Reklama

Reklama

Poslední trik Georgese Méliese

(divadelní záznam)
Rodinný
Česko, 2016, 55 min

Režie:

Jiří Havelka

Scénář:

Jiří Havelka (divadelní hra)

Obsahy(1)

Svět filmových kouzel, triků a gagů přenesený na divadelní scénu jako pocta tomuto průkopníkovi kinematografie. Byl předurčen zdědit po otci obchod s obuví, ale místo toho si odmala rád kreslí. V Londýně uvidí kouzelnické vystoupení a je jím natolik fascinován, že se sám stane kouzelníkem. Koupí vlastní divadlo, které má stále vyprodané, protože nechává zmizet ženy a promění je v motýly… Pak se účastní prvního promítání bratří Lumièrů. Stane se geniálním filmovým tvůrcem, který vytvoří první filmový ateliér na světě. To je Georges Méliès (1861–1938), francouzský filmový režisér a významný průkopník kinematografie... Diváky i kritikou oceňovaná inscenace Divadla Drak je inspirována pozoruhodným životním příběhem a dílem průkopníka kinematografie Georgese Mélièse. Zavede diváky do lákavého prostředí kouzelníků, triků a magie. Kouzelnické triky, které Méliès dokázal jako první neuvěřitelně nápaditým způsobem využít ve filmovém médiu, si dodnes zachovávají svou výtvarnou poezii. A především mají mnoho pokračovatelů. Na Mélièsův svět plný bezbřehé imaginace je dokonce i smrt krátká, neboť celuloid, iluze a fantazie jsou zbraně, které snad mohou i Zubatou porazit… Nebo ne? To se dozvíme na konci cesty fascinujícím životním příběhem největšího filmového kouzelníka všech dob... V Divadle Drak se poprvé autorsky a režijně představil Jiří Havelka, který patří k nejtalentovanějším režisérům současné české divadelní scény. (Česká televize)

(více)

Recenze (9)

KT_2011 

všechny recenze uživatele

Vynikající divadelní představení. Bohužel otřesně provedený záznam. Tohle divadlo je zahrané tak precizně, že si úplně říká o vymazlený detail, který z hlediště neuvidíte. V tomhle záznamu se jen stříhá mezi několika standardně umístěnými kamerami. To si tenhle majsterštik nezasloužil. Ostuda! Pro zajímavost, ještě horší záznam "dokázal" "maestro" Jan Bonaventura v baletu Ferda Mravenec. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Kdybych pobávala v Hradci Králové, byl by Drak bezpochyby mou domovskou scénou a já se stala jejich pomyslným inventářem.Takto jsem vděčná České televizi, že nám tyto lahůdky servíruje aspoň prostřednictvím obrazovky. Divadlo podle mého gusta. ()

Reklama

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Na sklonku roku 1861 se v okolí Paříže potloukala vyhublá, promrzlá a znavená tulačka. Nikdo nejevil snahu jí pomoci, nabídnout trošku teplé polévky, vlídné slovo, nebo alespoň soucitný pohled. Zcela vyčerpána se doplazila ke kolébce právě narozeného chlapce. A jelikož strádala již příliš dlouho, byla tak drobná, že se do kolébky vmêstnala i s dítětem. Hoch nejen, že se jí nebál, dokonce se pousmál a spokojeně usnul. A ta žena se ovinula kolem jeho malého tělíčka, aby se zahřála. Hošik spal dál a dýchal tak klidně, že svým dechem uspal i ženu ve své kolébce. Spící žena se přestala křečovitě držet kolébky, a tak, když se hošík potřetí zhluboka nadechnul, vsál ženu do svých plic. Později, když se malý Georges probudil, byla ta podivná žena již jeho nedílnou součástí. Nikde se o tom nemluví, protože všichni měli strach, že ona neznámá skonala spolu se svým hostitelem v roce 1938. Ale kdepak, zase jen bloudila od města k městu, od vesnice k vesnici a hledala nové útočiště. Našla jej až v roce 1980 v Jihlavě, kdy se jejím druhem stal malý Jiřík. Ona tajuplná žena se nedá podplatit, ani prodat, jen bloudí světem a hledá dobré duše, jež pak provází jejich životem. Ta tajemná paní se jmenuje Fantazie. ()

ibeh 

všechny recenze uživatele

Výborné originální zpracování. Zajímavé výtvarně i herecky. Často poměrně tmavou scénu oživovaly barevné kontrasty červené, bílé a černé barvy. Iluze byly dokonalé a vtipné. Opatrovnice měla skvělé pohyby a gesta :) Celkově se představení divadlu DRAK moc povedlo a divadelní režisér pan Havelka je opravdu talent. ()

Bilqis 

všechny recenze uživatele

Přívlastek "Rodinný" k této inscenaci výše mě trochu zaskočil. Na jednu stranu vím, že se má za to, že není správné chránit děti před faktem smrti za každou cenu, na druhou stranu se mi ale vrylo do paměti, že malé děti přijaly Červenou želvu (https://www.csfd.cz/film/416732-cervena-zelva/prehled/), která se smrtí rovněž zaobírá, spíš špatně. Trauma tahle poetická stylizace dětem nejspíš nezpůsobí, ale rodiče možná budou muset vysvětlovat. Hodně štěstí odvážlivcům. ()

Galerie (5)

Reklama

Reklama