Režie:
Ki-duk KimScénář:
Ki-duk KimKamera:
Ki-duk KimHudba:
Young-min ParkHrají:
Seung-beom Ryoo, Won-geun Lee, Yeong-min Kim, Gwi-hwa Choi, Min-seok Son, Jae-ryong Jo, Ji-hye Ahn, Na-ra Lee, Joon-bae Kim, Su-an Kim, Joon-seok Heo (více)Obsahy(1)
Nam vede prostý život rybáře na břehu hraniční řeky mezi Severní a Jižní Koreou. Po nehodě motoru jeho loďka překročí na řece hraniční čáru a Nam je zatčen jihokorejskou pohraniční policií. Jeho jediným přáním je vrátit se zpět ke své rodině, ale politická a vojenská mašinerie se již dala do pochodu. (Febiofest)
Videa (2)
Recenze (24)
Film má svůj názor a myšlenky pod které se zcela podepisuju. Jedna věc je odporná diktatura v KLDR a druhá konzumní svobodná jihokorejská - potažmo i naše společnost. Nikdy jsem nepřemýšlel způsobem jaký mně servíruje film a musím říct, že je to mazec, když člověk poslouchá dialog severokorejského rybáře v Soulu "Vy máte všechno, jídlo vyhazujete na ulice a přesto dopustíte, aby žena prodávala svoje tělo, aby mohla uživit rodinu." Je to silný téma k diskuzi a za to filmu odpouštím již tradiční přehrávání jihokorejských herců v emotivně vypjatějších scénách, zde zejména v první třetině, protože nosnost myšlenek vydá na tři filmy. ()
Obdivujem ľudí, ktor robia titulky ku korejským filmom. Ja málokedy zvládnem prečítať mená hercov. Ale k téme. Tá je naozaj geniálna a presne ako Enšpígl trefne opisuje, ide o krásne porovnanie chudoba vs konzum. Film obsahuje výborné myšlienky, hoci našincovi nemusia byť vždy blízke či pochopiteľné. Len to prehrávanie je strašné, aj keď je to určite súčasť ázijskej kultúry - buď byť úplne ticho alebo kričať s nekontrolovanou mimikou. Pôsobí to rušivo. ()
To se nám jako snažil Kim Ki-duk sdělit, že obě strany jsou stejně špatné? Celé mi to přišlo moc ploché, předvídatelné a jednání chudáka rybáře až moc čisté a těžko uvěřitelné. Proč pomáhal vyřídit ten vzkaz? Proč ho po návratu pustili za rodinou? Ten důvod s penězi mi přijde dost chatrný. A vám přišlo uvěřitelné chování těch dvou vyšetřovatelů, kteří se jeden snažil rybáři pomoct a druhý se z něj snažil mermomocí udělat špiona? Pro Evropana film bude zajímavým vhledem do vztahu dvou Korejí, ale jen velmi letmým a povrchním. ()
Zdařilý a zajímavý kousek, ač občas trochu přehnaný. Nicméně kdybych to nevěděl, ani by mne při sledování nenapadlo, že režie je Kim Ki-duk, tohle dílo řekl bych postrádá jeho typický rukopis - takový normální film, žádné ujetosti ani zvláštnosti na které jsme od režiséra zvyklí - kvalitě snímku to však nijak neubírá. ()
Bylo potěšením sledovat, že Kimovi ještě neodbilo (jak v tvorbě, tak v hlavě). Po poslední příšernosti Stop! a scénáři ke stejně zhovadilému kousku Made in China by se tak mohlo zdát, i když při poslední návštěvě MFF KV v roce 2015 vypadal zcela normálně - chodil na několik filmů denně, dobře věděl, které autory si vybírá, s každým se rád vyfotil, na každého se přirozeně usmál atd. Nyní ve svém nejnovějším filmu předkládá syrovost až na dřeň - násilí v jeho dřívějších filmech bylo zabaleno do poetiky a formální vytříbenosti, zde se nic takového neděje. Možná může trochu vadit poměrně televizní vizáž celého díla, ta ale zcela s touto syrovostí koresponduje a nijak mě vlastně ani nerušila (i kdyby to neměl být záměr, ale důsledek toho, že po Stop! se prostě těžko shánějí důstojné peníze). Kim staví hrdinu a diváka před otázky, na které se těžko hledá uspokojivá odpověď, ale nesnaží se ji podsouvat prostřednictvím podprahových vsuvek, propagandy, svérázných postojů apod. Vše podává naprosto racionálně a každá scéna dává smysl. Odpověď na ty otázky nechť si najde divák sám, je-li to vůbec možné. Dále odkazuji na komentář Enšpígla, k němu snad jen dodatek - neznám korejskou náturu, projevy chování apod., ale přijde mi, že ono "přehrávání" je u nich prostě normou, jen na nás působí místy nepatřičně. Minimálně v Kimových filmech tomu tak vždy bylo. ()
Reklama