiho - napodruhé... ;o) . . . Silně zmatený, nervně pobíhající, neuvěřitelně nejapný... Ecce Hulot! S tímhle vytáhlým chlápkem s věčnou dýmkou v hubě a klátící se svižnou chůzí bych chtěl jet na dovolenou, desetkrát raději než s deseti nudnými kočičkami... Nejlépe pak tím jeho ďábelským přibližovadlem, proti němuž >Cililink< byl korábem silnic... ;-) . . . Tenhle film, jenž přinesl zrození pana Hulota je zkrátka geniální taškařice, nabitá bizarními situacemi a skvěle promyšlenými a inscenovanými gagy, které prostě nemají šanci zestárnout. Protože všechno to, co se na scéně odehrává, je až přízračně lidské, vlídně dojemné a nadčasově zábavné... :-) . . . Tak někdy na věčnosti! Au plage, Monsieur Hulot. Adieu... :o))) - - - - - (Poprvé viděno 3.6.2008 na ČT2, komentář zde jako čtvrtstý - 3.6.2008) ()

Galerie (40)

Zajímavosti (10)

  • Na herce Petera Sellerse film zapůsobil tak hlubokým dojmem, že napsal obdivný dopis J. Tatimu, který mu odpověděl neurčitým pozváním, aby ho Peter někdy navštívil. Peter se do Francie okamžitě vypravil. Tati ho většinu času návštěvy poučoval o komedii. (Pavlínka9)
  • Dvousedadlový kabriolet s plátěnou střechou je francouzský Salmson AL 3 z roku 1924. Salmson je francouzská strojírenská společnost. Ve 20. století se obrátila k výrobě automobilů a letadel, v 60. letech se vrátila k výrobě čerpadel a koncem 20. a ve 21. století se znovu rozšířila na řadu produktů a služeb. Sídlí v Chatou a výrobní zařízení v Lavalu. (sator)
  • Tati schválne nezaznamenal reálny zvuk pri otváraní/zatváraní dverí, ale použil rinčavý zvuk v podobe silného brnknutia na violončelo. Chcel tým docieliť vtip i zároveň podporiť rytmiku pohybov čašníkov či hostí ako prechádzajú dvermi. (Biopler)

Reklama

Reklama